زمان برگزاری آزمون MHLE 1401

 

زمان

زمان-آزمون

 

سایت مرکز سنجش پزشکی برنامه ای تحت عنوان برنامه زمان برگزاری آزمون MHLE 1401 برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی در نظر گرفته است. آزمون ام اچ ال ای در هر سال ۵ و یا ۶ بار برگزار می شود و داوطلبان فرصت دارند با توجه به شرایط خود یکی از تاریخ های برگزاری را انتخاب نمایند.

داشتن سطح بالای دانش زبان انگلیسی برای افرادی که قصد تحصیل در مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت را دارند لازم است؛ چرا که این افراد می بایست کتب مرجع و مقالات علمی معتبر به زبان انگلیسی مربوط به رشته تخصصی خود را مطالعه نمایند و با به روز نگه داشتن دانش خود، احاطه بیشتری به آخرین دستاوردهای علمی رشته تحصیلی خود داشته باشند. از این رو  مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور سنجش تسلط داوطلبان به زبان انگلیسی، آزمون MHLE را در حدود ۶ نوبت در سال برگزار می کند. تقویم برگزاری این آزمون هر سال از طریق سایت sanjeshp.ir منتشر می شود. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه جدول زمان برگزاری آزمون ۱۴۰۱ MHLE برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ارائه شده است.

زمان برگزاری آزمون MHLE 1401

وزارت بهداشت برای تحصیل داوطلبان در مقطع دکتری، شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر را قرار داده است. علاوه بر آن به جهت سهولت داوطلبان در این امر، آزمون زبان انگلیسی ای را تحت نظر وزارت بهداشت و مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می نماید که داوطلبان مقطع دکتر بتوانند در این آزمون شرکت نموده و مدرک زبان را بدست آورند.

آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت که تحت عنوان آزمون ۱۴۰۱ MHLE در طول هر سال ۵ الی ۶ بار برگزار می شود که جدول تاریخ برگزاری آزمون توسط سنجش پزشکی کشور به صورت رسمی اعلام می شود.

بر اساس تقویم آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱، اولین آزمون MHLE امسال در ۱۶ تیر ماه برگزار شد  و همچنین در مجموع ۵ آزمون در سال جاری برگزار می شود که داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام نمایند.

بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش پزشکی جدول زمان برگزاری آزمون MHLE در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

دوره

برگزاری آزمون ساعت ۰۸:۳۰

۶۶

۱۴۰۱/۰۴/۱۶

۶۷

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ – برگزار نخواهد شد

۶۸

۱۴۰۱/۰۸/۰۵

۶۹

۱۴۰۱/۱۰/۰۱

۷۰

۱۴۰۱/۱۱/۲۷

داوطلبان شرکت در آزمون MHLE می بایست با مطالعه منابع آزمون، خود را برای شرکت در آن آماده کرده، تا بتوانند نتیجه مطلوب را کسب نمایند و پس از آن بتوانند در مقطع دکتری فارغ التحصیل شوند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون ام اچ ال ای موظف اند که در زمان برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه آزمون MHLE را با خود به همراه داشته باشند در غیر این صورت مجوز شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

داوطلبان بایستی در روز آزمون MHLE کارت شناسایی معتبر نیز به همراه داشته باشند تا مسئولین بتوانند صحت اطلاعات را بررسی نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون MHLE سال ۱۴۰۱

آزمون MHLE حدودا در ۵ نوبت در سال برگزار می شود که مرکز سنجش آموزش پزشکی تاریخ برگزاری و اعلام نتایج هر نوبت را در سایت خود به نشانی sanjeshp.ir اطلاع رسانی نموده است. به طور معمول تقریبا ۱۰ روز بعد از زمان برگزاری آزمون MHLE نتایج آن اعلام می شود که تاریخ دقیق آن به شرح زیر است :

 

دوره

برگزاری آزمون ساعت ۰۸:۳۰

توزیع کارنامه ساعت ۱۲:۰۰

۶۶

۱۴۰۱/۰۴/۱۶

۱۴۰۱/۰۴/۲۶

۶۷

۱۴۰۱/۰۶/۱۷

۱۴۰۱/۰۶/۲۷

۶۸

۱۴۰۱/۰۸/۰۵

۱۴۰۱/۰۸/۱۵

۶۹

۱۴۰۱/۱۰/۰۱

۱۴۰۱/۱۰/۱۱

۷۰

۱۴۰۱/۱۱/۲۷

۱۴۰۱/۱۲/۰۷

سوالات متداول

۱- ✔️ آزمون MHLE چه زمانی برگزار می شود؟

✔️ آزمون MHLE در سال ۱۴۰۱ در ۵ نوبت برگزار می شود که تاریخ دقیق برگزاری هر یک در متن مقاله ارائه شده است.

۲- ✔️ آیا داشتن مدرک زبان MHLE برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت الزامی است؟

✔️ خیر. طبق متن مقاله هنگام ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیازی به ارائه مدرک MHLE نیست، اما این مدرک در زمان مصاحبه دکتری و حین تحصیل در این مقطع مورد نیاز می باشد.

۳- ✔️ آزمون MHLE چه تفاوتی با آزمون MSRT دارد؟

✔️ همان طور که در متن مقاله اشاره شده آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت و آزمون MSRT توسط وزارت علوم برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست