خبر فوری؛ به روز رسانی تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

کانادا به عنوان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. در حالی که دانشجویان بین‌المللی به ارتقاء زندگی در دانشگاه‌ها و نوآوری در کانادا کمک کرده‌اند، با چالش‌ها جدی هم روبرو شده‌اند، از جمله مشکلاتی چون یافتن مسکن مناسب در زمان تحصیل خود در کانادا.

امروز ۷ دسامبر ۲۰۲۳ مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که از ۱ ژانویه ۲۰۲۴، میزان تمکن مالی لازم برای هزینه‌های زندگی برای افرادی که قصد دریافت مجوز تحصیل در کانادا را دارند، افزایش خواهد یافت تا دانشجویان بین‌المللی برای زندگی در کانادا آمادگی بیشتری داشته باشند.

تمکن مالی

میزان تمکن مالی لازم برای دانشجویان بین المللی از سال ۲۰۰۰ تغییر نکرده بود و برابر با ده هزار دلار برای یک نفر بود. از آنجایی که این میزان از تمکن مالی با افزایش هزینه‌های زندگی همگام نبود، دولت کانادا تصمیم به افزایش آن گرفته است.

بر این اساس برای سال ۲۰۲۴، یک داوطلب تنها باید نشان دهد که تمکنی به اندازه حداقل ۲۰۶۳۵ دلار دارد که معادل ۷۵% معیار LICO میباشد. علاوه بر این برای دریافت اجازه تحصیل نیاز است تا مدارک مربوط به داشتن تمکن لازم برای پرداخت شهریه سال اول تحصیل نیز به سازمان مهاجرت ارائه شود.

وزیر مهاجرت همچنین به روزرسانی هایی هم درباره سه سیاست موقت که بر روی دانشجویان بین‌المللی تأثیر می‌گذاشتند و قرار بودند تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی شوند، اعلام کرد :

  • معافیت از محدودیت ۲۰ ساعت در هفته برای تعداد ساعاتی که دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار خارج از دانشگاه هستند تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۴ تمدید خواهد شد. دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر در کانادا هستند، و همچنین متقاضیانی که تا تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ درخواست اخذ اجازه تحصیلی خود را ارسال کرده‌اند، قادر خواهند بود تا آن تاریخ و بیش از ۲۰ ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند. همچنین سازمان مهاجرت در حال بررسی طرحی است که به دانشجویان اجازه دهد تا ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

  • سیاست موقتی که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد زمان صرف شده در تحصیلات آنلاین را در محاسبه طول مدت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی – به شرطی که کمتر از ۵۰% کل زمان تحصیل آنها باشد – محاسبه نمایند، ادامه خواهد داشت. این سیاست موقت برای دانشجویانی که برنامه تحصیلی خود را قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ شروع کنند، اعمال خواهد شد و پس از آن اعمال نمیشود.

  • به دنبال اختلالات در بازار کار در زمان ویروس کرونا و بازیابی پس از آن، یک سیاست موقت معرفی شد تا به دارندگان اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی، در هنگام انقضای اجازه کار اولیه‌شان، یک اجازه کار ۱۸ ماهه اضافی ارائه شود. افراد خارجی با اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی‌ که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ منقضی می‌شود، همچنان مجاز به درخواست هستند. اما این سیاست موقت دیگر تمدید نخواهد شد.

    قبلا میزان تمکن بانکی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا شامل شهریه سال اول به علاوه ۱۰ هزار دلار هزینه زندگی برای دانشجوی مجرد، ۱۴ هزار دلار در سال هزینه زندگی دانشجوی متاهل، و ۱۷ هزار دلار هزینه زندگی دانشجوی متاهل با یک فرزند بود که البته یک هزار دلار به این مبالغ برای متقاضیان تحصیل در کانادا در استان کبک اضافه می‌شد.

    به طور مثال اگر شهریه دوره فوق لیسانس ام بی ای در دانشگاه نیاگارا یا دانشگاه کانادا وست ۲۰ هزار دلار در سال باشد، قبل از این به روز رسانی، حداقل تمکن مالی لازم برای یک دانشجوی مجرد، ۳۰ هزار دلار بود که البته همواره توصیه کارشناسان شرکت رادسام، اضافه کردن چند هزار دلار بابت بلیط رفت و برگشت، همچنین هزینه‌های احتمالی و غیر مترقبه بوده و هست. مثلا به جای ۳۵ هزار دلار که حداقل میزان تمکن بانکی بود، ما پیشنهاد می‌کردیم ۴۰ یا حتی ۵۰ هزار دلار نشان بدهند.

    ولی در به روز رسانی ۷ دسامبر ۲۰۲۳، مبلغ هزینه زندگی از ۱۰ هزار به ۲۰۶۳۵ دلار افزایش برای پرونده‌هایی که از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ ارسال می‌شوند افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست