مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

 

مهاجرت

مهاجرت-تحصیلی

 

آیا با شرایط تحصیل در کانادا آشنایی دارید؟
آیا تحصیل در کانادا منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور خواهد شد؟
هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا چیست؟
مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل کدامند؟
درباره ویزا و هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا چگونه اطلاعات کسب کنیم؟
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت این کشور به شمار می آید.
اشخاصی که اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نموده اند، می توانند در پایان تحصیلات خود و در صورت یافتن شغل مناسب، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری کانادا تغییر داده و اقامت و تابعیت کشور کانادا را دریافت نمایند.
با توجه به سطح علمی و کیفیت بالای دانشگاه های کانادا و همچنین شرایط مطلوب کار پس از تحصیل در کانادا، هر ساله دانشجویان بسیاری خواستار مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می باشند. چنانچه شما نیز تصمیم به تحصیل در کانادا داشته و یا نیاز به  دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، می توانید با موسسه سفیراندیشه تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی از مشاورین متخصص موسسه سفیراندیشه  دریافت کنید.

در این مقاله، عناوین ذیل جهت بررسی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مورد مطالعه قرار می گیرد:

  • زندگی در کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

  • اقامت کانادا از طریق تحصیل

  • مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع مدارس

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع دکترا

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به همراه بورس تحصیلی

  • دوره های کوآپ (CO-OP) کانادا

  • هزینه زندگی در کانادا

  • شرایط کار ضمن تحصیل و دانشجویی در کانادا

  • شرایط اخذ ویزای همراه کانادا

  • معرفی دانشگاه های برتر کانادا

  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

  • اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در کانادا

  • سوالات متداول درباره مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

  • سخن پایانی درباره مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

زندگی در کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کانادا کشوریست که در شمال قاره آمریکای شمالی قرار گرفته است. کشور کانادا از ۱۰ استان و ۳ قلمرو تشکیل شده است. کانادا کشوری است که از غرب تا اقیانوس آرام و از قسمت شرق تا اقیانوس اطلس، از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی را فرا گرفته است.
همچنین این کشور از قسمت جنوب با ایالت متحده آمریکا هم مرز می باشد. جالب است که بدانید کانادا دومین کشور پهناور در جهان از نظر مساحت محسوب می شود. همچنین این کشور رتبه چهارم در جهان را از نظر مساحت خشکی به خود اختصاص داده است. کشور کانادا و ایالت متحده آمریکا بلندترین مرز زمینی مشترک در جهان را به خود اختصاص داده است. اوتاوا یکی از زیباترین شهرهای کانادا محسوب می شود که پایتخت این کشور نیز هست.

اقامت کانادا از طریق تحصیل

کانادا از جمله کشورهایی است که به صرف تحصیل در این کشور، پس از اتمام تحصیل و در صورت داشتن شرایط لازم، اقامت پس از تحصیل اعطا می نماید تا افراد بتوانند در این کشور زندگی کرده و به کار و کسب درآمد مشغول گردند. به این صورت که فارغ التحصیلان رشته هایی همچون مدیریت انرژی می توانند در صورت داشتن شرایطی از جمله یک سال حضور در کشور کانادا در دو سال گذشته، داشتن مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB7، بدون نیاز به داشتن جاب آفر اقامت کاری کانادا را تا پس از حدود یک سال از فارغ التحصیلی اخذ نمایند. پیشنهاد می گردد قبل از شروع تحصیل در کشور کانادا، حتماً در مورد رشته تحصیلی خود با مشاور مهاجرت تحصیلی به کانادا مشورت نمایید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا مراحلی را شامل می شود که متقاضیان می توانند با پشت سر گذاشتن این موارد موفق به تحصیل در این کشور شوند. در ادامه شما را با مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا بیشتر آشنا می کنیم.

برآورده کردن الزامات:

یکی از مهم ترین الزاماتی که برای تحصیل در کانادا به آن نیاز دارید، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است؛ شما می توانید با برنامه ریزی دقیق به این مهم رسیدگی کنید.

مدرک زبان:

همانطور که در مورد بالا به آن اشاره شد، شما با برنامه ریزی دقیق می توانید سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را افزایش دهید و در نهایت با شرکت در دوره های آیلتس یا تافل در زبان انگلیسی و آزمون های DALF, DELF, TCFT, TEF در زبان فرانسوی؛ مهارت خود را برای تحصیل در کانادا اثبات نمایید.

درخواست برای دانشگاه ها:

بعد از تکمیل فرآیند زبان، برای دانشگاه های مورد نظر خود درخواست دهید ضمنا پیشنهاد می کنیم که فرم درخواست دانشگاه را با دقت فراوان تکمیل کنید تا هنگام پذیرش با مشکلی روبرو نشوید.

درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا:

در صورتی که با پذیرش شما در دانشگاه مورد نظر، موافقت شود، شما باید به صورت آنلاین برای ویزای خود درخواست دهید؛ لازم به ذکر است که در این مرحله نیاز به تمکن مالی است.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع مدارس

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از مواردیست که طرفداران بسیاری دارد. بنابراین باید بگوییم که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع مدارس و برای دانش آموزان نیز امکان پذیر است. دانش آموزان بین المللی می توانند در مدارس این کشور به تحصیل بپردازند. با توجه به نظام آموزشی مناسبی که کشور کانادا دارد، هر ساله مخاطبین بسیاری به قصد تحصیل در این کشور، وارد کانادا می شوند. دانش آموزان و والدین آن ها هر ساله به قصد تحصیل در مدارس این کشور، از مدارس کانادا پذیرش تحصیلی اخذ می نمایند تا در بهترین مدارس و با سطح علمی بالا به تحصیل بپردازند. جالب است که بدانید کشور کانادا از نظر سطح علمی و کیفیت تحصیل در رتبه سوم در جهان قرار دارد. نکته ای که برای تحصیل در مدارس کانادا و برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد این است که دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند باید در مدارس شبانه روزی کانادا به تحصیل به بپردازند. دانش آموزان پس از ورود به مدارس کانادا می توانند زبان انگلیسی را در سطح مطلوب آموزش ببینند و سپس به تحصیل به زبان انگلیسی مشغول شوند. دانش آموزانی که برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند باید بدانند که تحصیل در این کشور از سن ۶ سالگی آغاز می شود و به صورت کاملاً اجباری می باشد. دانش آموزان با گذراندن ۶ سال تحصیلی در مقطع دبستان می ‌توانند به دبیرستان ورود نمایند، در سن ۱۸ سالگی مدرک دیپلم خود را اخذ کرده و وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. نکته حائز اهمیتی که در مورد شرایط تحصیل در مدارس کانادا وجود دارد و مورد توجه دانش آموزان و والدین می باشد این است که دانش آموزان پس از ورود به کشور می توانند والدین خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند، این امکان فراهم است که در مقطع کارشناسی در کانادا به تحصیلات خود ادامه دهند. دانشجویان برای تحصیل در کانادا باید بتوانند مدرک زبان خود را در سطح IELTS 6 ارائه دهند تا بتوانند پس از ارائه مدرک زبان و دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند. یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا، ارائه دیپلم ۱۲ ساله شخص متقاضی می باشد تا شخص دانشجو بتواند از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش اخذ کند. تحصیل در مقطع کارشناسی در بسیاری از دانشگاه ها و رشته ها در کانادا امکان پذیر است و دانشجویان این امکان را دارند تا بتوانند با توجه به سلیقه خود و رشته مورد نظر خود برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. شاید جالب باشد که بدانید دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را دارند می توانند بدون مدرک زبان برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. در این صورت دانشجویان باید یک دوره زبان کوتاه مدت را در کشور کانادا بگذرانند و پس از گذراندن آن وارد دانشگاه شده و در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا در حدود ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد و دانشجویان با گذراندن این دوره می ‌توانند مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی اخذ نمایند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی شخص متقاضی متغیر می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

بسیاری از افراد که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می کنند. دانشجویان بین المللی از سرتاسر دنیا امکان تحصیل در کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد دارند. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک زبان مورد نیاز خود در سطح IELTS 6.5 ارائه نمایند تا بتوانند با توجه به رزومه خود، از دانشگاه مورد نظر درخواست پذیرش دهند. جالب است که بدانید هر ساله دانشجویان بسیاری به قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به این کشور وارد می شوند. چرا که باید گفت تحصیل در کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان از هزینه کمتری برخوردار است. بنابراین هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل به این کشور ورود می ‌کنند تا بتوانند تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل می پردازند از شرایط بسیار ویژه و مناسبی برخوردار هستند. چرا که می تواند در کنار تحصیل خود به کار دانشجویی نیز بپردازد. علاوه بر این امکان ورود به بازار کار به راحتی برای دانشجویان فراهم است و دانشجویان می ‌توانند پس از تحصیلات خود وارد بازار کار در کشور کانادا شده و اقامت این کشور را نیز به دست آورند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا در حدود ۲ سال می باشد و دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود می توانند مدرک تحصیلی خود را نیز به دست آورند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مورد نظر خود باید تمام مدارک تحصیلی لازم را به دانشگاه مورد نظر تحویل دهند تا بتوانند پذیرش خود را به دست آورند. به طور قطع، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای شخص دانشجو متحمل هزینه هایی خواهد بود که شخص دانشجو باید هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور تأمین نماید. در مورد هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا باید گفت که بنا به دانشگاه و رشته تحصیلی شخص متقاضی، هزینه‌ ها نیز متغیر خواهد بود دانشجویان با انجام کار دانشجویی در طول تحصیل می‌ توانند تا حدودی هزینه‌های خود را نیز تأمین نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع دکترا

همانطور که می دانید مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع دکترا نیز برای دانشجویان امکان پذیر می باشد و دانشجویان از سرتاسر دنیا می توانند در مقطع دکترا در این کشور به تحصیل بپردازند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید رزومه بسیار قوی ارائه نمایند تا بتوانند تأیید سوپروایزر یا همان استاد راهنما را از کشور کانادا داشته باشند. از مهمترین مواردی که در اخذ پذیرش در مقطع دکترا وجود دارد و دانشجویان باید رعایت نمایند، ارائه مدرک زبان حداقل IELTS 7 می باشد همچنین ارائه ارائه پروپوزال و مقالات ISI، یکی دیگر از مهمترین مواردیست که دانشجو باید ارائه نماید. در صورتی که شخص دانشجو موفق به تأیید سوپروایزر یا همان استاد راهنما از کشور کانادا شود می تواند پذیرش تحصیلی خود را در دانشگاه مورد نظر به دست آورد. همچنین جالب است که بدانید تحصیل در مقطع دکترا نوعی شغل محسوب می شود که شخص دانشجو می تواند در طول تحصیل خود، حقوق مناسبی را دریافت نماید. همچنین دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترا می توانند فاند تحصیلی نیز دریافت کنند که در این صورت می توانند هزینه های تحصیل خود را نیز به حداقل برسانند. تحصیل در مقطع دکترا در حدود ۴ تا ۶ سال می باشد که طول دوره تحصیل بستگی به رشته تحصیلی شخص متقاضی دارد. نکته ای که در مورد تحصیل مقطع دکترا در کانادا باید بدانید این است که شخص دانشجو برای اخذ پذیرش در رشته و دانشگاه مورد نظر ممکن است مصاحبه ای به صورت آنلاین داشته باشد که با پشت سر گذاشتن این مصاحبه می توان پذیرش خود را در مقطع دکترای دانشگاه مورد نظر خود اخذ کرد.

متقاضیان اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل در مقطع دکترا می بایست نکاتی را جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا مد نظر داشته باشند. از جمله مواردی که در ذیل به آن ها اشاره شده است:

 

  • ارائه نمره زبان آیلتس (۷ به بالا)

  • ارائه مقاله ISI ، مقالات معتبر و پژوهش های علمی مرتبط با رشته تحصیلی خویش

  • انتخاب استاد راهنمای مناسب در حیطه فعالیت های پژوهشی خود قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه

ارائه مدارک ذیل جهت دریافت پذیرش در مقطع دکترا الزامی می باشد:

  • رزومه یا CV

  • حداقل ۲ توصیه نامه از دانشگاه ها و اساتید معتبر

  • مقلات علمی با اعتبار بالای جهانی

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار

  • مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به همراه ترجمه ریز نمرات

  • ارائه مدارکی نظیر GRE برای برخی رشته ها و دانشگاه ها

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به همراه بورس تحصیلی

دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند، به طور قطع در اندیشه دریافت بورس تحصیلی در این کشور هستند. دانشجویان برای تحصیل در کانادا، امکان دریافت بورس تحصیلی را خواهند داشت. بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف ارائه می شود که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم. اما لازم به ذکر است که اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، نسبت به مقطع تحصیلی دکتری، دارای دشواری ها و ریسک بیشتری می باشد.

  • بورس تحصیلی کالج بین المللی هامبر:

کالج هامبر هر ساله و در ماه های سپتامبر و ژانویه به تعدادی از دانشجویان بین المللی، بورس های مناسبی را ارائه می نماید.

  • بورس تحصیلی دانشگاه بین المللی یورک:

دانشگاه یورک کانادا هر ساله به دانشجویان ممتاز با رزومه تحصیلی قوی، بورس تحصیلی مناسب ارائه می نماید.

  • بورس تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا:

دانشگاه بین المللی بریتیش کلمبیا جوایز برتر بین المللی را به تعدادی از دانشجویان بین المللی با زمینه تحصیلی قوی اعطا می کند.

دوره های کوآپ (CO-OP) کانادا

کوآپ (CO-OP) کانادا یکی از روش های تحصیل با تضمین کار در کاناداست که متقاضی در یک دوره آموزش کوتاه مدت یک ساله، وارد بازار کار می شود. دوره های کوآپ کانادا معمولاً به دو دوره تقسیم می شود. در دوره اول دانشجو با حضور در کلاس های درس به تحصیل علم می پردازد و در دوره دوم، مشغول کار و اصطلاحاً کارآموزی می شود. کوآپ (CO-OP) کانادا در رنج وسیعی از رشته ها برگزار می گردد. به طور مثال رشته هایی چون:

  • مدیریت

  • توریسم، هتلداری، مهمانداری

  • دیجیتال مارکتینگ

  • رشته های مرتبط به نرم افزار و IT

    شرایط کار ضمن تحصیل و دانشجویی در کانادا

    یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مد نظر قرار می‌دهند، انجام کار دانشجویی در حین تحصیل می باشد. دانشجویانی که به تحصیل در کانادا می پردازند باید بدانند که در هنگام تحصیل، امکان اشتغال به کار دانشجویی را نیز خواهند داشت تا بتوانند از این طریق نیز، بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین نمایند. دانشجویانی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند، امکان کار در حدود ۲۰ ساعت در هفته را خواهند داشت که البته بستگی به مقطع تحصیلی شخص متقاضی دارد. چرا که ممکن است مدت کار دانشجویی، کمتر و یا حتی بیشتر باشد. لازم است بدانید که دولت کانادا، این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که در مدت تعطیلات خود، به صورت تمام وقت به کار در کشور کانادا بپردازند و هزینه های زندگی خود را تأمین کنند. همچنین به درآمد ناشی از کار دانشجویی در کانادا، مالیات تعلق نمی گیرد.

    شرایط اخذ ویزای همراه کانادا

    بسیاری از دانشجویان که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند، دغدغه دریافت ویزای همراه و امکان حضور در کنار خانواده خود در دوران تحصیل در کانادا را دارند. به همین دلیل در این بخش به بررسی ویزای همراه برای اشخاصی می پردازیم که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند تا بتوانند اعضای خانواده خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. جالب است که بدانید کانادا کشوریست که به همراه، امکان ورود و اقامت کانادا را خواهد داد. بنابراین پس از ورود شخص دانشجو، فرد متقاضی می تواند برای همراهان خود یعنی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، درخواست ویزای الحاق نماید تا همراهان وی بتوانند در کانادا حضور یابند. نکته جالبی که در مورد ویزا همراه کانادا باید بدانید این است که اشخاصی که به عنوان همراه، وارد کشور کانادا می شوند امکان کار تمام وقت در این کشور را نیز خواهند داشت. همسر فرد اصلی می تواند ویزایی تحت عنوان ویزای W1(open work permit) اخذ نماید و به صورت تمام وقت مشغول به کار شود. چنانچه قصد مهاجرت به کانادا دارید، توصیه می شود که ویدئوی راهنمای گام به گام اخذ اقامت را تهیه کرده و مشاهده نمایید تا با نحوه اقدام برای مهاجرت به اکثر کشورهای دنیا و شرایط روش های مختلف مهاجرت آشنا گردید.

    مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    قطعاً اشخاصی که جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اقدام می نمایند باید مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صورت کامل تکمیل کرده و ارائه نمایند تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را اخذ کنند. نکته ای که در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد این است که دانشجویان باید در حدود ۷ ماه قبل از شروع ترم، برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند تا بتوانند در موعد مقرر، ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند. شخص دانشجو پس از تکمیل مدارک خود باید آن ها را به صورت آنلاین در سایت سفارت بارگذاری کرده و تأیید نماید تا بتواند زمان ویزای خود را مشخص کرده و برای انگشت نگاری به سفارت کانادا در آنکارا مراجعه نماید.

    مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

    • ارائه پاسپورت فرد متقاضی

    • ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز به همراه ریز نمرات

    • ارائه نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر

    • ارائه مدرک زبان مورد نیاز

    • نامه تمکن مالی شخص دانشجو

    • ارائه بیمه نامه مسافرتی

    • ارائه انگیزه نامه

    • ارائه گواهی سلامت شخص متقاضی

    شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

    امکان اخذ اقامت کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارند امکان پذیر است. افرادی که به قصد تحصیل وارد کشور کانادا می شوند و در مقطع تحصیلات عالیه، پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های کانادا دریافت نموده اند می توانند به صورت پاره وقت در حین تحصیل خود در این کشور مشغول به کار گردند. پس از اتمام دوران تحصیل در کانادا فرد می تواند در این کشور بماند و به صورت تمام وقت به کار در کانادا مشغول گردد. اگر فرد به مدت ۳ الی ۵ سال در کانادا به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده و در این مدت مالیات خود را بپردازد و همچنین جرائمی را مرتکب نشود که منجر به سوء سابقه وی گردد، می تواند اقامت دائم خود را در این کشور به دست آورد. نکته مهم اینکه دانش آموزی که جهت تحصیل در مدارس کانادا وارد این کشور می شود، به هیچ عنوان اجازه کار چه به صورت پاره وقت و چه به صورت تمام وقت ندارد و صدور مجوز کار صرفاً برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه ها امکان پذیر است. با توجه به نمودار بیکاری کانادا که در زیر ارائه شده است، فرصت های شغلی فراوانی در این کشور وجود دارد که احتمال کاریابی و دریافت ویزای کار کانادا پس از تحصیل را برای فارغ التحصیلان افزایش می دهد.

    مهاجرت

    مهاجرت-کانادا

    در مورد قانون PGWP باید گفت دانشجویانی که مدت تحصیل آن ها بیشتر از ۸ ماه بوده است، می توانند پس از پایان تحصیلات و برابر با مدت تحصیلی خود در کانادا حضور داشته و به جستجوی کار مناسب با رشته تحصیلی خود بپردازند. در صورت یافتن شغل مناسب، ویزای تحصیلی این افراد به ویزای کاری کانادا تبدیل می شود. به طور مثال دوره های تحصیلی کمتر از ۱٫۵ سال امکان کار پس از تحصیل به مدت همان مدت را خواهند داشت و برای دوره های تحصیلی بیشتر از ۲ سال، امکان حضور و کاریابی در کانادا به مدت ۲ سال وجود دارد. لازم به ذکر است که شخص دانشجو باید به مدت ۳ سال از ۵ سال را به طور مداوم در خاک کانادا حضور داشته باشد و بیمه و مالیات پرداخت نماید تا پس از آن بتواند به اقامت دائم و سپس و پاسپورت کانادا دست یابد. همچنین در صورتی که شخص دانشجو بتواند از طریق اسکیل ورکر، امتیاز مورد نیاز را کسب نماید می تواند اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

    سخن پایانی درباره مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل 

    مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، شرایط تحصیل در کانادا، هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا و اقامت و تابعیت کانادا از طریق تحصیل در مقاله فوق مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می تواند یکی از روش های قانونی مهاجرت به این کشور محسوب شود. البته به منظور اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق تحصیل، شخص دانشجو باید پس از پایان تحصیل خود وارد بازار کار شده و یا از طریق اسکیل ورکر کانادا و کسب امتیاز مورد نیاز در سیستم اکسپرس اینتری، اقامت و سپس تابعیت کانادا را دریافت نماید. بسیاری از اشخاصی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند می توانند در بسیاری از دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیل پرداخته و با اخذ مدرک تحصیلی معتبر، در بهترین مشاغل مرتبط مشغول به کار شوند. موسسه سفیراندیشه آماده ارائه هرگونه خدمات در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کامل شدن مبحث زبان می باشد. برای کسب اطلاعات کامل تر و همچنین بررسی شرایط خود جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، این امکان برای شما فراهم است که از طریق  تماس  با کارشناسان موسسه سفیراندیشه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست