اعلام نتیجه لاتاری ۲۰۲۴ (لاتاری ۱۴۰۱)

 اعلام نتیجه لاتاری 2024

اعلام نتیجه لاتاری ۲۰۲۴-امریکا

اگر سال ۱۴۰۱ ، در لاتاری آمریکا ثبت نام کرده باشید. احتمالا از همان ابتدا پیگیر تاریخ و زمان قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۴ بوده‌اید و در حال حاضر به شدت منتظر زمان مشخص شدن جواب لاتاری هستید. زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ (لاتاری ۱۴۰۱) در ۶ می ۲۰۲۳ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) خواهد بود.

در این مطلب علاوه بر بیان زمان و ساعت دقیق اعلام نتیجه قرعه کشی لاتاری، به سوال‌های رایج شما در زمینه اعلام نتایج لاتاری پاسخ می‌دهیم و تاریخچه‌ای از زمان بندی برنامه لاتاری سال‌های گذشته (اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۳ ، ۲۰۲۲ و…) ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم به شدت منتظر فهمیدن جواب لاتاری خود هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زمان و ساعت دقیق اعلام نتیجه لاتاری ۲۰۲۴

طبق دستورالعمل رسمی لاتاری ۲۰۲۴ که در زمان ثبت نام (یعنی مهر ۱۴۰۱) منتشر شد، نتایج لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا در تاریخ  ۶ می ۲۰۲۳ ، ساعت ۱۲ ظهر به وقت آمریکاست. بنابراین زمان اعلام نتایج لاتاری به وقت ایران در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۰ شب خواهد بود.

چرا لاتاری ۲۰۲۴ ؟

اگر تجربه اول شما در ثبت نام لاتاری است، احتمالا برایتان سوال است که شما سال ۲۰۲۲ در لاتاری ثبت نام کرده‌اید و زمان اعلام جواب هم در سال ۲۰۲۳ است، ولی چرا می‌گوییم اعلام نتیجه لاتاری ۲۰۲۴؟

این اشتباه برای بیشتر افراد که تجربه کمتر در ثبت نام لاتاری دارند، رخ می‌دهد. برخی شرکت کنندگان، از نام برنامه لاتاری که در آن ثبت نام کرده‌اند، اطلاع دقیقی ندارند و به اشتباه گمان می‌کنند که چون در سال ۲۰۲۲ ثبت نام خود را انجام داده‌اند، بنابراین در برنامه لاتاری ۲۰۲۲ ثبت نام شده‌اند. همین موضوع باعث ایجاد اشتباه در استعلام نتیجه این افراد می‌شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر سال قبل در لاتاری ثبت نام کرده‌اید، پیش از استعلام نتیجه خود، حتما درباره نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری، اطلاعات کافی داشته باشید تا در زمان بررسی نتیجه خود دچار اشتباه نشوید.

نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری

سال موجود در انتهای نام هر برنامه لاتاری، نه مربوط به سالی است که در لاتاری ثبت نام کرده‌اید و نه مربوط به سالی است که نتیجه لاتاری در آن اعلام می‌شود. بلکه مربوط به سالی است که در آن پرونده برندگان لاتاری بسته می‌شود و به آن سال مالی لاتاری نیز گفته می‌شود.

برای درک بهتر این موضوع جدول زیر را ببینید تا به خوبی متوجه نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری شوید.

نام برنامه

زمان ثبت نام لاتاری

زمان اعلام نتایج لاتاری

زمان بسته شدن پرونده برندگان لاتاری

لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۳

سی سپتامبر ۲۰۲۴

لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا

سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۲

سی سپتامبر ۲۰۲۳

لاتاری ۲۰۲۲ آمریکا

سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۱

سی سپتامبر ۲۰۲۲

در نتیجه اگر در سال ۲۰۲۲ (سال ۱۴۰۱) ثبت نام خود را انجام داده‌اید، باید بدانید که در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کرده‌اید. پس در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) منتظر اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ باشید. در سی سپتامبر ۲۰۲۴ نیز پرونده برندگان این لاتاری به صورت کامل بسته می‌شود.

نحوه اطلاع از جواب لاتاری ۲۰۲۴ و اعلام نتیجه لاتاری ۲۰۲۴ 

توجه کنید که مرجع اصلی برگزار کننده لاتاری آمریکا هیچگونه اطلاع رسانی در زمینه نتیجه لاتاری ندارد و حتی اگر جز برندگان لاتاری هم باشید، به هیچ وجه برای اطلاع رسانی جواب لاتاری به شما ایمیل، نامه یا پیامک ارسال نخواهد شد. برای مطلع شدن از جواب لاتاری خود، باید در زمان اعلام نتایج وارد سایت لاتاری آمریکا شوید و نتیجه لاتاری خود را بررسی کنید.

معمولا در همه سال ها روال بر این است که ۶ ماه پس از ثبت نام، نتایج قرعه کشی لاتاری اعلام می‌شود. معمولا در تمام برنامه های لاتاری سال‌های گذشته این زمانبندی تکرار شده است و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم تغییر خاصی در زمانبندی اعلام نتایج لاتاری رخ ندهد.

در جدول زیر، زمان قرعه کشی لاتاری از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ لیست شده‌اند:

نام برنامه لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری

زمان اعلام نتایج لاتاری

زمان بسته شدن پرونده

لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

۵ اکتبر ۲۰۲۲

(۱۳ مهر ۱۴۰۱)

 ۶ می ۲۰۲۳

(۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

(۹ مهر ۱۴۰۳)

لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا

۶ اکتبر ۲۰۲۱

(۱۴ مهر ۱۴۰۰)

۷ می ۲۰۲۲

(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱)

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳

(۸ مهر ۱۴۰۲)

لاتاری ۲۰۲۲ آمریکا

۷ اکتبر ۲۰۲۰

( ۱۶ مهر ۱۳۹۹)

می ۲۰۲۱

(اردیبهشت ۱۴۰۰)

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲

(۸ مهر ۱۴۰۱)

لاتاری ۲۰۲۱ آمریکا

۲ اکتبر ۲۰۱۹

(۱۰ مهر ۱۳۹۸)

می ۲۰۲۰

(اردیبهشت ۱۳۹۹)

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱

(۸ مهر ۱۴۰۰)

لاتاری ۲۰۲۰ آمریکا

۳ اکتبر ۲۰۱۸

(۱۶ مهر ۱۳۹۷)

می ۲۰۱۹

(اردیبهشت ۱۳۹۸)

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰

(۹ مهر ۱۳۹۹)

تعداد برندگان لاتاری ۲۰۲۴

این موضوع را در نظر داشته باشید که دولت آمریکا پس از اعلام نتایج، هیچ لیستی تحت عنوان تعداد برندگان لاتاری ۲۰۲۴ یا تعداد برندگان لاتاری ۲۰۲۳ منتشر نمی‌کند. در حقیقت آمار رسمی برای تعداد برندگان لاتاری در هر سال وجود ندارد. به دلیل حفظ اطلاعات کاربران، اسامی برندگان لاتاری از ایران یا سایر کشورها منتشر نمی‌شود.

تنها آمار رسمی که توسط دولت آمریکا منتشر می‌شود، مربوط به تعداد ویزاهای صادر شده برای برندگان لاتاری است. همانطور که می‌دانید، تعداد برندگان همیشه بیشتر از تعداد ویزاهاست. اما طبق آمار غیر رسمی تقریبا هر سال حدود ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ ایرانی در لاتاری گرین کارت برنده می‌شوند و پیش بینی می‌شود تعداد برندگان لاتاری ۲۰۲۴ نیز در همین حدود باشد.

برندگان لاتاری چه کار کنند؟

در صورتی که هنگام بررسی نتایج لاتاری با صفحه برندگان لاتاری (صفحه قبولی لاتاری) روبرو شدید، احتمالا بعد از شادی و خوشحالی اولیه، یک حس نگرانی به شما دست می‌دهد که بعد از برنده شدن در لاتاری باید چه کار کنم؟ این حس کاملا طبیعی است.

درست است که برنده شدن در لاتاری ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به آمریکاست. اما به این معنی نیست که همین فردا می‌توانید چمدان خود را ببندید و به آمریکا بروید. شما برای ورود به این کشور نیاز به گرفتن ویزای آمریکا دارید.

بنابراین برندگان لاتاری باید مراحل دریافت ویزای لاتاری را انجام دهند و تنها در این صورت است که اجازه ورود به آمریکا و زندگی در این کشور را خواهند داشت. برندگان لاتاری فقط یکسال زمان دارند تا پروسه دریافت ویزای لاتاری را انجام دهند و در صورتی که زمان خود را با اقدامات اشتباه هدر دهند، شانس خود را دست خواهند دهند.

مراحل پس از برنده شدن در لاتاری

به صورت کلی و خلاصه تمام مراحل و کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تکمیل فرم DS-260 یا همان فرم برندگان لاتاری

  • دریافت نامه دعوت به مصاحبه در سفارت آمریکا (نامه دوم برندگان لاتاری)

  • انجام مرحله مدیکال لاتاری (معاینه و آزمایشات پزشکی ویزای آمریکا)

  • مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

  • دریافت ویزای آمریکا

سخن پایانی

اگر شما هم بی صبرانه منتظر زمان اعلام نتایج لاتاری امسال هستید، حتما این مقاله را بخوانید. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که دقیقا در چه تاریخی می‌توانید جواب قرعه کشی لاتاری را بفهمید و ابهامات شما در زمینه اطلاع رسانی نتایج لاتاری برطرف خواهد شد.

سوالات متداول در زمینه زمان اعلام نتایج لاتاری

نتایج لاتاری امسال چه تاریخی مشخص می‌شود؟

نتایج لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا (لاتاری ثبت نام شده در سال ۱۴۰۱)، در تاریخ ۶ می ۲۰۲۳ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) مشخص می‌شود.

ساعت اعلام نتایج لاتاری چیست؟

ساعت اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ ، ۱۲ ظهر به وقت آمریکاست که به زمان ایران ساعت ۸:۳۰ شب است.

آیا در زمان اعلام جواب، برای برندگان ایمیل برنده شدن در لاتاری فرستاده می‌شود؟

خیر. مرجع اصلی برگزار کننده لاتاری، هیچگونه اطلاع رسانی در مورد جواب لاتاری شما ندارد. ایمیل‌های برنده شدن در لاتاری از طرف افراد سودجو ارسال می‌شوند و نباید فریب آن‌ها را بخورید.

در زمان اعلام نتایج لاتاری، کانفرمیشن نامبر خود را گم کرده‌ام، چه کار کنم؟

نگران نباشید. در صورت گم کردن کانفرمیشن نامبر لاتاری، امکان بازیابی آن وجود دارد.

در روز اعلام جواب لاتاری، موفق به دیدن نتایج نشدم. چه کار کنم؟

مشکلی نیست. شما مدت زیادی مهلت دارید که نتیجه لاتاری خود را بررسی کنید. هیچ الزامی نیست که حتما در اول نتیجه خود را بررسی کنید.

آیا امکان برنده شدن لاتاری در ثبت نام اول وجود دارد؟

بله. فقط کافی است که مصاحبه با برندگان لاتاری را ببینید. تعداد زیادی از برندگان لاتاری حامی مهاجر در ثبت نام اول برنده شده‌اند.

از زمان اعلام نتایج تا دریافت ویزا چقدر طول می‌کشد؟

ثبت نام لاتاری در ماه می است و تا ماه سپتامبر طول می‌کشد. بنابراین حدود ۵ ماه زمان می‌برد تا پرونده ها بررسی شده و کارهای مربوط به صدور و دریافت ویزا شروع شود.

چگونه شانس خود را در قرعه کشی لاتاری گرین کارت افزایش دهیم؟

قرعه کشی لاتاری بصورت ماشینی انجام می‌شود و امکان تقلب یا افزایش شانس وجود ندارد

چه کسانی در زمان قرعه کشی لاتاری از شانس بیشتری برخوردار می‌شوند؟

تنها افراد متاهل دارای دو شانس در قرعه کشی خواهند بود آن هم در صورتی که بصورت جداگانه ثبت نام کنند یا هرکدام از آنها ثبت نام کرده و همسر خود را زیرمجموعه خود قرار دهد. افراد مجرد زیر سن ۲۱سال هم دارای ۳شانس در قرعه کشی لاتاری خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست