شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در آمریکا

شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در آمریکا

شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در آمریکا-مهاجرت

شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در آمریکا

 آمریکا با داشتن یکی از بالاترین سطوح آموزشی که در آن از مطالب روز دنیا در کنار تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده شده است، توانسته میزبان دانشجویان بسیاری در رشته‌های متفاوت باشد. تحصیل مهندسی در آمریکا هدف افرادی است که به کسب دانش در بالاترین سطوح علم و تکنولوژی علاقه‌مندند.

مزایاو شرایط تحصیل رشته های مهندسی در آمریکا

بسیاری از دانشجویان، مخصوصا آن‌هایی که در رشته‌های مهندسی درس می‌خوانند همیشه نگران بازار کار پس از اتمام تحصیلات خود هستند. البته این نگرانی با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنند و کشور محل زندگی می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. در دنیا، مهندسان معمولا با مشکل کمبود کار مواجه نمی‌شوند اما پیدا کردن کارهای خوب با شرایط مناسب مبحث کاملا جدایی است.

دانشجویانی که در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های آمریکا، مخصوصا دانشگاه‌های رده بالای این کشور تحصیل می‌کنند با این نگرانی به میزان بسیار کمتری مواجه هستند. زیرا بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند که آن‌ها را با شرایط بسیار مناسبی استخدام کنند. از دیگر مزایای تحصیل مهندسی در آمریکا دسترسی به تجهیزات پیشرفته، علم نوین و همچنین شرایط تحصیلی بسیار مناسب است.

در کنار این موارد، تحصیل به زبان انگلیسی و آشنایی کامل با این زبان باعث می‌شود تا این مهندسان بتوانند در شرکت‌های بین‌المللی نیز به راحتی به کار مشغول شوند.

مدارک مورد نیاز تحصیل مهندسی در آمریکا

قبولی در هر دانشگاهی نیاز به ارائه مدارک متفاوتی دارد. تحصیل مهندسی در آمریکا در مقاطع متفاوت نیز از این قانون مستثنا نیست. برای تحصیل یا ادامه تحصیل در آمریکا در هر کدام از مقاطع تحصیلی در آمریکا به مدارک متفاوتی نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی

برای این که بتوانید در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا پذیرفته شوید به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا حداقل دو سال طول خواهد کشید. برای قبولی در این دانشگاه‌ها به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا ۴ تا ۶ سال است. در این مقطع کارهای علمی و تحقیقاتی اساس دوره است. برای شرکت در این دوره افراد به مدارک زیر نیاز دارند:

  • مدرک فوق لیسانس در رشته‌های مرتبط

  • مدرک زبان آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۵

  • ارائه مدرک GRE یا GMAT

  • ارائه انگیزه‌نامه تحصیلی

  • ارائه توصیه‌نامه تحصیلی

  • ارائه مقالات ISI

  • معدل حداقل ۱۵

    تحصیل مهندسی در مقطع لیسانس در آمریکا

    در آمریکا تعداد بسیار زیادی دانشگاه و کالج معتبر وجود دارد. پس از اتمام تحصیل در آمریکا دانشجویان می‌توانند با راحتی بسیار بیشتری نسبت به بسیاری کشورها به بازار کار وارد شوند. آن‌ها فرصت ورود به مشاغل متفاوت مانند ساخت‌ و ساز، معماری، طراحی، کشاورزی و بسیاری فرصت‌های شغلی دیگر را دارند. تحصیل مهندسی در مقطع لیسانس در آمریکا معمولا ۳ تا ۴ سال طول خواهد کشید.

    هزینه این تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته متفاوت است و نمی‌توان به صورت مشخص عدد دقیقی برای آن اعلام کرد. همچنین باید بدانید که برای فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه‌ها، دانشجویان باید در سال آخر تحصیل مقاله‌ای تحقیقی در زمینه رشته خود ارائه کنند.

    تحصیل مهندسی در مقطع فوق لیسانس در آمریکا

    در آمریکا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در مقطع فوق لیسانس رشته‌های مهندسی نیز تحصیل کنند. معمولا برای تحصیل مقطع فوق لیسانس در رشته‌های مهندسی به ۲ سال زمان نیاز است. تمرکز مقطع فوق لیسانس رشته‌های مهندسی آمریکا بر توسعه دانش و مهارت‌های تخصصی فرد است.

    این کار سبب می‌شود تا فرد بتواند کارها را به صورتی حرفه‌ای‌تر انجام دهد. به عنوان پایان‌نامه، دانشجویان باید روی یک پروژه تحقیقاتی در زمینه رشته تحصیلی خود کار کنند که در بسیاری موارد این پایان‌نامه شامل حل یک مسئله پیچیده در زمینه رشته آن‌هاست.

    تحصیل مهندسی در مقطع دکتری (PHD) در آمریکا

    تحصیل مهندسی در مقطع دکتری در آمریکا رویای افراد بسیاری در جهان است. آمریکا یکی از مقاصد بسیاری از دانشجویان دکتری مخصوصا در رشته‌های مهندسی مختلف است. این دوره علاوه بر مدارک تحصیلی معمول به موارد دیگری مانند مقالات علمی، توصیه‌نامه، نمره زبان انگلیسی بالا و برخی موارد دیگر نیاز دارد. در بسیاری از کشورها تحصیل در مقطع دکتری بیشتر به صورت نظری و آکادمیک است.

    اما این مقطع در آمریکا متفاوت بوده و معمولا بر اساس تحقیقات و پروژه‌ها پیش می‌رود. تحصیل مهندسی در مقطع دکتری در آمریکا معمولا به بیش از ۴ سال زمان نیاز دارد و گاهی تا ۶ سال هم طول می‌کشد. هزینه تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه‌های دولتی آمریکا به صورت میانگین ۱۲ هزار دلار در سال است.

    البته این هزینه می‌تواند با توجه به رشته تحصیلی بیشتر هم بشود. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌ها و مؤسسات خصوصی در حدود ۴۴ هزار دلار در سال بر آورد می‌شود. البته دانشجویان دکتری می‌توانند از بورسیه‌هایی که وجود دارد (در صورت داشتن شرایط دریافت آن‌ها) هم استفاده نمایند.

    بهترین دانشگاه‌های مهندسی در آمریکا

    در کشور آمریکا بیش از پنج هزار موسسه آموزشی متفاوت وجود دارد و افراد بسیاری در این دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیل می‌کنند. اما نمی‌توان سطح علمی تمام این دانشگاه‌ها را یکسان دانست. برخی از این دانشگاه‌ها از اعتبار و رتبه بهتری در دنیا برخوردار هستند. در ادامه بهترین دانشگاه‌های مهندسی در آمریکا را با هم مرور خواهیم کرد.

    دانشگاه ایالتی آریزونا

    یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل مهندسی در آمریکا، دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) است. این دانشگاه با توجه به هزینه مناسب به دلیل دولتی بودن و همچنین در اختیار قرار دادن فرصت‌های یادگیری جذاب و منحصر به‌ فرد جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به رشته‌های مهندسی دارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این دانشگاه سیستم‌های الکتریکی و رباتیک پیشرفته برای تحقیق و بررسی بیشتر دانشجویان است.

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (US) یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر در زمینه رشته‌های مهندسی است. این دانشگاه علاوه بر حمایت از دانشجویان در زمان تحصیل رویدادهای دیگری مانند کنفرانس‌های مهندسی، کنفرانس‌های شبکه و مشاوره شغلی هم برگزار می‌کند تا دانشجویان استفاده بیشتری از دانشگاه ببرند. البته تنها عیب این دانشگاه کم بودن رشته‌های مهندسی در مقطع دکتری است.

    موسسه فناوری کالیفرنیا

    علاوه بر دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، در این منطقه دانشگاه معتبر دیگری برای مهندسان وجود دارد و آن موسسه فناوری کالیفرنیاست. این دانشگاه با قرار دادن امکانات و منابع متفاوت برای دانشجویان فرصت جذابی برای یادگیری و افزایش تجربه آن‌ها فراهم کرده است. موسسه فناوری کالیفرنیا آزمایشگاه‌های مجهز و متفاوتی دارد و همین امر سبب شده تا بسیاری از دانشجویان مهندسی شیمی و پزشکی برای تحصیل به آن‌جا مراجعه کنند.

    موسسه فناوری ماساچوست

    موسسه فناوری ماساچوست (ABET) یکی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی معتبر در آمریکاست. بسیاری از افرادی که قصد تحصیل مهندسی در آمریکا در رشته‌هایی مانند علوم کاربردی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات را دارند، به این دانشگاه علاقه دارند. موسسه فناوری ماساچوست امکانات فراوانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد و محیط آموزشی بسیار پیشرفته و مناسبی دارد.

    دانشگاه استنفورد

    دانشگاه استنفورد (Stanford) یکی دیگر از دانشگاه‌های مناسب و معتبر برای تحصیل در بسیاری از رشته‌های مهندسی در آمریکاست. در این دانشگاه، دانشجویان به برنامه‌های پیشرفته آموزشی، فرصت‌های تحقیقاتی مناسب و بسیاری امکانات دیگر دسترسی دارند.

    دانشگاه میشیگان

    دانشگاه میشیگان (Michigan) را باید یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این ایالت دانست. این دانشگاه که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، گروه بزرگی از مهندسان دنیا را آموزش داده است. برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه طرفداران بسیاری دارد.

    موسسه فناوری جورجیا

    موسسه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology) یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی آمریکاست که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه بسیار خوبی در میان دانشگاه‌هایی که اقدام به ارائه رشته‌های مهندسی می‌کنند پیدا کند. این دانشگاه را باید یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آمریکا در حوزه رشته‌های مهندسی دانست. هر سال تعداد بسیاری دانشجو مدرک خود را از این دانشگاه دریافت می‌کنند.

    دانشگاه مهندسی ویتربی یو اس ‌سی (USC Viterbi)

    دانشگاه مهندسی ویتربی یو اس ‌سی (USC Viterbi) یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر آمریکاست که در کالیفرنیای جنوبی قرار دارد. در این دانشگاه می‌توان در رشته‌هایی مانند مهندسی برق، مکانیک، هوا و فضا، پزشکی، شیمی، علم مواد، عمران، محیط زیست، علوم کامپیوتر و مهندسی صنایع با کیفیتی بالا تحصیل کرد.

    دانشگاه ایلینوی (Illinois)

    دانشگاه ایلینوی (Illinois) را باید یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا در رشته‌های مهندسی دانست. علاقه‌مندان به تحصیل مهندسی در آمریکا در مقاطع متفاوت مانند لیسانس و فوق لیسانس می‌توانند از خدمات این دانشگاه دولتی استفاده کنند و با هزینه‌ای مناسب به تحصیل مشغول شوند.

    هزینه و شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در آمریکا

    هزینه تحصیل در آمریکا را باید به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه اقامت تقسیم کرد. باید بدانید که هزینه تحصیل در آمریکا با توجه به رشته و دانشگاه با یکدیگر تفاوت دارد. حداقل هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در رشته‌های مهندسی ۵ هزار دلار در سال است اما این عدد می‌تواند با ۵۰ هزار دلار نیز افزایش یابد.

    دانشگاه‌های خصوصی معمولا بیشترین هزینه را از دانشجویان دریافت می‌کنند. حداقل هزینه تحصیل مهندسی در آمریکا و در دانشگاه‌های خصوصی این کشور ۱۵ هزار دلار در سال است. هزینه اقامت در این کشور را باید با توجه به شهر، زندگی در خوابگاه دانشگاه یا شهر و برخی موارد دیگر محاسبه کرد.
    شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در آمریکا

    اقامت پس از تحصیل مهندسی در آمریکا

    باید بدانید دانشجویانی که ویزای تحصیلی دارند پس از پایان دانشگاه باید در مدت زمانی کمتر از ۲ ماه کشور آمریکا را ترک کنند. اما این افراد می‌توانند از طریق روش‌های متفاوتی برای اقامت در آمریکا اقدام کنند. از مهم‌ترین روش‌هایی که این افراد می‌توانند از طریق آن اقامت پس از تحصیل در آمریکا را داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دریافت پیشنهاد شغلی از مجموعه‌های آمریکایی

    • ازدواج با شهروند ایالات متحده آمریکا

    • پناهندگی

    • برنده شدن در قرعه کشی لاتاری

    • داشتن خویشاوندی در آمریکا به عنوان حامی مالی

    • انجام خدمت سربازی در ارتش ایالات متحده آمریکا

    • حمایت مالی از والدین یا کودک خود با داشتن شهروندی آمریکا

    برای دریافت اقامت از طریق هر کدام از روش‌های گفته شده، فرد نیاز دارد تا مراحلی را طی کند.

    تحصیل مهندسی در آمریکا به زبان انگلیسی

    معمولا برای تحصیل مهندسی در آمریکا به سطح مناسبی از دانش زبان انگلیسی نیاز است. دانشگاه‌های متفاوت، نمرات مختلفی از امتحان آیلتس را به عنوان پیش‌نیاز برای پذیرش تعیین می‌کنند. تحصیل به زبان انگلیسی برای افراد مزایای بسیاری مانند آشنایی کامل با این زبان، امکان مکاتبه و کار در شرکت‌های بین‌المللی و دسترسی ساده و آسان به جدیدترین منابع درسی دارد.

    به همین دلیل باید گفت که تحصیل رشته‌های مهندسی به زبان انگلیسی فواید بسیاری دارد. در کنار این موارد، دانشگاه‌های آمریکا بسیار معتبر هستند و ۸ دانشگاه از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا در آمریکا قرار دارند. این موارد در کنار هم باعث شده تا تحصیل مهندسی در آمریکا به زبان انگلیسی مزایای بسیاری برای افراد به همراه داشته باشد.

    بورسیه تحصیلی مهندسی در آمریکا

    دانشجویان برای تحصیل مهندسی در آمریکا می‌توانند از بورسیه تحصیلی آمریکا نیز استفاده کنند. کشور آمریکا این امکان را برای بسیاری از دانشجویان آمریکایی و بین‌المللی فراهم کرده است. این بورسیه‌ها انواع متفاوتی دارند و می‌توانند بخشی یا حتی تمام نیاز مالی فرد را پوشش دهند. البته این بورسیه‌ها به تمام افراد تعلق نمی‌گیرند.

    افرادی که رزومه‌های علمی قوی، نمرات بالا، آشنایی با زبان انگلیسی در سطح مناسب و مقالات معتبر دارند، از شانس بیشتری برای دریافت بورسیه برخوردار هستند.

    برخی از دانشگاه‌ها نیز خودشان برنامه‌هایی برای بورسیه تحصیلی دارند و بیش از ۶۰۰ دانشگاه در آمریکا وجود دارد که به دانشجویان بورسیه‌های تحصیلی به ارزش ۲۰ هزار دلار به بالا می‌دهند. البته در برخی مواقع برای دریافت این بورسیه‌ها لازم است در آزمون‌های متفاوت مانند SAT و ACT شرکت کرد.

    پیش‌نیازهای تحصیل مهندسی در آمریکا

    برای تحصیل مهندسی در آمریکا علاوه بر مدارک گفته شده برای هر مقطع، افراد به مدارک دیگری نیز نیاز دارند. از این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • پاسپورت معتبر

    • تکمیل فرم DS-160

    • رسید پرداخت حق صدور ویزا

    • یک قطعه عکس جدید

    • ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

    • اثبات تمکن مالی

    • انگیزه‌نامه

    • توصیه‌نامه

    داشتن این مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا لازم است. ایرانیان برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید به سفارت کشور در یکی از کشورهای همسایه مانند ارمنستان یا امارات مراجعه کنند.

    نمره آیلتس برای تحصیل مهندسی در آمریکا

    نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در آمریکا با توجه به دانشگاه، رشته تحصیلی و برخی موارد دیگر متفاوت است. معمولا برای تحصیل در مقطع لیسانس باید نمره ۶، برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس نمره ۶.۵ و مقطع دکتری نمره ۷ را داشت.

    اما برخی دانشگاه‌ها برای راحتی بیشتر دانشجویان، افرادی را که نمره کمتری نیز دارند به عنوان دانشجو قبول می‌کنند. البته باید بدانید که به طور کلی افرادی که نمره زبان انگلیسی بالاتری دارند، از شانس قبولی بیشتری در دانشگاه‌های آمریکا برخوردار هستند.

    بهترین رشته‌های مهندسی در آمریکا

    مهندسان در دنیا از درآمد بالا و مناسبی برخوردار هستند. البته میزان درآمد رشته‌های مهندسی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. برخی رشته‌ها هستند که باعث می‌شوند فرد حقوق بیشتر و مزایای بهتری دریافت کند. پول‌سازترین و بهترین رشته‌های مهندسی که می‌توان در آمریکا تحصیل کرد، موارد زیر هستند:

    مهندسی مکانیک در آمریکا

    مهندسی مکانیک یکی از رشته‌هایی است که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در زمینه‌های متفاوت به کار مشغول شوند. این رشته با درآمد سالانه ۵۲ تا ۱۰۲ هزار دلار یکی از رشته‌های محبوب و پول‌ساز مهندسی است. تحصیل این رشته در آمریکا با توجه به استفاده از نرم افزارها و تکنولوژی روز باعث می‌شود تا افراد بتوانند شغل‌های بهتر با مزایای بیشتری پیدا کنند.

    مهندسی برق در آمریکا

    مهندسان برق با حقوق سالانه ۵۵ تا ۱۰۵ هزار دلار از درآمد خوبی برخوردار هستند. این رشته نیز در دانشگاه‌های بسیاری در آمریکا ارائه می‌شود و دانشجویان با بازار کار مناسبی برای آینده خود مواجه هستند.

    مهندسی پزشکی در آمریکا

    مهندسی پزشکی یکی دیگر از رشته‌های پول‌ساز و محبوب در جهان است. با توجه به این که حقوق سالانه مهندسان پزشکی ۵۰ تا ۹۳ هزار دلار در سال است، افراد بسیاری در این رشته تحصیل می‌کنند. فارغ‌التحصیلان مهندسی پزشکی می‌توانند در بیمارستان‌ها، شرکت‌های مشاوره مهندسی و شرکت‌های تولید و تأمین تجهیزات پزشکی کار کنند.

    مهندسی عمران در آمریکا

    برای ساختن شهرها و اجزای متفاوت آن مانند پل و جاده به مهندسان عمران نیاز است. همین امر سبب شده تا بازار کار این رشته در دنیا بسیار خوب باشد. امنیت شغلی بالا و حقوق مناسب از دیگر مزایای تحصیل در این رشته است. مهندسان عمران در جهان سالانه بین ۵۱ تا ۹۴ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

    مهندسی کامپیوتر در آمریکا

    مهندسان کامپیوتر یکی از بالاترین حقوق‌ها در دنیا را دریافت می‌کنند. با توجه به پیشرفت کامپیوتر و تکنولوژی، شرکت‌های متفاوت و زیادی به این افراد نیاز دارند و باید آن را یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا دانست. حقوق سالانه مهندسان کامپیوتر بین ۵۹ تا ۱۱۳ هزار دلار است.

    مهندسی هوا و فضا در آمریکا

    مهندسان هوا و فضا در حوزه‌هایی مانند ماهواره‌ها، موشک‌ها، هواپیماها و بسیاری موارد مشابه دیگر فعالیت می‌کنند. این کارها معمولا در ارتباط نزدیکی با دولت‌هاست. همین امر باعث شده تا این افراد حقوق بالایی دریافت کنند. به طور معمول یک مهندس هوا و فضا سالانه بین ۵۸ تا ۱۰۸ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند.

    مهندسی شیمی در آمریکا

    مهندسان شیمی هم از آن دسته افرادی هستند که می‌توانند در کسب‌وکارهای متفاوت و کارخانه‌های مختلف کار کنند. این افراد بر پروسه طراحی، تولید و حتی بسته‌بندی محصولات متفاوت نظارت می‌کنند. مهندسان شیمی در سال حقوقی بین ۶۵ تا ۱۱۶ هزار دلار دریافت می‌کنند.

    مهندسی نفت در آمریکا

    مهندسی نفت را باید یکی از پول‌سازترین رشته‌ها در سراسر جهان دانست. این افراد در زمینه جست ‌و جو و استخراج نفت فعالیت می‌کنند. حداقل حقوق مهندسان نفت ۱۰۰ هزار دلار در سال است.

    بررسی شرایط کلی تحصیل مهندسی در آمریکا

    به طور کلی تحصیل مهندسی در آمریکا با مزایای بسیاری همراه است. همین امر سبب شده تا افراد بسیاری هدف خود را تحصیل مهندسی در آمریکا قرار دهند. تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا به زبان انگلیسی، دسترسی به آخرین منابع علمی، بهره‌گیری از به‌روزترین امکانات، وجود موقعیت‌های متفاوت پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی و موقعیت مناسب برای پیشرفت از مهم‌ترین مزایای تحصیل مهندسی در آمریکا هستند.

    وجود این مزایا در کنار موارد دیگری مانند بورسیه‌های تحصیلی باعث شده تا شرایط کلی تحصیل در آمریکا بسیار مطلوب و مناسب باشد.

    جمع‌بندی

    • با توجه به این که در آمریکا دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد و بسیاری از آن‌ها در سطح علمی بالایی قرار دارند، افراد زیادی دوست دارند در این کشور تحصیل کنند.

    • تحصیل مهندسی در آمریکا نیز یکی از مواردی است که افراد بسیاری به آن علاقه دارند.

    • افراد در مقاطع متفاوتی مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می‌توانند در رشته‌های مهندسی متفاوت در آمریکا تحصیل کنند.

    • باید بدانید که برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌های این کشور قبول شوید.

    • رشته‌هایی مانند عمران، هوا و فضا، مکانیک، برق، نفت، شیمی و مهندسی پزشکی را باید از بهترین و پول‌سازترین رشته‌های مهندسی موجود در آمریکا دانست.

    • از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آمریکا می‌توان به تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان، دسترسی به موقعیت‌های متفاوت آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، بازار کار مناسب پس از تحصیل و استفاده از امکانات روز دنیا در دانشگاه‌های این کشور اشاره کرد.

    • برای تحصیل مهندسی در آمریکا در مقاطع متفاوت به داشتن سطح مناسبی از زبان انگلیسی نیاز دارید. اما نمره امتحان آیلتس می‌تواند با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع متفاوت باشد.

    سوالات متداول

    هزینه تحصیل مهندسی در آمریکا چقدر است؟

    شهریه دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. اما به طور معمول بین ۲۰ تا ۶۰ هزار دلار در سال هزینه دارد.

    بهترین رشته‌های مهندسی در آمریکا کدامند؟

    رشته‌های مانند مهندسی پزشکی، هوا و فضا، عمران، مکانیک، برق و نفت را می‌توان از بهترین و پول‌سازترین رشته‌های مهندسی در آمریکا دانست.

    برای تحصیل مهندسی در آمریکا به چه نمره آیلتسی نیاز است؟

    به طور کلی برای تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی به نمره آیلتس ۶ و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به نمره ۶.۵ نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست