شرایط اخذ مدرک سلتا (CELTA) و دلتا (DELTA)

اخذ مدرک سلتا (CELTA) و دلتا (DELTA)

اخذ مدرک سلتا (CELTA) و دلتا (DELTA)-شرایط ان

مدرک CELTA و DELTA

دو مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسی CELTA و DELTA می باشد. اگر شما از آن دسته افرادی می باشید که به دنبال یادگیری فن تدریس زبان انگلیسی هستید و می خواهید این شانس را بدست آورید که در هر کشوری به تدریس زبان انگلیسی بپردازید این دو مدرک زبان می تواند به شما این قابلیت را بدهد. مدرک CELTA و DELTA هر دو توسط دانشگاه کمبریج ارائه می شود و دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی برای این دو مدرک به صورت حضوری برگزار می شده است. متاسفانه این دوره ها در ایران برگزار نمی شود و برای شرکت در این دوره ها باید به کشورهای دیگر و مراکزی که این دوره ها را برگزار می کنند سفر کرده و در طول دوره در آنجا اقامت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تفاوت این دو مدرک بین المللی با این مقاله همراه باشید.

مدرک سلتا CELTA چیست؟

مدرک سلتا یک مدرک بین المللی زبان انگلیسی بوده که مخصوص کسانی می باشد که می خواهند به تدریس زبان انگلیسی بپردازند. CELTA، مخفف Certificate in English Language Teaching to Adults است و همانطور که از نام این مدرک مشخص است به شما نحوه آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان را آموزش می دهد. دوره های سلتا توسط دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می شود و شما می توانید در مراکزی که مورد تایید این دانشگاه است به گذراندن دوره های CELTA بپردازید.

این دوره ها به صورت کاربردی و پروژه محور بوده و شما با مدل های مختلف آموزش زبان و متدهای آموزشی زبان برای مهارت های گوناگون و مدیریت کلاس و طریقه آماده سازی طرح درس (لسن پلن) و مواردی دیگر آشنا می شوید و در هر جلسه باید ارائه ای از آموزش های خود را در کلاس داشته باشید و در طول دوره به مرور شما ارزیابی خواهید شد؛ به همین خاطر این دوره دارای آزمون نهایی نبوده و براساس ارزیابی های انجام گرفته به شما مدرک سلتا با سه رتبه قبولی PASS، PASS B و PASS A تعلق می گیرد. همانطور که بیان شد در کشور ایران این دوره ها برگزار نمی شود و شما می توانید با پیدا کردن مراکز معتبر برگزار کننده این دوره در کشورهای دیگر مانند ترکیه، امارات، فرانسه، اسپانیا و … در این دوره ثبت نام کرده و دوره CELTA را بگذرانید. لازم به ذکر است که شما با در اختیار داشتن مدرک سلتا در هر کشور و موسسه زبانی می توانید به تدریس پرداخته و این مدرک برای تمامی موسسات معتبر و دارای اعتبار بالایی می باشد. طول مدت برگزاری دوره های سلتا به صورت فشرده از ۴ تا ۵ هفته و عادی از چند ماه تا یکسال می باشد.

شرایط شرکت در دوره CELTA

برای شرکت در دوره سلتا نیاز به داشتن آیلتس ۷.۵ و حداقل سن ۲۰ سال است و همچنین توانایی تدریس زبان را نیز تا حدودی برخوردار باشید. به این صورت که قبل از ورود به دوره و ثبت نام نهایی از شما یک اینترویو و یک آزمون ورودی گرفته خواهد شد که در صورت قبولی در آن شما می توانید در این دوره شرکت کرده و در کنار دیگر افراد به آموزش بپردازید.

البته امروزه به دلیل بیماری کرونا و سختی رفت و آمد این دوره به صورت آنلاین نیز برگزار می شود و شما می توانید با ثبت نام و گذراندن مراحل ارزیابی اولیه و ثبت نام نهایی به صورت آنلاین نیز در این دوره شرکت نمایید.

توجه داشته باشید که دوره سلتا بیشتر برای افرادی است که تجربه کافی از تدریس زبان انگلیسی را نداشته و برای شروع به کار در حوزه معلمی زبان انگلیسی نیاز به داشتن یک مدرک بین المللی دارند می باشد. همچنین شما می توانید از طریق این مدرک ویزا کار دریافت کرده و در کشورهای دیگر در صورت جذب نیرو به فعالیت حرفه ای در زمینه تدریس زبان انگلیسی بپردازید.

مدرک دلتا DELTA و شرایط اخذ مدرک

یکی دیگر از مدارک بین المللی و معتبر تدریس زبان انگلیسی مدرک دلتا DELTA می باشد که مخفف Diploma in English Language Teaching to Adults است. این مدرک نیز توسط دانشگاه کمبریج اعطا می شود در نتیجه کسانی که علاقه مند به شغل مدرسی زبان انگلیسی هستند می توانند با شرکت در دوره های دلتا و دریافت مدرک آن در تمامی دنیا به آموزش زبان انگلیسی بپردازند. البته دوره های دلتا برای اساتیدی می باشد که سابقه تدریس زبان را داشته و می خواهند یک مدرک بین المللی نیز داشته باشند. دریافت این مدرک دشوارتر از مدرک CELTA است. در نتیجه اگر از هیچ تجربه ای در زمینه تدریس زبان حداقل یک سال برخوردار نمی باشید برای دریافت این مدرک اقدام نکنید. دوره های این مدرک دارای ۳ ماژول است که بسیاری در همان ماژول اول رد شده و نمی توانند به مراحل بعدی راه پیدا کنند.

Module 1: امتحانی کتبی از سطح زبان و روش تدریس شما گرفته می شود.

Module 2: در این قسمت تمرین نظارت شده تدریس زبان، مشاهده مدرسین دیگر و کامل کردن تکالیف نوشتاری انجام می شود

Module 3: تحقیقات جامع تکالیف نوشتاری پیشرفته و تکمیلی

این دوره نیز در ایران برگزار نمی شود و شما برای شرکت در این دوره ها باید به مراکز دیگر برگزاری دوره در کشورهای دیگر سفر نمایید. البته در حال حاضر دوره های آنلاین DELTA نیز به دلیل شرایط کرونا برگزار می شود که می توانید با مراجعه به سایت اصلی از شرایط و نحوه برگزاری آن مطلع شوید.

مدرک DELTA برای چه کسانی مناسب است؟

۱. اساتید زبان انگلیسی که حداقل یک سال به تدریس زبان انگلیسی پرداخته اند.

۲. اساتید زبان انگلیسی که به دنبال پیشرفت در زمینه تدریس بوده و می خواهند نقش های مهم تری در این زمینه همانند اساتید تربیت مدرس ایفا نمایند.

۳. اساتید باتجربه که می خواهند تجربیات خود را گسترش داده و در این زمینه تخصصی تر عمل نمایند.

۴. افراد انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان که دارای حداقل سطح C1 در زبان انگلیسی می باشند.

برای ورود به دوره DELTA شما نیاز به داشتن حداقل یک مدرک تدریس زبان مانند CELTA می باشید.

جمع بندی و تفاوت مدرک CELTA و DELTA وشرایط اخذ مدرک

برای تدریس زبان انگلیسی جدا از دانش نیاز به داشتن یک مدرک تربیت مدرس زبان نیز است که برای سطوح بین المللی می توانید این موضوع را با مدرک CELTA و DELTA پوشش داده و در هر نقطه ای از جهان براحتی به تدریس زبان بپردازید. خوشبختانه با توجه به شرایط بیماری کرونا این دوره ها به صورت مجازی نیز برگزار می شود و در برخی از موارد به صورت ترکیبی نیز با توجه به شرایط به برگزاری دوره ها پرداخته شده است. برای دریافت مدرک دلتا نیز به تجربه تدریس و یک مدرک اولیه تربیت مدرس زبان همانند CELTA نیاز دارید تا بتوانید در سطح پیشرفته تر به فنون تدریس و موارد دیگر مسلط شوید. در نتیجه توصیه می شود اگر هنوز در هیچ دوره ای شرکت نکرده اید اول در دوره CELTA ثبت نام نمایید و سپس بعد از کسب تجربه تدریس حداقل یک ساله اقدام به دریافت مدرک DELTA کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست