ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۴(۱۴۰۱)

GREENCARD LOTTERY

آمریکا

آمریکا-مهاجرت

پیش ثـبـت نـام لاتـاری گـریـن کـارت

  1.  برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا ساده‌ ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور است. برای ثبت نام در برنامه لاتاری که هر سال برگزار می‌شود، نیاز به شرایط خاص و ویژه ای ندارید و تقریبا همه افراد می‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند. برندگان هر دوره از لاتاری  پس از دریافت ویزای لاتاری، می‌توانند همراه با خانواده خود (یعنی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال مجردشان) وارد کشور آمریکا شوند و ضمن زندگی همیشگی در کشور آمریکا، از امتیازات شهروندان آمریکایی همچون کار و تحصیل در آمریکا بهره‌مند شوند.

  2. برنامه لاتاری آمریکا امسال (سال ۱۴۰۱) ، Dv lottery program 2024 یا لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا نام دارد، زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا از اواسط مهرماه آغاز خواهد شد. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ، زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴  ، شرایط ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ، مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا و هزینه ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم.

  3. هدف از نوشتن این مقاله جامع برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ این است که شما را با تمام ابعاد برنامه لاتاری  و نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا آشنا کنیم و به همه سوالات شما در زمینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا پاسخ دهیم. در این مقاله به بررسی مواردی همچون ثبت نام رایگان در لاتاری ۲۰۲۴ ، ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون پاسپورت ، شانس برنده شدن در لاتاری و راه های افزایش آن ، شرایط عکس لاتاری و پاسخ به سوالات متداول ثبت نام لاتاری  می‌پردازیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آمریکا

آمریکا-لاتاری

درباره لاتاری آمریکا

  • قبل از آنکه درباره نحوه ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴  صحبت کنیم، اجازه دهید که به صورت مختصر درباره فلسفه برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا صحبت کنیم و توضیح دهیم که چرا دولت آمریکا هر سال به وسیله برگزاری قرعه کشی و فقط از روی شانس، به تعدادی از مردم جهان اجازه مهاجرت به آمریکا و زندگی همیشگی در این کشور را می‌دهد. چرا که احتمالا این اولین سوالی است که قبل از ثبت نام در لاتاری آمریکا از خود می‌پرسید.

    همانطور که می‌دانید تشکیل کشور آمریکا حاصل مهاجرت اختیاری و اجباری نژادهای مختلف مردم جهان به این کشور است. اولین بار اروپاییان ماجراجو وارد قاره آمریکا شدند و پس از اخراج قبایل بومی سرخپوست در زمین‌های آمریکا مستقر شدند. با شروع پیشرفت کشور آمریکا نیاز شدیدی به نیروی کار بود، بنابراین مردم بسیار زیادی از نژادهای گوناگون همچون چینی، ایتالیایی، هندی و سیاه‌ پوستان به اجبار یا اختیار خود وارد آمریکا شدند.
    به دلیل وجود نژادهای بسیار گوناگون در آمریکا، تعادل نژادی در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دولت آمریکا برنامه های تشویقی مهاجرتی برای نژادهایی در نظر گرفته است که در آمریکا از جمعیت کمتری برخوردار هستند.

    برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا یکی از همین برنامه های تشویقی است که هر سال برگزار می‌شود. در هر برنامه لاتاری آمریکا، تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی یا DV برای نژادهای مختلف مردم جهان در نظر گرفته می‌شود و برای تقسیم عادلانه ویزاهای تنوع نژادی میان مردم جهان از یک سیستم قرعه کشی یا لاتاری استفاده می‌شود. پس از ثبت نام در لاتاری برای دریافت ویزای تنوع نژادی آمریکا فقط به شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری نیاز دارید و احتیاج به داشتن شرایط خاص و ویژه نخواهید داشت. بنابراین مردم هر کشور سهمیه معینی از ویزاهای لاتاری دارند.

    البته برای ثبت نام در لاتاری آمریکا نیاز به رعایت شرایط ثبت نام در لاتاری دارید که شرایط چندان سختی نیست و در ادامه آن را توضیح خواهیم داد، اما در صورت ثبت نام صحیح در لاتاری و برنده شدن در لاتاری ، برای دریافت ویزای تنوع نژادی هیچ شرایط خاصی وجود ندارد و برندگان لاتاری پس از اخذ ویزا می‌توانند وارد آمریکا شوند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

ثبت نام لاتاری آمریکا

با خواندن قسمت قبل احتمالا متوجه این موضوع شده‌اید که مهاجرت به آمریکا با برنامه لاتاری فقط به ثبت نام در لاتاری آمریکا و داشتن شانس نیاز دارد. هزینه ثبت نام در لاتاری آمریکا بسیار اندک است و تقریبا همه افراد شرایط آسان ثبت نام در لاتاری آمریکا را دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که هر سال با ثبت نام در لاتاری آمریکا، شانس خود را برای مهاجرت آسان و بدون دردسر به آمریکا امتحان کنید. با ثبت نام سالانه در لاتاری چیز خاصی از دست نخواهید نداد، اما در صورت برنده شدن امتیاز بزرگ زندگی در آمریکا را به دست خواهید آورد.

بنابراین به علاقه‌مندان مهاجرت و زندگی در آمریکا توصیه می‌کنیم که ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۴ آمریکا را از دست ندهند و حتما شانس خود را در لاتاری امسال آمریکا امتحان نمایند. ثبت نام لاتاری آمریکا به روش ثبت نام مستقیم در سایت اصلی لاتاری آمریکا امکان‌پذیر است. در ادامه مقاله نحوه ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۴ آمریکا ، شرایط و هزینه آن را توضیح خواهیم داد و به تمام سوالات شما در زمینه ثبت نام لاتاری آمریکا پاسخ خواهیم داد.

دستورالعمل ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۴

دستورالعمل ثبت نام در هر برنامه لاتاری آمریکا، معمولا چند روز قبل از شروع رسمی زمان ثبت نام لاتاری منتشر می‌شود و در آن بیان می‌شود که :

  • متولدین کدام کشورها اجازه ثبت نام در لاتاری را دارند

  • تاریخ قطعی ثبت نام لاتاری در چه زمانی شروع می‌شود

  • برای ثبت نام در لاتاری نیاز به چه مدارکی است.

دستورالعمل رسمی ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۴ نیز در اواسط مهرماه منتشر خواهد شد و احتمالا دستورالعمل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ یک تغییر اساسی با دستورالعمل لاتاری در سال های قبل خواهد داشت و احتمالا ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت هم امکان‌پذیر خواهد شد.
درباره این گمانه زمانی و چگونگی ثبت نام لاتاری بدون نیاز به پاسپورت، در ادامه همین مقاله توضیحات تکمیلی را ارائه می‌دهیم، پس حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. به غیر از این موضوع مهم، پیش بینی نمی‌شود دستورالعمل لاتاری ۲۰۲۴ تغییر خاص دیگری نسبت به برنامه های لاتاری سال‌ قبل داشته باشد.

زمان ثبت نام لاتاری

پیش‌بینی می‌شود بر طبق دستورالعمل ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱، تاریخ دقیق ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ از اوایل اکتبر ۲۰۲۲ شروع شود. بنابراین زمان دقیق ثبت نام لاتاری به وقت ایران، از اواسط مهر ماه ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.

مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا نیز احتمالا ۳۳ روز و تا اوایل نوامبر ۲۰۲۲ خواهد بود. بنابراین مهلت ثبت نام در لاتاری ۱۴۰۱ به وقت ایران تا اواسط آبان ۱۴۰۱ خواهد بود. دقت کنید که برای ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا حتما باید در مهلت تعیین شده ثبت نام خود را تکمیل کنید، چرا که مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد و در صورت از دست دادن این مهلت، باید تا سال بعد منتظر بمانید. در ادامه می‌توانید جدول مقایسه زمان ثبت نام لاتاری در سال های گذشته را مشاهده کنید.

مقایسه زمان ثبت نام لاتاری آمریکا در سالهای گذشته

با مشاهده جدول زیر، یک نکته مهم در مورد نحوه نام‌ گذاری برنامه های لاتاری آمریکا را متوجه خواهید شد. سالی که در انتهای نام هر برنامه لاتاری آمریکا آورده می‌شود، سال مالی است که در آن برنامه لاتاری برای همیشه به پایان خواهد رسید. به طور مثال همانطور که در جدول زیر می‌بینید، ثبت نام برنامه لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا در سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود، نتیجه لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا در سال ۲۰۲۳ اعلام می‌شود و پرونده برندگان لاتاری ۲۰۲۴، در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برای همیشه بسته خواهد شد.

۲۰۲۴

  • شروع ثبت نام۰۵ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۳ مهر ۱۴۰۱)

  • پایان ثبت نام۰۹ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۸ آبان ۱۴۰۱)

  • اعلام نتایجمی ۲۰۲۳

  • پایان سال مالی۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

۲۰۲۰

  • شروع ثبت نام۳ اکتبر ۲۰۱۸

  • پایان ثبت نام۰۶ نوامبر ۲۰۱۸

  • اعلام نتایجمی ۲۰۱۹

  • پایان سال مالی۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰

۲۰۲۱

  • شروع ثبت نام۰۲ اکتبر ۲۰۱۹

  • پایان ثبت نام۰۵ نوامبر ۲۰۱۹

  • اعلام نتایجمی ۲۰۲۰

  • پایان سال مالی۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱

۲۰۲۲

  • شروع ثبت نام۰۷ اکتبر ۲۰۲۰

  • پایان ثبت نام۱۰ نوامبر ۲۰۲۰

  • اعلام نتایجمی ۲۰۲۱

  • پایان سال مالی۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲

۲۰۲۳

  • شروع ثبت نام۰۶ اکتبر ۲۰۲۱

  • پایان ثبت نام۰۹ نوامبر ۲۰۲۱

  • اعلام نتایجمی ۲۰۲۲

  • پایان سال مالی۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳

با توجه به جدول بالا متوجه خواهید شد که معمولا ثبت نام تمام برنامه های لاتاری حدود اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ادامه پیدا می‌کند. نتیجه هر برنامه لاتاری هم معمولا ۶ ماه پس از پایان ثبت نام لاتاری اعلام شده است، بنابراین امسال هم پیش‌بینی می‌شود که نتیجه قرعه‌کشی لاتاری ۲۰۲۴ هم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام شود.

زمان و تاریخ ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱

برنامه لاتاری آمریکا در سال ۱۴۰۱ ، لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا نام دارد و همانطور که توضیح داده شد، زمان ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ به وقت ایران، از اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در صورت هرگونه تغییر در زمان ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱ از طریق صفحه اینستاگرام سفیر اندیشه اطلاع رسانی خواهد شد و مطالب نوشته شده در این مقاله نیز به روز رسانی خواهد شد.

مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴

مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ همانند دوره های گذشته، ۳۳ روز است و تا اواسط آبان ۱۴۰۱ (اوایل نوامبر ۲۰۲۲) ، فرصت دارید تا در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ تمدید نخواهد شد، چنانچه متقاضیان در مدت یک ماهه تعیین شده ثبت نام نکنند، مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ را از دست خواهند داد و برای ثبت نام مجدد در لاتاری باید تا سال بعد صبر کنند.

برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا در سایت اصلی، باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • فرم ثبت نام لاتاری آمریکا در سایت اصلی به زبان انگلیسی است، بنابراین برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ سایت اصلی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید اطلاعات خود را به زبان انگلیسی درون فرم تکمیل کنید. توجه کنید که در هنگام نوشتن آدرس خود نیز باید نگارش انگلیسی آدرس را رعایت فرمایید که با نگارش فارسی آدرس متفاوت است.

  • چنانچه اطلاعات خود را به اشتباه درون فرم ثبت نام لاتاری آمریکا در سایت اصلی وارد کنید، هیچ گونه خطایی به شما نشان داده نمی‌شود و اطلاعات شما در هر صورت ثبت نهایی خواهد شد.

  • پس از ثبت نهایی اطلاعات خود در سایت اصلی لاتاری آمریکا به هیچ عنوان امکان ویرایش یا تغییر اطلاعات خود را نخواهید داشت.

  • یک شخص نمی‌تواند دو فرم ثبت نام لاتاری در سایت اصلی تکمیل کند. چنانچه شخصی در سایت اصلی لاتاری آمریکا دو فرم برای خود تکمیل کند، هر دو فرم او حذف خواهد شد و شانس شرکت در قرعه کشی لاتاری را از دست خواهد داد. بنابراین در صورت ورود اشتباه اطلاعات خود در فرم ثبت نام لاتاری سایت اصلی، نه امکان ویرایش خود را خواهید داشت، نه می‌توانید دوباره فرم جدیدی را تکمیل و ارسال کنید.

  • در صورتی که اطلاعات و فرمت عکس ثبت شده شما در فرم ثبت نام لاتاری اشتباه باشد، فرم شما به صورت خودکار از شرکت در قرعه کشی لاتاری آمریکا کنار گذاشته خواهد شد و هیچ پیام یا اخطاری در این زمینه دریافت نخواهید کرد. بنابراین بدون اینکه متوجه شوید در قرعه کشی شرکت داده نخواهید شد و شانس شما از بین خواهد رفت.

  • در هنگام اعلام نتایج لاتاری، هیچگونه نامه، پیام کوتاه و یا ایمیل از طرف نهاد رسمی برگزار کننده لاتاری برای شما ارسال نمی‌شود. در صورتی که برنده لاتاری باشید یا آنکه انتخاب نشده باشید، باید خودتان به سایت اعلام نتایج لاتاری مراجعه کنید و نتیجه را بررسی کنید.

    – سایت ثبت نام لاتاری آمریکا هیچ امکاناتی را برای کاربران فراهم نمی‌کند و تنها درگاهی برای دریافت اطلاعات است.مزیت سایت اصلی این است که ثبت نام لاتاری آمریکا رایگان در آن انجام می‌شود. چنانچه قصد ثبت نام رایگان لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را دارید، می‌توانید در تاریخ شروع ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ ، به سایت اصلی لاتاری آمریکا مراجعه کنید و پس از مطالعه دستورالعمل ها مراحل تعیین شده را به منظور ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا طی کنید.

    چنانچه تجربه و تخصص کافی برای تکمیل فرم ثبت نام لاتاری را دارید و مطمئن هستید که همه اطلاعات خود را به درستی بر روی سایت اصلی لاتاری آمریکا تکمیل می‌کنید، در آن صورت می‌توانید از ثبت نام رایگان لاتاری آمریکا در سایت اصلی استفاده کنید

    شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴
    برای ثبت نام در لاتاری نیاز به داشتن شرایط خاص و پیچیده ای ندارید و همانطور که در ادامه خواهید خواند، شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا بسیار ساده است و بسیار از افراد می‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند. از جمله شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

    محل تولد شما باید در کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد.

    اتباع کشورهایی که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ مهاجرت به آمریکا داشتند مجاز به شرکت در لاتاری نیستند. بنابراین اشخاصی که در کشورهایی همچون هند متولد شده‌اند، اجازه ثبت نام در لاتاری آمریکا را ندارند. خوشبختانه ایران و افغانستان جز کشورهایی است که متولدین آن می‌توانند در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنند. توجه کنید که ملاک برای ثبت نام در لاتاری، محل تولد متقاضی است. بنابراین چنانچه شخصی در کشورهای مجاز همچون ایران متولد شده باشد، اما اقامت یا حتی پاسپورت کشور دیگر را داشته باشد ، مشکلی برای ثبت نام در لاتاری نخواهد داشت.

    مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام لاتاری

    برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا باید در زمان ثبت نام، حداقل تحصیلاتی معادل دیپلم ۱۲ ساله آمریکا داشته باشید. خبر خوب این است که دیپلم رشته‌های نظری ایران دقیقا معادل دیپلم ۱۲ ساله آمریکاست. بنابراین با داشتن دیپلم ایران، می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید.

    سابقه شغلی لازم برای ثبت نام لاتاری

    اگر شرایط مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام لاتاری را ندارید، می‌توانید با داشتن دو سال سابقه شغلی نسبت به ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا اقدام کنید.

    حداقل سن لازم برای ثبت نام لاتاری

    ثبت نام لاتاری آمریکا شرط سنی ندارد، اما شرط داشتن دیپلم در عمل اجازه ثبت نام به سنین پایین را نمی‌دهد. برای سنین بالا هم هیچ محدودیتی برای ثبت نام در لاتاری وجود ندارد.

    آیا داشتن جاب آفر یا اسپانسر از شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا است؟

    خیر. پس از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام محدودیت های مهاجرتی برای برندگان لاتاری لغو شد. بنابراین کسانی که در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام می‌کنند، پس از برنده شدن نیازی به داشتن جاب آفر یا اسپانسر ندارند. بنابراین چنانچه شرایط ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا را دارید، می‌توانید با خیال آسوده ثبت نام کنید.

    مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

    پاسپورت

    خبرهایی وجود دارد که به احتمال زیاد دستورالعمل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا با دستورالعمل سال‌های قبل لاتاری تفاوت داشته باشد. برای ثبت نام در برنامه‌های قبلی لاتاری نیاز به وارد کردن اطلاعات پاسپورت (شماره پاسپورت و تاریخ انقضای پاسپورت ) در فرم ثبت نام لاتاری وجود داشت، ولی نیازی به ارسال تصویر پاسپورت نبود. اطلاعات پاسپورت فقط برای متقاضی اصلی مورد نیاز بود و همسر و فرزند متقاضی اصلی نیازی به داشتن پاسپورت نداشتند.

    -یک نکته مهم دیگر در هنگام ثبت نام لاتاری های گذشته نیز این بود که پاسپورت شما باید دارای اعتبار باشد و از تاریخ انقضای آن نگذشته باشد. اما احتمالا ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون پاسپورت نیز امکان‌پذیر خواهد بود. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید تا زمان انتشار دستورالعمل لاتاری ۲۰۲۴ (یعنی تا مهر ۱۴۰۱) صبر کنیم. در ادامه مقاله بیشتر در مورد ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون پاسپورت توضیح داده‌ایم.

    عکس پرسنلی

    جهت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا، باید عکس اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال) را به صورت دیجیتالی داشته باشید. دقت کنید که باید از عکس مناسب لاتاری استفاده کنید. شرایط عکس لاتاری را در ادامه توضیح خواهیم داد.

    فرم ثبت نام لاتاری
    برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا نیاز به تکمیل یک فرم آنلاین دارید  اطلاعاتی که باید در فرم ثبت نام لاتاری وارد شوند، شامل موارد زیر است :

    اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام لاتاری

    • اطلاعات پاسپورت متقاضی (نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت و تاریخ انقضای آن)

    • اطلاعات شناسنامه متقاضی

    • آدرس محل زندگی متقاضی

    • میزان تحصیلات متقاضی

    • وضعیت تاهل و فرزند متقاضی

    • ایمیل و شماره تماس متقاضی

    • اطلاعات شناسنامه همسر

    • اطلاعات شناسنامه فرزندان

    شرایط لازم برای عکس لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

    برای تهیه عکس پرسنلی جهت ثبت نام لاتاری رعایت نکات زیر الزامی است:

    • باید زاویه مستقیم به دوربین داشته باشید

    • عکس به شکل مربع و طول ۶۰۰ پیکسل تا ۱۲۰۰ پیکسل مورد قبول است.

    • زمینه عکس باید سفید باشد.

    • عکس باید رنگی باشد و عکس سیاه و سفید مردود است.

    • عکس لاتاری باید بدون عینک و سمعک باشد.

    • موی شما نباید روی صورت شما را بپوشاند.

    • نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست.

    • عکس با حجاب هم برای مسلمانان و سایر ادیانی که حجاب در آنها تعریف شده است ممانعتی ندارد.

    • گردی صورت باید کاملا واضح باشد و با چیزی پوشانده نشود.

    • نیازی به چاپ عکس ندارید، عکس باید به صورت فایل دیجیتال به شما تحویل داده شود.

    • عکس باید مربوط به شش ماه گذشته باشد. نباید سن عکس بیش از ۶ ماه باشد.

    • از عکسی که سال گذشته استفاده کردید نباید مجدد استفاده کنید.

    ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون پاسپورت امکان پذیر است؟

    در دوره های قبل ثبت نام لاتاری آمریکا، داشتن اطلاعات پاسپورت برای ثبت نام لاتاری الزامی بود. بنابراین افرادی که به عنوان متقاضی اصلی قصد ثبت نام در لاتاری آمریکا را داشتند، باید حتما پاسپورت تهیه می‌کردند. در سال های قبل ثبت نام لاتاری آمریکا بدون پاسپورت تنها در شرایط بسیار خاص امکان پذیر بود و فقط افغان هایی که به کشورهای دیگر پناهنده شده بودند و پاسپورت نداشتند، می‌توانستند ثبت نام لاتاری آمریکا بدون پاسپورت را انجام دهند. بنابراین در لاتاری های سال گذشته برخی دانشجوها، سربازان، مشمولان غایب از خدمت سربازی و کلا افرادی که به هر دلیل پاسپورت نداشتند نمی‌توانستند ثبت نام لاتاری آمریکا بدون پاسپورت را انجام دهند. اما خبرهای زیادی وجود دارد که ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا بدون پاسپورت خواهد بود.

    طبق خبرهای رسمی منتشر شده، قاضی تیموتی جیمز کلی که یک قاضی فدرال در ایالت متحده آمریکاست، پس از برگزاری یک دعوی حقوقی، به دولت آمریکا حکم کرده است که دولت آمریکا اجازه ندارد که از متقاضیان ثبت نام لاتاری آمریکا اطلاعات پاسپورت را دریافت کند و این خلاف روال قانونی معمول برای پرونده‌های دارای سال مالی است. با توجه به این حکم قرار است که ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون پاسپورت انجام شود.

    -بنابراین با توجه به این حکم به احتمال ۹۹ درصد ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ بدون نیاز به پاسپورت انجام خواهد شد، ولی یک درصد هم احتمال دارد که وزارت خارجه آمریکا کار خلاف حکم قانون انجام دهد و باید برای اطلاع از وضعیت نهایی پاسپورت در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ ، تا زمان انتشار دستورالعمل لاتاری ۲۰۲۴ صبر کنیم.

    شانس برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

    یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان ثبت نام در لاتاری این است که شانس برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا چقدر است و راه های افزایش شانس برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴ چیست؟ در جواب این سوال ها ابتدا ابهامات متقاضیان در مورد شانس برنده شدن در لاتاری برطرف می‌کنیم و سپس به بیان راه های افزایش شانس برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا می‌پردازیم.

    مدرک تحصیلی بالا و یا موقعیت شغلی تاثیری بر شانس برنده شدن در لاتاری دارد؟

    در این مورد باید بگوییم که تمام ثبت نام کنندگان در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا شانس برابری دارند، داشتن تحصیلات دانشگاهی یا موقعیت شغلی خوب هیچ امتیازی برای شانس برنده شدن در لاتاری ایجاد نمی‌کند. با این حال راه هایی برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

    راه های افزایش شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا

    توجه کنید که برنامه لاتاری آمریکا به شکل یک قرعه کشی کامپیوتری انجام می‌شود و بنابراین امکانی برای تقلب در آن وجود ندارد. یک شخص نمی‌تواند با چند بار ثبت نام در لاتاری، شانس خود را افزایش دهد، چرا که سیستم به صورت خودکار ثبت نام های تکراری را بررسی می‌کند. در صورتی که یک شخص دوبار در لاتاری ثبت نام کند، سیستم هر دو ثبت نام او را باطل خواهد کرد و آن شخص شانس شرکت در قرعه کشی لاتاری را از دست خواهد داد.

    اولین چیزی که برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا باید رعایت کنید، ثبت نام صحیح در لاتاری امریکا است. برخی افراد به دلیل عکس نامناسب یا ورود اطلاعات اشتباه در فرم لاتاری، در قرعه کشی لاتاری آمریکا شرکت داده نمی‌شوند و به همین دلیل شانس خود در لاتاری را از دست می‌دهند. متاسفانه سایت اصلی لاتاری به افرادی که اطلاعات خود را اشتباه ثبت می‌کنند، هیچ اخطاری نمی‌دهد و سالانه افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح ثبت نام لاتاری شانس خود را از دست می‌دهند.
    بنابراین توصیه می‌کنیم که به عنوان اولین قدم برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری، ثبت نام خود را با مشورت افراد با تجربه و متخصص انجام دهید

    افراد زیر ۲۱ سال مجرد، سه شانس در لاتاری دارند

    چنانچه شما یک فرد زیر ۲۱ سال مجرد باشید و مدرک دیپلم نیز داشته باشید، می‌توانید به شیوه های زیر در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید و سه شانس برای برنده شدن در لاتاری به دست آورید:

    • یک بار می‌توانید زیر مجموعه پدر خود در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. (پدر متقاضی اصلی ثبت نام در لاتاری است)

    • یک بار می‌توانید زیر مجموعه مادر خود در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. (پدر متقاضی اصلی ثبت نام در لاتاری است).

    • یک بار هم می‌توانید به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. (البته شما نمی‌توانید پدر و مادرتان را به عنوان زیر مجموعه ثبت نام کنید و فقط باید مشخصات خودتان را درون فرم ثبت کنید.)

    مزایای ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴

    در صورتی که در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا برنده شوید، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید :

    • اخذ گرین کارت و اقامت دائم آمریکا (زندگی همیشگی در آمریکا)

    • مهاجرت به آمریکا بدون دردسر و فقط با داشتن شانس

    • امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی آمریکا با شهریه کم (همانند شهروندان آمریکا)

    • امکان کار در آمریکا همانند شهروندان عادی امریکا

    • امکان اخذ گواهینامه آمریکایی، باز کردن حساب در بانک های آمریکا و دریافت کردیت کارت

    • شما به عنوان یک دارنده گرین کارت آمریکا اجازه دارید که در هر شهری از آمریکا زندگی کنید و از خدمات دولتی استفاده کنید.

    • برنده لاتاری می‌تواند خانواده خود را نیز به آمریکا ببرد. (فقط همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد)

    ثبت نام در لاتاری آمریکا یکی از ساده‌ترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به آمریکا است. برخی شایعات وجود دارد که دولت آمریکا به برندگان لاتاری خانه و ماشین می‌دهد، این شایعات به هیچ وجه درست نیستند. برندگان لاتاری و اعضای خانواده او اجازه زندگی همیشگی در آمریکا و استفاده از خدمات شهروندی این کشور را برنده می‌شوند و چیز زیادتری بیش از این دریافت نخواهند کرد.

    تعداد برندگان لاتاری در ایران

    سازمان خدمات تابعیت و مهاجرت آمریکا (INS) تعداد اپلیکیشن های مجاز و لیست کشورهای مجاز را برای شرکت در برنامه قرعه کشی لاتاری بر اساس قانون های از قبل تعریف شده، تعیین می‌نماید. این قوانین میتواند هرسال تغییراتی داشته باشد. عموما هر سال ۴۵۰۱ برنده لاتاری از ایران هستند. در ادامه تعداد برنده های سال های گذشته لاتاری از ایران آورده شده است. پیش بینی می‌شود که با توجه به روند سال های گذشته، امسال تعداد برنده های لاتاری از ایران افزایش یابد.

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۳ از ایران عدد ۶۰۲۹ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۴ از ایران عدد ۶۰۲۷ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۵ از ایران عدد ۴۹۹۲ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۶ از ایران عدد ۴۵۰۱ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۷ از ایران عدد ۴۵۰۰ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۸ از ایران عدد ۴۵۰۰ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۱۹ از ایران عدد ۴۱۹۹ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۲۰ از ایران عدد ۴۱۰۱ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۲۱ از ایران عدد ۶۰۰۱ نفر

    • تعداد برنده های لاتاری سال ۲۰۲۲ از ایران عدد ۵۷۳۹ نفر

    سوالات متداول در زمینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا

    تاریخ ثبت نام لاتاری کی هست؟

    زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا از اوایل اکتبر ۲۰۲۲ ( اوایل مهرماه ۱۴۰۱) شروع خواهد شد و مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا تا اوایل نوامبر ۲۰۲۲ ( اواسط آبان ۱۴۰۱ ) خواهد بود.

    در صورت برنده شدن در لاتاری می‌توانم خانواده ام رو همراه خودم ببرم؟بله. در صورت برنده شدن در لاتاری، می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد خود را نیز همراه خود به آمریکا ببرید.

    اگر درخواست ویزا تحصیلی داشته باشیم می‌توانیم لاتاری ثبت نام کنیم؟بله. چنانچه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را ارسال کرده‌اید هم می‌توانید در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنید.

    آیا هنوز هم محدودیت های ترامپ برای برندگان لاتاری وجود دارد؟خیر. با رفتن ترامپ تمام محدودیت های مهاجرتی برای برندگان لاتاری برداشته شده است. برندگان لاتاری برای رفتن به آمریکا دیگر نیازی به داشتن اسپانسر یا جاب آفر نخواهند داشت.

  • من دانشجو هستم و هنوز سربازی نرفته‌ام، می‌توانم در لاتاری آمریکا ثبت نام کنم؟بله. اگر پاسپورت دارید، می‌توانید به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید.

    من اقامت دائم کانادا دارم، می‌توانم در لاتاری ۲۰۲۴ ثبت نام کنم؟در صورتی که در ایران متولد شده باشید، می‌توانید در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کنید. اشخاصی که در ایران متولد شده‌اند، حتی با داشتن اقامت دائم یا پاسپورت کشورهای دیگر باز هم می‌توانند در برنامه لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.

  • ما متاهل هستیم، چند بار میتونیم در لاتاری ۲۰۲۴ ثبت نام کنیم؟می‌توانید دوبار در لاتاری ثبت نام کنید، به این شیوه که یک بار آقا متقاضی اصلی باشد و مشخصات خانم و فرزندان در بخش همراهان درج شود و یک بار خانم متقاضی اصلی باشد و مشخصات آقا و فرزندان در بخش همراهان درج شود.

    آیا یک شخص می‌تواند در یک برنامه لاتاری دو بار ثبت نام کند؟هیچ کس نباید بیش از یک مرتبه متقاضی اصلی در ثبت نام لاتاری باشد. مثلا اگر شما یک پسر ۲۰ ساله و ازدواج نکرده هستید، میتوانید هم در ثبت نام پدر و هم در ثبت نام مادر به عنوان همراه باشید و یک بار هم به عنوان متقاضی اصلی خودتان ثبت نام کنید اما اجازه ندارید برای بار دوم به عنوان متقاضی اصلی باشید.

    من هنوز دیپلم ندارم، میتونم خودم متقاضی اصلی ثبت نام در لاتاری باشم؟در عمل این موضوع شدنیه، سفارت آمریکا توان استعلام مدارک ایرانیان رو نداره و خیلی‌ها بعد از برنده شدن از مدارک مجعول استفاده میکنن و ویزا هم میگیرن اما در قانون این یک تخلفه و ما به شما اصلا این کار رو توصیه نمی‌کنیم.

    من پاسپورت ندارم، هیچ راهی برای ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ نیست؟خیر، بخشی از فرم ثبت نام که ضروری هم هست با مشخصات پاسپورت شما تکمیل می‌شود. فقط افغانستانی‌ها پناهنده می‌توانند ثبت نام در لاتاری بدون پاسپورت را انجام دهند.

    پاسپورت من تاریخ انقضاش گذشته، میشه باهاش در لاتاری ۲۰۲۴ ثبت نام کرد؟خیر، برای ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴ نیاز به پاسپورت معتبر دارید. پاسپورت معتبر یعنی پاسپورتی که در زمان ثبت نام حداقل یک روز اعتبار داشته باشه.

    چه کسانی را می‌توانم به عنوان همراه در لاتاری ثبت نام کنم؟شما باید همسر و تمام فرزندان زیر ۲۱ سال را که ازدواج نکرده اند در فرم ثبت نام به عنوان همراه وارد کنید. خاطر نشان می‌کنیم نمی‌توانید مادر یا خواهر یا سایر بستگان را به عنوان زیرمجموعه خود ثبت نام کنید.

    من ازدواج کردم، جدا شدم و شناسنامه ام سفیده. باید مجرد بزنم یا همسر جدا شده؟ملاک شناسنامه شماست. شما مجرد هستید.

    بعد از ثبت نام لاتاری کد تاییدیه دریافت کردم. آیا کار تمام شده؟پس از ثبت نام لاتاری باید تاییدیه ای حاوی Digital signature و Confirmation No دریافت کنید. حائز اهمیت است بدانید که داشتن این دو هیچ دلیلی بر ثبت نام صحیح نیست. شما اگر یک عکس نامرتبط درون فرم ثبت نام لاتاری آپلود کنید و به جای تمام اطلاعاتتان عدد ۱ بزنید؛ باز هم پس از تکمیل فرم کدهای تاییدیه را دریافت می‌کنید. دریافت کد تاییدیه فقط به معنای پایان تکمیل فرم است و دلیلی بر ثبت نام صحیح در لاتاری نیست.

  • ثبت نام در لاتاری آمریکا برای اکسپرس اینتری کانادا مشکلی ایجاد نمی‌کند؟خیر. با ثبت نام در لاتاری آمریکا، هیچ مشکلی برای ثبت نام در اکسپرس اینتری کانادا ایجاد نمی‎‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست