خبر خوش برای مهاجرت به آلمان، قوانین مهاجرتی ساده تر شده اند!

با توجه به کمبود نیروی کار در آلمان ۲۹ مارس ۲۰۲۳ خبر جدیدی مبنی بر تغییر قوانین مهاجرتی توسط وزارت کشور و وزارت کار و امور اجتماعی آلمان منتشر شد. بر اساس گزارش SchengenVisaInfo و به نقل از پارسی کانادا کابینه دولت آلمان پیشنهادات جدیدی را برای اصلاح قوانین مهاجرتی آلمان برای کمک به جذب نیروی کار ماهر از خارج کشور تصویب کرد.

در حال حاضر آلمان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. تعداد مشاغل خالی در آلمان در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به ۱٫۹۸ میلیون نفر رسید که بالاترین سطح ثبت شده تا کنون بوده است. کمبود نیروی کار برلین را وادار کرده است تا سیاست های مهاجرتی موجود خود را مجدداً ارزیابی کند و طرحی جدید برای جذب کارگران واجد شرایط از خارج از اتحادیه اروپا (EU) ایجاد کند.

با اصلاح قوانین مهاجرت، دولت امیدوار است که کار مهاجرت اتباع کشورهای ثالث در آلمان را آسان‌تر کند. پیش‌نویس قانون تخمین می‌زند که می‌تواند مهاجرت نیروی کار ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را تا حدود ۶۰۰۰۰ نفر در سال افزایش دهد که تقریباً ارقام قبل از همه‌گیری کووید در سال ۲۰۱۹ را دو برابر می‌کند.

پس از تصویب اصلاحات توسط کابینه، کریستین لیندنر، وزیر دارایی در توییتر نوشت: «با این کار، ما در حال پی ریزی یک شروع جدید در سیاست مهاجرت هستیم. هر کسی که بتواند به عنوان یک کارگر ماهر به موفقیت اقتصادی آلمان کمک کند، خوش آمد.»

خبر خوش برای مهاجرت به آلمان

خبر خوش برای مهاجرت به آلمان/مهاجرت اسان تر

دولت آلمان به دنبال وضع قوانین جدید برای ورود مهاجرین به آلمان

مروری بر اصلاحات قوانین مهاجرت کاری به آلمان

لایحه جدید بخشی از بسته جامع اصلاحات است که ائتلاف حاکم می گوید قوانین مهاجرت، اقامت و شهروندی آلمان را مدرن می کند. قوانین مهاجرت نیروی کار ماهر موجود در کشور در مارس ۲۰۲۰ در قالب قانون مهاجرت ماهر وضع شد.

اصلاحیه جدید برای جذب مهاجرین بیشتر شامل موارد زیر است:

  • دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا (EU Blue Card) برای متخصصانی که تحصیلات آکادمیک دارند، ساده‌تر خواهد شد.

  • سابقه کاری در بخش مربوطه و مدرک یا آموزش حرفه ای برای مهاجرت به آلمان به حداقل ۲ سال کاهش یافت.

  • امکان دریافت ویزای جست و جوی کار(job seeker) فراهم می شود و اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته با این نوع ویزا دریافت میکنید تا بتوانید مخارج را تا زمانی که شغل اصلی خود را پیدا میکنید، مدیریت کنید.

  • برای بعضی فیلد های کاری با تقاضای بالا، مثل کادر درمان، امکان اشتغال کوتاه‌مدت تا ۸ ماه داده می شود تا مراحل ارزیابی طی شود.

  • صلاحیت حرفه ای دیگر نیازی به مراحل ارزیابی پیش از ورود ندارد. کسانی که مایلند مراحل ارزیابی و تایید مدرک خود را در آلمان طی کنند، می‌توانند پس از ورود این کار را انجام دهند.

  • «کارت فرصت» جدید برای افرادی است که پیشنهاد شغلی ندارند اما پتانسیل یافتن کار در آلمان را دارند فراهم شده است. کارت فرصت از یک سیستم مبتنی بر امتیاز پیروی می کند که مدارک متقاضی، مهارت های زبان آلمانی، تجربه حرفه ای، ارتباط با آلمان و سن را در نظر می گیرد.

    • لیست آزمونهای زبان برای دریافت مدارک زبان مورد تأیید سفارت

      همانطور که پیشتر توضیح داده شد برای دریافت پذیرش تحصیلی از کشور آلمان داشتن مدرک زبان برای آلمان نیز الزامی می‌باشد. در ابتدا متقاضیان می بایست دانشگاه مقصد خود را انتخاب نموده و اگر تمایل داشته باشند در دانشگاه‌های خصوصی این کشور به تحصیل بپردازند می‌بایست مدرک زبان انگلیسی مورد تایید سفارت آلمان نظیر تافل، آیلتس، pte و در برخی دولینگو داشته باشند.

      • آزمون های مدارک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان

        در صورتی که تمایل داشته باشد تا در دانشگاه های دولتی کشور آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند، داشتن مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان نیز الزامی می باشد. در ادامه همانند بخش‌های قبلی به اصلی ترین و مهمترین مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان نیز می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست