GRE

ازمون تحصیلی GRE

  آزمون GRE چیست؟

آشنایی با آزمون GRE :

داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فرصت های بیشماری را برای هر فرد به وجود می آورد.

در تحقیقات اخیر اثبات شده است، هرچه مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد
و نرخ بیکاری در این گروه کمتر است.

اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را در رشته های مدیریت، حقوق یا سایر رشته ها ادامه دهید، شرکت در آزمون GRE قدمی بزرگ برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان است.

آزمون جی آر ای توسط موسسه ETS برگزار می شود و آزمونی کامپیوتری است،این آزمون در گروه آزمون های استعداد تحصیلی است که در آن توانایی های فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد و مدرک این آزمون جز مدارک لازم برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در اکثر دانشگاه های آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و کشورهای اروپایی است.

آزمون جی آر ای در دو ماژول جنرال و سابجکت برگزار می شود. در آزمون جی آر ای جنرال سه مبحث Verbal Reasoning، Quantitative Reasoning و Analytical Writing مورد ارزیابی قرار می گیرد. اعتبار آزمون جی آر ای برخلاف آیلتس و تافل که دو ساله هستند، پنج سال است.

نمره مبحث ریاضی در آزمون جی آر ای بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ و مبحث وربال نیز به همین صورت است، بنابراین نمره کلی در آزمون GRE برابر با ۳۴۰ است.

هزینه ثبت نام در آزمون جی آر ای ۲۰۵ دلار آمریکا است و لازم به ذکر است که برخلاف آزمون جی مت که در ایران برگزار نمی شود، آزمون جی آر ای در ایران برگزار می شود. اگر بخواهید زمان آزمون خود را تغییر دهید باید ۵۰ دلار پرداخت کنید و اگر بخواهید مرکزی که برای آزمون انتخاب کرده اید را تغییر دهید، باید هزینه ۵۰ دلاری را پرداخت کنید.

شما می توانید نمره ی GRE خود را به صورت رایگان برای چهار دانشگاه و موسسه آموزش عالی ارسال کنید و اگر بخواهید نمرات خود را به موسساتی دیگر ارسال کنید به ازای هر گزارش نمره باید هزینه ای معادل ۲۰ دلار پرداخت کنید.

فاصله دو آزمون جی آر ای شما از هم باید حداقل ۲۱ روز باشد و در یک سال تنها می توانید ۵ بار در آزمون شرکت کنید.
نتیجه آزمون به دو صورت رسمی و غیر رسمی ارائه می شود. نتیجه غیر رسمی شما که شامل نمرات شما در بخش های وربال و کوانت می شود بلافاصله پس از اتمام امتحان قابل رویت است. نمرات شما در این آزمون علاوه بر شما توسط موسسات و دانشگاه ها نیز قابل رویت است. شما می توانید قبل از دیدن نمره، نتیجه خود را ملغی کنید که در این صورت نمره شما نه توسط شما و نه توسط هیچ دانشگاهی قابل رویت نخواهد بود. اما نتیجه رسمی آزمون که شامل بخش آنالیتیکال رایتینگ هم می شود بین ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از آزمون اعلام و برای مراکزی که مشخص کرده اید ارسال می شود. اگر بیشتر از یکبار در امتحان شرکت کرده اید، می توانید از بخش Scoreselect® از بین نمرات آنهایی که می خواهید را برای ارسال به دانشگاه ها انتخاب کنید (هرچند دانشگاه ها دسترسی به تاریخچه آزمون شما خواهند داشت).

مدت زمان آزمون GRE سه ساعت و چهل و پنج دقیقه است.

فرمت آزمون GRE
GRE

ازمون GR

مهارت تعداد بخش تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی (دقیقه) نمره
Verbal Reasoning ۲ ۲۰ ۳۰ + ۳۰ ۱۳۰ تا ۱۷۰
Quantitative Reasoning ۲ ۲۰ ۳۵ + ۳۵ ۱۳۰ تا ۱۷۰
Analytical Writing ۱ ۲ ۳۰ + ۳۰ ۰ تا ۶

نحوه اعتراض به نمرات جی آر ای
در صورتی که بعد از اعلام رسمی نمره GRE خود تصمیم به اعتراض داشته باشید، باید بدانید که امکان اعتراض در مهارت آنالیتیکال رایتینگ وجود دارد و برای این کار بعد از اعلام رسمی نمره تا ۹۰ روز فرصت دارید، هزینه اعتراض نمره جی آر ای ۶۰ دلار آمریکا است.

کلاسهای آموزشگاه زبانهای خارجی سفیر اندیشه 

این موضوع که برای شرکت در این آزمون از کجا و چگونه شروع کنیم همیشه سؤالی بوده که ذهن زبان آموزان را به خود مشغول کرده است.به همین منظور گروه آموزش سفیر اندیشه تصمیم گرفت کلاسهایی را جهت شرکت در این آزمون راه اندازی کند.خوشبختانه تا کنون دانش جویان زیادی توانسته اند با گذراندن این دوره ها نمرات دلخواه خود را کسب و به هدف خود دست یابند.منابع استفاده شده در کلاسها به گونه ای است که هر چهار مهارت در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل تدریس می گردد.در فواصل کلاسها آزمون های شبیه سازی شده جهت کاهش استرس و آشنا شدن با موقعیت واقعی امتحان برگزار می گردند.

نحوه شرکت در کلاسهای آیلتس:

۱- تماس با ما

۲-آزمون تعیین سطح کتبی وشفاهی

۳-ثبت نام در سایت بخش پیش ثبت نام

۴-واریز شهریه یک ترم

۵-شروع کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست