کانادا

کانادا و چگونگی مهاجرت به کانادا

کانادا

کانادا-مهاجرت

 

 

 

 

برای اینکه مهاجرت کنید باید اطلاعات کافی و صحیح در مورد قوانین کشور کانادا داشته باشید و هم چنین قوانین شهروندی در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و شما برای مهاجرت باید کاملا بر این قوانین به عنوان مهاجر مسلط باشید.

هم چنین قوانین مهاجرت مدام در حال تغییر است، نمی توانید به قوانین قبلی استناد کنید و برنامه خود را بر اساس اخبار گذشته و قدیمی بگذارید.

باید هر روز سایت های معتبر داخلی و خارجی از جمله CBC را چک کنید و از قوانین و اخبار مهاجرتی جدید مطلع شوید.

کانادا اولین کشور برتر جهان در سال ۲۰۲۱

آیا می دانستید کانادا اولین کشور جهان در سال ۲۰۲۱ از نظر بهترین کشور برای مهاجرت می باشد؟

واشنگتن، دی سی، ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ اعلام کرد:

برای اولین بار کانادا اولین کشور برتر جهان در سال ۲۰۲۱ در پروژه رتبه بندی بهترین کشورهای سال ۲۰۲۱ که توسط U. S. News و World Report، گروه BAV و دانشکدۀ وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا صورت می گیرد، اعلام شد.

-امسال، الگوی این گزارش بر اساس اقدامات صورت گرفته از آغاز دوران همه گیری کووید ۱۹ تکامل یافته تر گردیده است.
تأثیرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و فناوری همچنان حائز اهمیت هستند
اما دو گروه جدید مهارت و هدف اجتماعی نیز به لیست افزوده شد.

این طیف گسترده از رده بندی ها در کنار هم نحوه بررسی و مطالعه این ۷۸ کشور را تعیین می کند.

کیم کاسترو، سردبیر و مدیر ارشد محتوای اخبار ایالات متحده گفت: “ملت ها از بسیاری از جبهه های حساس مانند روابط خارجی و تجارت بین المللی و گردشگریت حت تأثیر درک جهانی خود قرار می گیرند. تحلیل بهترین کشورهای سال ۲۰۲۱ ترکیبی از داده ها و داستان سرایی ها برای کشف چگونگی مقابله کشورها با مسائل جهانی است.

موضوعات اصلی از گزارش بهترین کشورها در سال ۲۰۲۱

کانادا اولین کشور برتر جهان در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار اعلام شد. ژاپن و آلمان به ترتیب رتبه های ۲ و ۳ را از آن خود نمودند. در حالی که سوئیس، کشوری که پیش از این در رتبه ۱ بود به رتبه ۴ سقوط نمود. استرالیا همچنان به عنوان کشور شماره ۵ و پس از آن ایالات متحده با رشد یک پله ای به رتبه ۶ دست یافته است.

کانادا از نظر کیفیت زندگی و اهداف اجتماعی در رتبه ۱ قرار دارد. همچنین این کشور بازار کار خوب، تمرکز برروی حقوق بشر و تعهد به عدالت اجتماعی را نیز مد نظر دارد. علاوه بر این، عدم وجود فساد و احترام به حقوق مالکیت نیز در کشور شماره ۱ مورد بررسی قرار می گیرد.

-عدالت اجتماعی یک آرمان جهانی است. ۸۰ درصد شهروندان جهان این احساس را دارند که با عدالت اجتماعی همسو هستند، به عبارت دیگربه دنبال جنبش هایی در راستای رفع نابرابری های جنسیتی و نژادی هستند،
در حالی که ۷۶٪ نیز موافق هستند که کشوری از نظر نژادی و قومی متنوع تر دارای قدرت بیشتری است.

-کانادا و کشورهای شمال اروپا بیشترین میزان پایبندی به عدالت اجتماعی را دارا می باشند، در حالی که ایالات متحده در رتبه ۱۸ این لیست قرار دارد و در مورد مبحث خاص برابری نژادی، ایالات متحده پشت سر چین و عراق موفق به کسب رتبه ۶۹ گردیده است.

-زنان به عنوان رهبران موثر در نظر گرفته می شوند. ۸۳ درصد از شهروندان جهان معتقدند که امروز بحران رهبری در جهان وجود دارد. اکثر پاسخ دهندگان در مورد رهبری زنان واکنش مثبت تری دارند، و ۶۸٪ موافق هستند که کشورهای تحت هدایت زنان بهتر مدیریت می شوند.

-مهارت قابل درک یک کشور مهمترین عامل قدرت در ۲۰۲۱ است. در کشورهای مورد بررسی، مهارت بیشترین میزان تغییرات در تولید ناخالص سرانه ملی را به خود اختصاص داده است. با وجود اینکه ایالات متحده مفهوم مهارت را درک می کند، اما در لیست ۱۰ کشور برتر قرار ندارد و در این زمینه در جایگاه ۱۳ قرار دارد.

-تأثیر نظریه های توطئه.
اکثر پاسخ دهندگان (۷۵٪) موافق هستند که نظریه های توطئه تهدیدی برای جامعه است. با این حال، ۳۹٪ معتقدند که دولت ها کووید ۱۹ را برای کنترل شهروندان به وجود آوردند.

نتیجه آنالیز برترین کشور جهان در سال ۲۰۲۱

مشاور WPP و رئیس آنالیز و دیدگاه گروه BAV، گفت:
“امسال مدل گزارش بهترین کشورها به نسبت سال ۲۰۲۰ به روز شده و تکامل یافته تر است.
پس از مرگ جورج فلوید و به دنبال آن جنبش عدالت اجتماعی، تا اقدامات فوری دولت ها و دانشمندان برای مقابله با کووید ۱۹، همه این وقایع در نحوه ارزیابی شهروندان از یک ملت و جامعه نقش دارند.

-با ترکیب معیارهای سنتی تر قدرت و نفوذ یک ملت با ابعاد جدید هدف اجتماعی و مهارت، اکنون می توانیم قدرت و عدالت ادراکی هر کشوری را با دقت بیشتری اندازه گیری کنیم.”

دیوید ریبستین، استاد بازاریابی در مدرسه وارتون گفت” روش رتبه بندی بهترین کشورهای سال ۲۰۲۱ از یک نظر سنجی اختصاصی از بیش از ۱۷۰۰۰ رهبر کسب و کار جمع آوری شده است. افراد تحصیل کرده دانشگاهی که طبقه متوسط یا بالاتر هستند؛
و شهروندان عام که نماینده ملی کشورشان هستند.

-کشورها باید به تصویر خود اهمیت دهند.

-این فقط یک مسابقه زیبایی نیست. برداشت دیگران از یک کشور از طریق گردشگری، تجارت خارجی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اقتصاد این کشور تأثیر می گذارد. ”

انتخاب کانادا به عنوان اولین کشور برتر جهان در سال ۲۰۲۱ در این پروژه شامل مقالات خبری عمیق، بررسی داده های تعاملی، عکس ها و تفسیرهای کارشناسان جهانی در دولت، تجارت و دانشگاه است. این بخشی از ابتکارات رتبه بندی دولت ایالات متحده است که عملکرد دولت را در سطح بین المللی، ایالتی و محلی اندازه گیری می کند و شامل پروژه های بهترین ایالت ها و جوامع سالم است.

بهترین کشورهای سال ۲۰۲۱ به ترتیب:

کانادا
ژاپن
آلمان
سوئیس
استرالیا
ایالات متحده
نیوزلند
انگلستان
سوئد
هلند

-لازم به ذکر است که این رتبه بندی هر ساله انجام می شود و مهاجرین نقش موثری در این نظر سنجی دارند که امسال کانادا با توجه به همین نظرات، اولین کشور جهان در سال ۲۰۲۱ در زمینه سر زمین امن برای مهاجرت شناخته شد.

چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران

چطور از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟
-شاید این سؤالی باشد که شما نیز از خود بپرسید. درصد بالایی از مهاجران کانادایی، ایرانی هستند. در سال ۲۰۱۹، پیش از همه گیری کووید ۱۹، ایران با بیش از ۶,۰۰۰ ایرانی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند.

-در بین کشورهای مبدأ مهاجر کانادا رتبه دهم را از آن خود کرده بود. ایرانیان به دلیل سطح تحصیلات بالا، تجربه کاری حرفه ای و مهارت های زبان انگلیسی، کاندیدای ایده آل برای مهاجرت به کانادا هستند. علاوه بر این، بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر ایرانی الاصل در کانادا زندگی می کنند که به روند ادغام ایرانیان جدید کمک می کند.

ازآنجایی که کانادا به دنبال افزایش سطح مهاجرت خود است که فرصت های بیشتری برای مهاجرت ایرانیان به اینجا ایجاد می کند. طبق برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۳، کانادا قصد دارد سالانه بیش از ۴۰۰,۰۰۰ مهاجر جدید را بپذیرش نماید که بالاترین سطح در تاریخ آن است.

-حدود ۶۰ درصد از این مهاجران تحت طبقه اقتصادی وارد خواهند شد. اکثریت قریب به اتفاق مهاجران طبقه اقتصادی کارگران ماهر هستند، درحالی که بخش کوچکی به عنوان مهاجران تجاری (کارآفرینان و سرمایه گذاران) وارد می شوند.

در ادامه به چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران می پردازیم.

چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران از طریق اکسپرس اینتری

راه اصلی مهاجرت ایرانیان به کانادا به عنوان کارگران ماهر، اکسپرس اینتری است. کانادا قصد دارد هرسال از حدود ۱۱۰,۰۰۰ مهاجر جدید از طریق اکسپرس اینتری را پذیرش نماید. در سال ۲۰۱۹، ایرانیان هشتمین ملیت پیشرو در بین داوطلبان موفق اکسپرس اینتری بودند. اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله ای است.

در مرحله اول، باید تأیید کنید که واجد شرایط یکی از سه برنامه مدیریت شده تحت اکسپرس اینتری هستید:

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
کلاس تجربه کانادایی (CEC)
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

-اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده اید، برنامه کارگران ماهر فدرال به احتمال زیاد بهترین راه برای واجد شرایط شدن برای ورود سریع است. هنگامی که واجد شرایط بودن اکسپرس اینتری خود را تأیید کردید، می توانید به مرحله دو بروید.

در مرحله دوم:

روند مهاجرت به کانادا از ایران، پروفایل خود را در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) آپلود می کنید. سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا پروفایل شما را از جمله مواردی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، و مواردی از این دست که آیا سابقه کار یا تحصیل در کانادا دارید، آیا پیشنهاد شغلی کانادایی دارید و اینکه آیا استان یا قلمرو خاصی در کانادا شما را دعوت کرده است، ارزیابی می کند.

سپس در روند مهاجرت به کانادا از ایران سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا از طریق آنچه که سیستم رتبه بندی جامع (CRS) نامیده می شود، بر اساس نمایه شما به شما امتیاز می دهد. شما یک امتیاز سیستم رتبه بندی جامع دریافت خواهید کرد و سپس وارد مجموعه داوطلبان اکسپرس اینتری شوید.

تقریباً هر دو هفته یک بار، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند که در آن از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز سیستم رتبه بندی جامع را دارند دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. داوطلبانی که دعوت نامه درخواست (ITA) دریافت می کنند ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست اقامت دائم خود را به سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارسال کنند. هنگامی که سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا درخواست شما را تأیید کرد، می توانید به کانادا بروید.

تا اینجا به چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال آشنا شدید. اما ممکن است بخواهید پس از تأیید صلاحیت خود، مزایای ورود به استخر اکسپرس اینتری را در نظر بگیرید. اولین مزیت حضور در استخر این است که به شما شانس دریافت دعوت نامه درخواست می دهد، درحالی که اگر در استخر نباشید، شانس شما برای دریافت دعوت نامه درخواست صفر خواهد بود.

دومین مزیت حضور در استخر این است که فرصتی برای دریافت نامزدی استانی به شما می دهد. شما ۶۰۰ امتیاز سیستم رتبه بندی جامع اضافی با نامزدی استانی دریافت می کنید که اساساً تضمین می کند که دعوت نامه درخواست دریافت خواهید کرد. سوم، حضور در استخر به شما فرصتی برای دریافت یک پیشنهاد شغلی می دهد که می تواند منجر به دریافت ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز اضافی سیستم رتبه بندی جامع شود.
چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP)
برنامه استانی نامزدی استانی دومین راه پیش روی ایرانیان برای پیگیری مهاجرت کارگران ماهر به کانادا است. کانادا درمجموع دارای ۱۰ استان و ۳ قلمرو است. ۹ تا از این استان ها و ۲ قلمرو برنامه استانی نامزد را اداره می کنند. برنامه نامزدی استانی این استان ها و مناطق را قادر می سازد تا معیارهای انتخاب مهاجرت طبقه اقتصادی خود را ایجاد کنند. داوطلبانی که شرایط را دارا باشند و درخواست آنها تأیید شود گواهی نامزدی استانی دریافت می کنند. سپس از این گواهی برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم خود در سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا استفاده می کنند.

بزرگ ترین برنامه نامزدی استانی توسط بزرگ ترین استان های کانادا اداره می شوند. این استان ها شامل آنتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا می شود. استان های ساسکاچوان و مانتیتوبا نیز برنامه نامزدی استانی بزرگی را اداره می کنند. اگر می خواهید برنامه نامزدی استانی را دنبال کنید، می توانید در مورد استان موردنظر خود تحقیق کنید و سپس مستقیماً برای برنامه نامزدی استانی آنها درخواست دهید. همچنین، همان طور که در بالا ذکر شد، می توانید با ورود به استخر اکسپرس اینتری، برای برنامه نامزدی استانی در نظر بگیرید.

استان ها اغلب از کاندیداهای اکسپرس اینتری که معیارهای آنها را برآورده می کنند دعوت می کنند تا برای برنامه نامزدی استانی خود درخواست دهند. همان طور که پیش ازاین در روند مهاجرت به کانادا از ایران اشاره شد، پذیرش این دعوت برای داوطلبان اکسپرس اینتری بسیار ارزشمند است، چرا که این دعوت بلیتی برای اقامت دائم است.

سایر گزینه های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

در چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران، باید روش های استانی مانند کبک را در نظر گرفت. استان کبک به عنوان تنها استان فرانسوی زبان کانادا، این اختیار را دارد که سیستم مهاجرتی خود را اداره کند. کبک سومین مسیر پیشرو برای کارگران ماهر است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. برای اینکه بتوانید به عنوان یک کارگر ماهر به استان مهاجرت کنید، باید مهارت زبان فرانسه را نشان دهید. اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده اید، برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) احتمالاً بهترین گزینه شما برای مهاجرت به کبک است. این برنامه به روشی مشابه برنامه کارگر ماهر فدرال اکسپرس اینتری (FSWP) عمل می کند.

ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را تأیید کنید و سپس بر اساس مشخصات خود امتیاز دریافت کنید. کبک در ادامه از کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز دعوت می کند تا روند مهاجرت را ادامه دهند. پس از تأیید کبک، درخواست اقامت دائم را به سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارسال می کنید.

برنامه های مهاجرت نیروی ماهر کانادا بسیار متفاوت است، زیرا باهدف کمک به رفع نیازهای بازار کار در مناطق و صنایع خاص انجام می شوند. شاید برجسته ترین آنها برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک (AIP) باشد. کارگران ماهر علاقه مند به مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا یا نیوبرانزویک می توانند برای برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک درخواست دهند.

مسیرهای تحصیل ایرانی برای اقامت دائم کانادا

کانادا به دنبال تشویق دانشجویان بین المللی خود به ماندن در این کشور به عنوان مقیم دائم است. در سال ۲۰۱۹، کانادا بیش از ۶۴۰,۰۰۰ دانشجوی بین المللی داشت. ایران با نزدیک به ۱۵,۰۰۰ دارای مجوز تحصیلی کانادا، هفتمین منبع اصلی دانشجویان خارجی کانادا بود.

ایرانیان پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شوند. برنامه دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به فارغ التحصیلان بین المللی این امکان را می دهد که تجربه کاری حرفه ای در کانادا را برای حداکثر سه سال به دست آورند. این تجربه می تواند درخواست های اقامت دائم فارغ التحصیلان را تقویت کند. داشتن تحصیلات و تجربه کاری در کانادا منجر به امتیازات که سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس اینتری بیشتر می شود.

برای مثال، چنین تجربه ای توانایی فرد را برای واجد شرایط شدن برای ورود سریع از طریق برنامه کلاس تجربه کانادا (CEC) افزایش می دهد.

تحصیل در کانادا مزایای قابل توجه دیگری نیز دارید. شما می توانید تحصیلات باکیفیتی در کانادا کسب کنید که توسط کارفرمایان کانادایی به رسمیت شناخته شده است. همچنین می توانید مهارت های انگلیسی و یا فرانسوی خود را بهبود ببخشید. علاوه بر این، شما می توانید برای تکمیل درآمد و پیشرفت شغلی خود، در طول تحصیل و پس از آن، تجربه کاری کانادایی کسب کنید. چگونگی مهاجرت به کانادا از ایران به روش های بسیاری زیادی دارد که بهترین آن تحصیل در کانادا است.

بیش از ۱۰۰ گزینه مختلف برای انتخاب

ایران منبع مهمی از استعداد برای کانادا است و در بدو ورود، مهاجران جدید مورد استقبال جامعه پر جنب وجوش ایرانی کانادا قرار می گیرند. ازآنجایی که کانادا به افزایش سطح مهاجرت خود برای حمایت از اقتصاد خود ادامه می دهد، تعداد بیشتری از ایرانیان این فرصت را خواهند داشت که از طریق بیش از ۱۰۰ جریان مهاجرتی مختلف که در اختیار آنها است، به کانادا مهاجرت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست