کانادا محدودیتهای سفر برای دانشجویان دارنده ی ویزای تحصیل، اعضای خانوادهها و افرادی که با دلایل انسان دوستانه به کانادا وارد میشوند را لغو میکند.

این خبر، به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی اوتاوا از جانب وزرای مسئول مهاجرت، بهداشت و امنیت عمومی اعلام شد.

وزیر مهاجرت کانادا عنوان نمود که اعضای خانواده درجه دو شهروندان و مقیمان دائم کانادا میتوانند از تاریخ ۸ اکتبر به کانادا وارد شوند.

از تاریخ ۲۰ اکتبر نیز دانشجویان بین المللی که در موسسات آموزشی مجاز کانادا ثبت نام کردهاند، میتوانند به کانادا وارد شوند مشروط به این که آن موسسه آموزشی برنامه آمادگی کووید ۱۹ بررسی و تایید شده از جانب استان یا قلمرو مورد نظر را داشته باشد. موسسات آموزشی مجاز شامل دانشگاهها، کالجها و دیگر موسسات آموزشی تایید شده توسط دولت برای پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

ورود متقاضیان خارجی به کانادا
متقاضیان خارجی می توانند برای ورود به کانادا پس از بیماری کرونا به دلایل انسان دوستانه، اقدام کنند. یکی از موارد مجاز سفر به کانادا در این زمینه، برای شرکت در مراسم خاکسپاری و عزاداری است و دلایل دیگری از این قبیل نیز میتوانند شامل معافیت از محدودیت سفر باشند.

افرادی که به این دلایل به کانادا وارد میشوند، مانند همه موارد دیگر، به محض ورود باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

اعضای خانواده درجه دو، افرادی که در رابطه خاص طولانی مدت بودهاند، فرزندان وابسته، فرزندان بالای ۱۸ سال، خواهر و برادر و پدربزرگ و مادربزرگ را شامل میشود.

لغو محدودیت های سفر برای اعضای خانواده درجه یک
کانادا پیش از این اطلاعیه جدید، اعضای خانواده درجه یک فهرست زیر را از محدودیتهای سفر، مستثنی کرده بود:

همسر و شریک زندگی قانونی
فرزندان وابسته
فرزندان وابسته فرزندان وابسته (نوه)
والدین و ناپدری و نامادری، والدین همسر؛ و
سرپرست یا معلم خصوصی

محدودیت های ورود به کانادا پس از بیماری کرونا
زمانی که نخستین محدودیتهای سفر پس از بیماری کرونا اعمال شدند، ورود دانشجویان تنها در صورت تایید ویزای تحصیل پیش از ۱۸ مارس، به کانادا امکان پذیر بود. دانشجویانی که از ایالات متحده به کانادا وارد میشدند نیز از این محدودیتها مستثنی بودند. هرچند، تا ۲۰ اکتبر، دانشجویان تنها در صورتی اجازه سفر به کانادا دارند که دوره تحصیلی آنها مستلزم حضور فیزیکی در کلاس درس باشد، به عنوان مثال برای دروس آزمایشگاهی یا کارگاهی.

کانادا ابتدا مرزهای خود را بین ۱۸ مارس تا ۳۰ ژوئن بست. محدودیتهای سفر از آن زمان تا کنون، هر ماه تمدید شده است. در حال حاضر، مسافران ورودی از ایالات متحده برای اهداف غیرضروری، تا ۲۱ اکتبر اجازه ورود ندارند و محدودیتهای سفر برای کشورهای دیگر نیز تا ۳۱ اکتبر تمدید شده است.

برخی از افراد، همچنان از محدودیتهای سفر و ورود به کانادا پس از بیماری کرونا معاف هستند، البته به شرط آنکه برای اهداف ضروری مانند کار در کانادا یا پیوستن به خانواده نزدیک مانند همسر، سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست