ویزای تحصیلی انگلیس، سکوی موفقیت

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی-انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس مدرک طلایی است در دستان شما، برای ورود به تمام مزایای بی نظیر تحصیلی، شغلی و اقامتی این کشور.

ویزای تحصیلی انگلیس مهم‌ترین مدرکی است که شما باید برای تحصیل در انگلیس بگیرید. اما قبل از اینکه بتوانید تا این مرحله بیایید، کلی کار هست که باید انجام دهید. اما این همه کار به چه هدفی است؟ اصلا انگلیس چه مزیتی نسبت به رقبای خود دارد که تا این حد پرطرفدار است؟ مزایا بسیارند. مهم‌ترین مزیت انگلستان، دوره‌های تحصیلی کوتاه است. در واقع در انگلیس دوره‌های تحصیلی حداقل یک سال کوتاه‌تر از اکثر کشورها هستند. این به معنی یک سال صرفه جویی در زمان و هزینه شماست. البته که شما یک سال زودتر وارد بازار کار می شوید و می توانید از تحصیلتان درآمد کسب کنید. مزیت بعدی دانشگاه‌های با کیفیت انگلیس هستند که مدارک معتبر آن ها راه کار گرفتن در هر جایی را میسر می کنند.

شما همچنین بعد از اتمام تحصیلتان در انگلستان تا ۲ سال اجازه اقامت دارید. این رقم در اکثر کشورها فقط یک سال است. این مزیت باعث می شود که شما در این مدت کار پیدا کنید و بتوانید بعد از چند سال اقامت دائم خود را بگیرید. از طرفی انگلستان ویزای همراه صادر می کند. پس اگر قصد تحصیل در انگلیس به همراه همسر و فرزندتان را دارید این موضوع برای شما مزیت حیاتی به حساب می آید.

اگر نگران هزینه تحصیل در انگلیس هستید، اینجا نیز انگلستان برای شما یک مزیت ارائه می دهد. آن هم اجازه کار حین تحصیل در داخل یا خارج از دانشگاه است. این در حالی است که بعضی کشورها اجازه کار خارج از دانشگاه را به دانشجویان بین المللی نمی دهند. یا اینکه در برخی کشورها به دلیل اینکه زبان اول کشور انگلیسی نیست شما برای کار پیدا کردن در خارج از دانشگاه مجبور به یادگیری زبان سوم هستید. همانطور که مشخص است مزایا بسیارند، پس به موضوع ویزای تحصیلی انگلیس بپردازیم.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس کدامند؟

با توجه به اینکه سن شما هنگام اقدام برای ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است، دو نوع ویزای تحصیلی انگلیس وجود دارد. برای افراد از سن ۴ تا ۱۷ سال ویزای Child student visa صادر می شود. اما برای افراد بالای ۱۸ سال ویزایGeneral student visa صادر می شود. افراد زیر ۱۷ سال قطعا برای مدارس انگلیس اقدام می کنند در حالی که افراد بالای ۱۸ سال برای کالج یا دانشگاه های انگلیس. در هر دو نوع ویزا دو شرط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس وجود دارد. داشتن پذیرش بدون قید و شرط از یک دانشگاه، کالج، مدرسه یا موسسه مستقل علمی و توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در انگلیس.

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی انگلیس

اولین قدم تهیه، تکمیل و ترجمه مدارکتان است. سپس باید رشته موردنظر خود را انتخاب کنید و دانشگاه هایی که آن را ارائه می دهند پیدا کنید. برای این دانشگاه ها اقدام کنید. به محض اینکه از یکی از آن ها پذیرش گرفتید، فرایند اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس آغاز می شود. همراه با نامه پذیرش شما، مدرک بسیار مهمی نیز صادر می شود. این مدرک CAS نام دارد. در این مدرک، مشخصات شما و مدارکی که باید در آینده ارائه دهید ذکر شده است. توجه داشته باشید که این مدرک برای هر فرد متفاوت است.

بعد از دریافت این مدرک باید به صورت آنلاین برای وقت سفارت اقدام کنید. این کار از طریق وبسایت سفارت انجام می شود. شما باید در ابتدا یک اکانت برای خود بسازید. اطلاعاتتان را به درستی و دقیق وارد کنید و هزینه لازم را پرداخت کنید. مراحل بعدی شامل انگشت نگاری، گرفتن عکس و مدارک و غیره است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟

به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس سه دسته هستند: هویتی، تحصیلی و مالی.

مدارک هویتی شامل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، عکس و مدارک مربوط به وضعیت خدمت هستند.

موارد تحصیلی نیز شامل مدارک مقاطع قبلی، ریزنمرات، نمره زبان، رزومه، انگیزه نامه و توصیه نامه می باشند.

مدارک مالی، مهم ترین مدارک

به طور کلی شما باید به اندازه یک سال هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس را به مدت حدود یک ماه در حساب بانکی خود دست نخورده نگه دارید. از این حساب بانکی، نامه تمکن مالی شما تهیه می شود. پس شما حق برداشت از این حساب را ندارید. این نامه برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بسیار حیاتی است.

همچنین مدارکی مانند سند ملک، ماشین یا سهام شرکت از جمله مدارک مالی هستند که به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بسیار کمک می کنند. البته شما با این مدارک به پرداخت هزینه های خود در انگلستان کمکی نمی کنید اما وجود آن ها بسیار ضروری است که در بخش های بعدی به این موضوع به خصوص خواهیم پرداخت.

هزینه و زمان ویزای تحصیلی انگلیس را می دانید؟

به طور کلی شما حداکثر ۶ ماه قبل از شروع کلاس هایتان در انگلستان می توانید برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. اگر مدارکتان کامل باشد و در مورد تمکن مالی مشکلی نداشته باشید، بهتر است به محض دریافت نامه CAS برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. توجه داشته باشید که حدود ۳ هفته تا یک ماه زمان لازم است که به درخواست ویزای شما پاسخ داده شود. از طرفی در مورد هزینه نیز شما باید مبلغی برای درخواست ویزا هزینه پرداخت کنید. البته هزینه بیمه سلامت نیز وجود دارد که آن را نیز باید بپردازید. این مبلغ بستگی به میزان اقامت شما در انگلستان دارد.

انگلستان ویزای همراه نیز صادر می کند

اگر قصد دارید به همراه همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود به انگلیس بروید، جای نگرانی نیست. شما می توانید همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را با خود به انگلستان ببرید. البته فرزند شما نباید ازدواج کرده باشد و باید از نظر مالی به شما وابسته باشد. از شروط ویزای همراه این است که شما باید دانشجوی تمام وقت باشید و ثابت کنید که از پس هزینه همراهان خود در انگلیس برمی‌آیید.

ویزای تحصیلی انگلیس تا اقامت انگلیس

همانطور که قبلا گفتیم شما پس از اتمام تحصیلتان در انگلیس، اجازه ۲ سال اقامت دارید. این رقم در اکثر کشورها فقط یک سال است. در این ۲ سال شما باید به دنبال کار بگردید. اگر بتوانید کار پیدا کنید، می توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید. شما از حقوقتان مالیات پرداخت می کنید. به این ترتیب می توانید پس از ۵ سال کار کردن در انگلیس و پرداخت مالیات، برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. همچنین شما می توانید پس از چند سال از اقامت دائمتان، برای پاسپورت انگلیس اقدام کنید.

سفارت انگلیس کجاست؟

شما برای انجام کارهای ویزای تحصیلی انگلیس مانند تحویل مدارک یا انگشت نگاری و غیره می توانید به مرکز VSF Global در تهران و یا سفارت انگلیس در دبی یا ترکیه مراجعه کنید.

مواظب ریجکتی باشید!

اگر قرار است این همه زحمت کشیده شود بهتر است همه چیز درست، دقیق و به موقع باشد. بسیاری از افرادی که برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام می کنند با ریجکتی مواجه می شوند. بیایید نگاهی به این موضوع تلخ بیاندازیم.

اولین مسئله مهم مدارک مالی شماست. درست است که شما با رائه نامه تمکن بانکی ثابت می کنید که می توانید از پس هزینه های خود در انگلیس بربیایید اما این کافی نیست. سفارت انگلیس باید مطمئن شود که شما پس از اتمام تحصیلتان در این کشور، به کشور خود باز می گردید. به همین دلیل ارائه مدارکی مانند سند ملک، ماشین یا سهام بسیار عالی هستند. چون این مدارک نشان می دهند که شما در کشور خود دارایی هایی دارید که باید به خاطر آن ها برگردید. همچنین مدارکی که نشان دهنده کسب و کار یا تجارت شما باشند نیز بسیار کارسازند. هیچ کس تجارت خود را قربانی مهاجرت به کشور دیگری نمی کند.

از طرفی دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید باید معتبر باشد. اگر دانشگاه نامعتبر باشد، شما با گرفتن مدرک بی ارزش آن می خواهید چه کنید؟ این در حالی است که برای تحصیل در آن کلی هم هزینه کرده اید! پس اخذ پذیرش از دانشگاه نامعتبر نشان دهنده قصد مهاجرت شما به هر قیمتی است. این زنگ خطر بزرگی برای آفیسر سفارت است. در نهایت بحث گپ تحصیلی مطرح است. به طور کلی نباید فاصله آخرین مدرک تحصیلی شما با اپلای کردنتان زیاد باشد. این موضوع از نظر سفارت توجیه پذیر نیست. مگر اینکه شما این فاصله را با کار کردن یا ارائه مدارکی مبنی بر شرایط خاص مثل بیماری توجیه کنید.

سخن پایانی

 

کشور انگلیس با توجه به ویژگی های بی نظیری که دارد مقصد آرمانی بسیاری از دانشجویان است. شما در مدت زمان کوتاه تر، تحصیل خود را به پایان می رسانید. بیش از هر جای دیگر به شما فرصت کار پیدا کردن می دهند. به سرعت وارد بازار کار می شوید. زبان شما ناخودآگاه تقویت می شود و مراحل لازم برای گرفتن اقامت بسیار راحت است. پس زمان را بیش از این منتظر نگذارید و برای ادامه تحصیل در انگلیس قدم اول را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست