شرایط جدید ویزای تحصیلی استرالیا:
جایگزینی بیانیه ورود موقت واقعی (GTE) با GS

به گزارش سایت اداره مهاجرت استرالیادولت استرالیا، شرایط جدیدی را برای صدور ویزای دانشجویی در نظر گرفته و از تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۴، شرط دانشجوی واقعی (GS) را جایگزین بیانیه ورود موقت واقعی (GTE) کرده است. این شرایط جدید، به‌عنوان بخشی از استراتژی مهاجرت دولت استرالیا که در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، برای همه درخواست‌های ویزای دانشجویی از تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۴ برای تمامی درخواست‌های جدید ویزای دانشجویی اعمال خواهد شد. توجه کنید که هرگونه درخواستی که قبل از ۲۳ مارس ۲۰۲۴ ثبت شده باشد، طبق شرایط GTE ارزیابی می‌شود و نیازی به درخواست مجدد ندارید.

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

هدف از این اصلاحیه، شفاف‌سازی و ارزیابی قصد دانشجو برای تحصیل با کیفیت در استرالیا است. با این اصلاحیه، متقاضیان ویزای تحصیلی، دیگر نیازی به ارائه بیانیه GTE ندارند. در عوض، فرآیند درخواست شامل پاسخ دادن به سوالات هدفمند خواهد بود.

نکته: لازم به ذکر است که بیانیه ورود موقت واقعی GTE برای ویزای سرپرست دانشجویی استرالیا (ساب‌کلاس ۵۹۰) همچنان برقرار خواهد بود.

GTE چیست و تفاوت آن با GS؟

یکی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا (ویزای ساب‌کلاس ۵۰۰) ارائه بیانیه ورودی موقت واقعی (GTE) مبنی بر اطمینان از قصد واقعی متقاضی برای اقامت موقت در استرالیا به منظور تحصیل بود. در واقع متقاضیان باید در فرم آنلاین درخواست ویزای دانشجویی، یک شرح حال شخصی حدود ۳۰۰ کلمه‌ای ارائه می‌کردند که دلایل تحصیل در استرالیا و وابستگی‌هایشان به کشور مبدا از طریق روابط شخصی، شغل و وضعیت مالی را توضیح می‌دادند.

بیانیه GS که مخفف Genuine Student است به جای ارائه یک متن کوتاه، از قالب پرسش و پاسخ استفاده می‌کند. این سؤالات هدفمند، یک دید کلی از دانش آموز به تصمیم گیرندگان ویزا ارائه می دهد. این سوالات موارد زیر را پوشش می‌دهد:

  • جزئیاتی در مورد وضعیت فعلی متقاضی، مانند ارتباطات با خانواده، جامعه، کار و وضعیت مالی وی.

  • توضیحی در مورد رشته انتخابی و دلایل متقاضی برای انتخاب استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی

  • توضیح مزایای رشته تحصیلی موردنظر

  • جزئیات سوابق تحصیلی خود، مانند اینکه آیا متقاضیان سابقه تحصیل در استرالیا داشته اند یا خیر.

  • اگر در حال حاضر متقاضی دارای ویزاهای دیگری باشد، دلایل خود را برای درخواست ویزای دانشجویی ارائه دهد.

همچنین متقاضیان در بخش تعهدنامه دانشجویی، باید تایید کنند که درک کرده‌اند «دانشجوی واقعی» به معنای ورود به استرالیا با هدف اصلی تحصیل است. همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود تأیید کنند که قوانین ویزای دانشجویی را مطالعه کرده، درک کرده و از آن پیروی می کنند . همچنین درک کنند در حالی که برخی شرایط به دانشجویان خاصی اجازه می‌دهد تا به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشند اما تنها تعداد محدودی از فارغ‌التحصیلان واجد شرایط خواهند بود. بنابراین کسانی که واجد شرایط نیستند باید پس از تحصیل استرالیا را ترک کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست