هزینه آزمون آیلتس در کشورهای مختلف ۲۰۲۲

 

 

هزینه

هزینه-آزمون-ایلتس

شرکت در آزمون آیلتس یکی از اصلی‌ترین مراحلی است که متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌ زبان باید با موفقیت پشت سر بگذارند.در واقع آیلتس و تافل، متداول‌ترین آزمون‌های سنجش زبان انگلیسی هستند که برای ارزیابی تسلط افراد غیر انگلیسی ‌زبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدرک این آزمون‌ها دارای اعتبار بین‌المللی است و به همین دلیل مورد استقبال افراد قرار می‌گیرند.

اگر شما نیز مایل هستید برای ادامه تحصیل یا کار و اخذ اقامت به خارج از کشور مهاجرت کنید، تحقیق درباره آزمون آیلتس، چگونگی برگزاری و هزینه هزینه آزمون آیلتس، یکی از کارهایی است که انجام آن برایتان ضرورت دارد.در این مقاله هزینه آزمون آیلتس در ایران را بررسی می‌کنیم و همچنین نگاهی به هزینه آن در کشورهای همسایه خواهیم داشت.خواندن این مقاله را به تمام افرادی که قصد دارند به خارج از کشور مهاجرت کنند توصیه می‌کنیم.

هزینه

هزینه_ازمون-ایلتس

هزینه آیلتس، هزینه آزمون آیلتس در ایران

همانطور که می‌دانید هزینه امتحان آیلتس یکی از دغدغه‌های متقاضیان شرکت در این آزمون است. در حال حاضر در کشور ایران، سازمان سنجش آموزش کشور تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون‌های آیلتس است.به همین خاطر، مبلغی که متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس بپردازند توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و تعیین می‌شود.

در سال ۱۴۰۱ هزینه آزمون ایلتس ۶۱,۵۱۰,۴۰۰ ریال است.

 

در صورت تغییر مبلغ هزینه آیلتس مابه‌التفاوت آن چطور محاسبه می‌شود؟

در بعضی موارد پیش می‌آید که متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس مبلغی را به عنوان علی‌الحساب به حساب مراکز مربوطه واریز می‌کنند اما پیش از جلسه آزمون مبلغ نهایی آن افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.در چنین شرایطی پس از اعلام هزینه امتحان آیلتس توسط سازمان سنجش، در صورت افزایش قیمت، داوطلبان مبلغ مابه‌التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز می‌کنند و در صورت کاهش قیمت، مراکز باید مابه‌التفاوت را به متقاضیان شرکت در آزمون بازگردانند.البته این تغییرات هزینه، دائمی نیستند و در بسیاری از موارد همان مبلغی که به عنوان علی‌الحساب اعلام شده است هزینه نهایی و قطعی آزمون خواهد بود.

توجه داشته باشید که تغییرات در قیمت آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، پیرو تغییرات در قیمت ارز اتفاق می‌افتند. در واقع در صورت افزایش یا کاهش قیمت ارز، تغییر در هزینه آزمون آیلتس و تافل نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای دیگر چگونه است؟

با توجه به اینکه بسیاری از متقاضیان برای شرکت در آزمون آیلتس به کشورهای همسایه سفر می‌کنند، بد نیست نگاهی به هزینه آزمون آیلتس در کشورهای دیگر داشته باشیم.اما ممکن است بپرسید علت سفر کردن به کشورهای دیگر برای شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

پاسخ این سوال، محدودیت دفعات برگزاری آزمون در کشور است. از آنجایی که آزمون آیلتس در هر سال به تعداد محدودی در کشور برگزار می‌شود، بسیاری از افرادی که موفق نشده‌اند نمره مطلوب را در آزمون کسب کنند، به منظور از دست ندادن فرصت برای اقدام جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور، ترجیح می‌دهند به کشورهای همسایه سفر کنند تا بتوانند در کم‌ترین زمان دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنند.

به طور کلی هزینه آزمون آیلتس در تمامی کشورهای جهان یکسان نیست اما به طور متوسط از ۲۱۰ دلار تا ۲۵۰ دلار متغیر است. البته این هزینه در بعضی کشورها از این مبالغ هم فراتر می‌رود.در ادامه، گزارشی از هزینه آزمون آیلتس در کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که به ایران نزدیک هستند ارائه می‌شود.

هزینه

هزینه-ازمون_ایلتس

 

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای دیگر

  • هزینه آیلتس کشور ترکیه: بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس به کشور ترکیه سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در ترکیه برای آزمون کتبی و اینترنتی، ۱۴۰۰ لیر است.

  • در کشور گرجستان: به دلیل نزدیکی و راحت بودن سفر به گرجستان، بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس به این کشور سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در گرجستان، ۵۵۵ لاری گرجستان است.

  • در کشور ارمنستان: ارمنستان نیز یکی از گزینه‌هایی است که مردم ایران برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند. هزینه این آزمون در ارمنستان، ۹۷۰۰۰ درام ارمنستان است.

  • هزینه IELTS در کشور آذربایجان: همانطور که می‌دانید کشور آذربایجان یکی از کشورهایی است که سفر به آن برای ایرانیان بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر کشورها است. به همین دلیل آذربایجان نیز به عنوان مقصدی برای شرکت در آزمون آیلتس به شمار می‌رود. هزینه آزمون آیلتس در آذربایجان، ۳۶۰ منات است.

  • در کشور عمان: کشورهای عربی همسایه، همواره یکی از مقاصدی بوده‌اند که مردم ایران به منظور شرکت در آزمون آیلتس به آنها سفر کرده‌اند. هزینه آزمون آیلتس در کشور عمان، ۹۰ ریال عمان است.

  • قیمت آزمون آیلتس در کشور بحرین: اگر کشور بحرین را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کنید، مبلغی که باید برای ثبت‌نام در این آزمون بپردازید، ۱۱۰ دینار بحرین خواهد بود.

  • در کشور کویت: هزینه آزمون آیلتس در کویت، در صورتی که به منظور دریافت ویزای مهاجرت به کشور کانادا باشد ۷۸ دینار ، آزمون اینترنتی ۸۸ دینار کویت و آزمون کتبی۸۵ دینار کویت است.

  • هزینه آزمون آیلتس در کشور قطر: در کشور قطر باید مبلغ ۱۰۳۰ ریال قطر را به منظور شرکت در آزمون آیلتس بپردازید.

  • در کشور مالزی: از آنجایی که اخذ ویزای مالزی نسبت به بسیاری از کشورها آسان‌تر است، بسیاری از افراد برای شرکت در آزمون آیلتس به مالزی سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در مالزی، ۷۹۵ رینگیت است.

  • در کشور روسیه: کشور روسیه نیز می‌تواند برای برخی از ایرانیان مقصد مناسبی برای شرکت در آزمون آیلتس باشد. هزینه این آزمون در کشور روسیه،  ۱۵۰۰۰- ۸۰۰۰ روبل است.

    در نهایت اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید

    همانطور که پیداست، با توجه به اینکه هزینه آزمون آیلتس از قیمت ارز تاثیر می‌گیرد، شرکت در این آزمون برای بسیاری از افراد به معنی صرف مبالغ قابل توجهی است.از آنجایی که بسیاری از متقاضیان مجبور هستند بارها در این آزمون شرکت کنند تا موفق به کسب نمره مطلوب شوند، سفر به کشورهای همسایه به منظور از دست ندادن وقت و شرکت مجدد در آزمون آیلتس راهکار مناسبی به نظر می‌رسد.اما این امر نیز مستلزم پرداختن هزینه‌های بالا برای ثبت‌نام در آزمون، تهیه بلیط هواپیما و اجاره اقامتگاه است.به همین خاطر، بهترین کار این است که پیش از ثبت‌نام در آزمون آیلتس در آزمون ماک آیلتس حاضر شوید و حتماً خود را به سطح قابل ‌قبولی از مهارت در زبان انگلیسی برسانید.خوشبختانه در حال حاضر کلاس‌های متعددی به صورت گروهی و خصوصی به همین منظور در سطح کشور برگزار می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از این کلاس‌ها، اطمینان داشته باشید که با صرف کم‌ترین هزینه اضافی، در آزمون آیلتس موفق خواهید شد.

بعد از این کلاس ها همچنین می توانید در آزمون آزمایشی آیلتس که به آن امتحان ماک آیلتس نیز گفته می‌شود شرکت کنید. این آزمون نمونه‌ای شبیه‌سازی شده از آزمون آیلتس است که امکان سنجش دقیق نمرات در آزمون استاندارد را بدون پیچیدگی‌های ثبت نام آزمون آیلتس رسمی و با هزینه‌ای بسیار کم فراهم می‌کند.

مقایسه آزمون‌های بین المللی استاندارد زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین اهداف زبان‌آموزان از یادگیری زبان انگلیسی گرفتن مدرک معتبر در آزمون‌های بین‌المللی است.این آزمون‌ها از نظر ساختاری با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام نمره، اعتبار و هزینه مختص به خود را دارد. علاوه بر این برخی آزمون‌ها در ایران برگزار می‌شود و بعضی از آن‌ها خیر.در این مطلب به بررسی کلی و مقایسه این آزمون‌ها در قالب یک جدول مقایسه‌ای پرداخته‌ایم!

هزینه آزمون آیلتس در مقایسه با سایر آزمون‌ها و مدت اعتبار مدرک آیلتس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که معمولا توسط شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس و سایر آزمون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، هزینه شرکت در امتحان است. در جدول زیر یک ستون برای مقایسه هزینه آزمون آیلتس با سایر آزمون‌های بین‌المللی در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که قیمت روزِ ارز به‌خصوص دلار به‌صورت مستقیم در هزینه آزمون آیلتس و رشد قیمت‌ها موثر است.

در حال حاضر قیمت این آزمون به شرح زیر است.

در صورتی که شما تمایل دارید تجربه آیلتس را با هزینه پایین‌تری به‌دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آزمون‌های آزمایشی آیلتس استفاده کنید به این دلیل که این آزمون‌ها کاملا مطابق و مشابه آزمون اصلی طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با هزینه‌ای خیلی کمتر (۵۰۰ هزار تومان) در این آزمون شرکت کنید.

آزمون

بازه نمرات

مدت اعتبار مدرک

برگزاری در ایران

هزینه آزمون

آزمون کامپیوتری یا کاغذی

IELTS

(Academic

General)

۹ – ۱

۲ سال

بله

۶۱,۵۱۰,۴۰۰

ریال

کاغذی

و

کامپیوتری

TOEFL

۱۲۰ – ۱

۲ سال

بله

۲۴۵ دلار

کامپیوتری

PTE

(Academic)

۹۰ – ۱۰

۲ سال

خیر

ترکیه ۸۸۰ لیر

دبی ۱۰۵۰ درهم

کامپیوتری

CELPIP

۱۲ – ۳

۲ سال

خیر

دبی ۳۴۰ دلار کانادا

کامپیوتری

CAE

۲۱۰ – ۱۶۰

مادام العمر

خیر

حدود ۱۵۴-۱۵۸یورو

کامپیوتری

FCE

۲۱۰ – ۱۴۲

مادام العمر

خیر

حدود ۱۶۰ یورو

کامپیوتری

MSRT

۱۰۰ – ۰

۲ سال

بله

۱,۴۵۸,۵۰۰  ریال

کاغذی

TOLIMO

۶۷۷ – ۳۱۰

۲ سال

بله

۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال

کاغذی

و

کامپیوتری

EPT

۱۰۰ – ۰

۲ سال

بله

۹۲۰,۰۰۰ ریال

کاغذی

در نظر داشته باشید همواره هزینه ها به صورت پایدار و ثابت نخواهد ماند و در طول زمان قیمت ها به روز رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست