آزمون (جی مت) GMAT یا Graduate Management Admission Test

 

آزمون(جی مت)GMAT

آزمون(جی مت)GMAT-ازمون بین المللی

GMAT یا Graduate Management Admission Test یکی از معتبرترین آزمون های ارزیابی سنجش سطح زبان برای متقاضیان دوره های کسب و کار مثل (Master of Business Administration) MBA و دوره های مشابه آن مثل MPA (Master of Public Administration) می باشد . به طور معمول ۹۵% مدارس و دانشگاه های ارائه دهنده دوره های MBA و MPA یکی از شروط اصلی بررسی مدارک و پرونده متقاضی را ارائه نمره GMAT قرار می دهند. همچنین حتی در دوره دکترا (PhD) مثل رشته های مالی و حسابداری و اقتصاد حوزه اصلی سنجش شرایط ارائه نمره GMAT شرط پذیرش فرد می‌باشد.

نمره آزمون(جی مت) GMAT:

آزمون GMAT نمره ای به عنوان نمره قبولی و یا رد ندارد. بلکه این مراکز آموزشی , کالج ها و یا دانشگاه ها هستند که هر کدام با توجه به پارامتر های حداقل نمره قبولی متقاضی را مورد سنجش قرار می دهند. برای مثال در دانشگاه X میزان نمره میانگین برای پذیرش نمره قابل قبولی می باشد اما در دانشگاه Y متقاضی برای گرفتن پذیرش باید حداقل ۷۰% نمره آزمون را کسب کرده باشد.
نمره آزمون GMAT حداکثر می تواند ۸۰۰ باشد که از یک نمره تفکیکی برای سه بخش مجزا و یک نمره نهایی که در واقع ترکیب دو بخش غیرنگارشی آن است ارائه می‌شود. در کل برای گرفتن پذیرش در یک دانشگاه معتبر برای MBA باید حداقل نمره ۷۰۰ را کسب کنید.

هزینه های آزمون(جی مت) GMAT :

آزمون GMAT در ایران برگزار نمیشود و متقاضیان باید به کشور های همسایه نظیر ترکیه ,ارمنستان,امارات,گرجستان و . . . سفر نمایند.
هزینه شرکت در آزمون GMAT 250 دلار می باشد و در صورتی که بخواهید بعد از ثبت نام تاریخ و یا مکان آزمون خود تغییر بدهید (Reschedule) مبلغ ۵۰ دلار اضافه تر باید پرداخت نمایید.
در صورت کنسل نمودن آزمون GMAT تنها ۸۰دلار به شرکت کننده عودت داده می شود و اگر کمتر لز یک هفته مانده به تاریخ امتحان اقدام به کنسل نمودن آزمون GMAT نمایید هیچ پولی از طرف موسسه برگزار کننده آزمون GMAT به شما برگشت داده نمی شود.

-هزینه ثبت نام درآزمون(جی مت) GMAT چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون GMAT دلار ۲۵۰ است.

– محل برگزاری آزمون(جی مت) GMAT کجا است؟

آزمون GMAT در ایران برگزار نمی شود و ایرانیان باید در کشور های همسایه این آزمون را امتحان بدهند.
کشورهای امارات، قطر، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه بدلیل نزدیکی به ایران، گزینه های مناسبی برای انتخاب ایرانیان می باشد.

– در صورت کنسل کردنآزمون(جی مت)GMAT آیا هزینه ای به من عودت داده می شود؟

در صورت کنسل کردن امتحان، تنها ۸۰ دلار آن برگشت داده می شود و اگر متقاضی کمتر از هفت روز قبل از امتحان، اقدام به کنسل کردن نماید هیچ پولی برای وی Refund (برگشت پول) نمی شود.

– آیا می توانم تاریخ  آزمون(جی مت) GMAT را تغییر بدهم؟

در صورتی که بخواهید تاریخ امتحان خود را تغییر (Reschedule) دهید، ۱۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

– آیا می توانم ریپورت نمره آزمون(جی مت)GMAT را به دانشگاهی غیر از دانشگاهی که هنگام ثبت نام مشخص کرده ام بفرستم؟

در صورتی که بخواهید Report نمره خود را به دانشگاه های دیگری غیر از دانشگاهی که هنگام ثبت نام مشخص کرده اید، بفرستید، به ازای هر ریپورت بایستی ۳۵ دلار پرداخت کنید.

ریپورت نمره آزمون GMAT

GMAT یا Graduate Management Admission Test یکی از معتبرترین آزمون های ارزیابی سنجش سطح زبان برای متقاضیان دوره های کسب و کار مثل (Master of Business Administration) MBA و دوره های مشابه آن مثل MPA (Master of Public Administration) می باشد . به طور معمول ۹۵% مدارس و دانشگاه های ارائه دهنده دوره های MBA و MPA یکی از شروط اصلی بررسی مدارک و پرونده متقاضی را ارائه نمره GMAT قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست