زبان فرانسوی برای مهاجرت به کبک برای همه الزامی می‌شود

زبان فرانسوی

زبان فرانسوی-کبک

تغییرات عمده‌ای در سیستم مهاجرتی کبک در راه‌اند. کبک می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ صد در صد متقاضیان کلاس اقتصادی مهاجرت به کبک، زبان فرانسه بدانند.

در ۲۵ می، نخست وزیر کبک آقای فرانسوا لگو همراه با وزیر مهاجرت، فرانسوی سازی و خوگیری کبک، خانم کریستین فرشت خبر از طرحی برای تغییرات عمده در سیستم مهاجرتی کبک دادند. این تغییرات قرار است به کبک اجازه دهند تا سال ۲۰۲۶ بتواند حدوداً صد در صد متقاضیان اصلی مهاجرت از طریق برنامه‌های اقتصادی کاری را از بین فرانسه زبانان جذب کند.

اصلاحات در مقررات مهاجرتی طوری پیشنهاد شده‌اند تا دانش زبان فرانسوی در تمام برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک الزامی باشد. هدف از این تدابیر تشویق به ورود افرادی است که می‌توانند کاملاً جذب جامعه و ملت کبک شوند و در آن مشارکت کنند.

دولت کبک نیز خبر از رایزنی عمومی که منجر به برنامه مهاجرتی چندساله بعدی خواهد شد داده است.

شرط زبانی جدید برای مهاجرت به کبک

اکنون دانش حداقلی مکالمه زبان فرانسه برای تمام بزرگسالانی که مایل‌اند از طریق برنامه‌های مهاجرتی به کبک مهاجرت کنند الزامی است.

کبک همچنین برنامه اقامت دائم جدیدی را برای اسکیل ورکر کبک موسوم به برنامه انتخاب نیروی کار ماهر ایجاد خواهد کرد. این برنامه جدید چهار بخش را برای گزینش انواع نیروی کار در بخش‌هایی که نیاز به نیروی کار دارند ارائه می‌کند. در سه بخش از این چهار بخش، دانش زبان فرانسه برای تمام متقاضیان اصلی و همسران همراهشان الزامی است.

برنامه‌ سرمایه گذاری کبک، برنامه کارآفرینی کبک و برنامه خوداشتغالی کبک نیز بازنگری خواهند شد تا دانش مکالمه زبان فرانسه را برای متقاضیان اصلی شرط کنند. دولت در بیانیه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شده گفته است نسبت افرادی که در این برنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مسلط به زبان فرانسه هستند در حال حاضر خیلی پایین است.

کبک همچنین شرط سابقه کار را از برنامه تجربه کبکی PEQ برای مسیر مهاجرتی Graduate حذف کرده است. هدف از این اقدام، تسریع انتخاب دانشجویان خارجی است که در دوره تحصیلی به زبان فرانسه تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این تغییرات همچنین در دست ه به هم پیوستن خانواده‌ها ایجاد خواهد شد تا اسپانسر ملزم به ارائه برنامه پذیرش و خوگیری شود؛ اسپانسر در این برنامه از یادگیری زبان فرانسه برای فردی که اسپانسری او را قبول کرده حمایت خواهد کرد.

برنامه ریزی مهاجرت چندساله برای ۲۰۲۴۲۰۲۷

دولت کبک همچنین طرح‌هایی را برای دوازده گرایش جهت راه اندازی برنامه ریزی چندساله مهاجرتی برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۷ ارائه کرده است.

رهنمود در مورد سقف مهاجرت دائمی دو سناریو دارد. یکی از آنها اجازه افزایش تدریجی در سقف مهاجرت‌ها را می‌دهد تا تعدادشان تا سال ۲۰۲۷ به ۶۰,۰۰۰ برسد. این سناریو همچنین پذیرش مداوم افرادی که در PEQ برای مؤلفه Graduate انتخاب شده‌اند را می‌دهد. در سناریوی دیگر، تعداد مهاجر قابل پذیرش در سال همان ۵۰,۰۰۰ باقی می‌ماند.

عموم مردم و نیز سازمان‌ها می‌توانند در رایزنی در مورد برنامه ریزی چندساله مهاجرت به کبک طی ۲۰۲۴-۲۰۲۷ با ارائه نام یا پر کردن پرسش‌نامه‌ای که در وب‌سایت مجمع ملی موجود است مشارکت کنند. این مشارکت به برگزاری کمیته پارلمانی که چندین روز طول خواهد کشید ختم خواهد شد.

فرانسوا لگو نخست وزیر کبک گفته است که “مسئولیت اصلی من به عنوان نخست وزیر کبک حفاظت از زبان و هویتمان است. همان‌طور که طی چند سال اخیر دیده‌ایم زبان فرانسوی در کبک رو به افول است. از سال ۲۰۱۸ دولت ما برای حفاظت از زبان فرانسه بیش از دولت‌های قبلی اقدام کرده است که این اقدامات از زمان تصویب Bill 101 در دولت لوسک بیشترین بوده است. اما گر بخواهیم این روند (افول زبان فرانسه) را معکوس کنیم باید به راه خود ادامه دهیم. هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۶ تقریباً تمام مهاجران اقتصادی/کاری زبان فرانسه بدانند. همه ما به عنوان اهالی کبک وظیفه داریم که فرانسه حرف بزنیم و فرهنگ خود را روزانه نشان دهیم و به دیگران منتقل کنیم و به آن افتخار کنیم.“

از هفتم ژوئن که تاریخ انتشار پیش‌نویس تغییرات در مقررات مهاجرتی کبک در روزنامه رسمی کبک است، جامعه مدنی ۴۵ روز فرصت دارد تا نظرات خود را ابراز کند.

رایزنی پارلمانی در مورد برنامه ریزی چندساله در تاریخ و با شرایطی که بعداً اعلام خواهد شد در مجمع ملی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست