حذف اپلیکیشن فی برای دانشجویان ایرانی

به اطلاع میرساند برخی از دانشگاهها در ایالات متحده آمریکا هزینه اپلیکیشن فی را برای دانشجویان ایرانی برای مدتی محدود حذف کردند. شما برای اپلای میتوانید به سایت این دانشگاهها مراجعه فرمائید.

لینک
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1AXsRhCE3nUkUQuH9T9FVfmVAhM1WyJ9RzcxRmotdWcc/htmlview#

البته با جستجو در گوگل اسامی سایر دانشگاهها که به این طرح ملحق شده اند را نیز میتوانید بیابید.
به عنوان مثال دانشگاه آلبرتا کانادا نیز به این طرح ملحق شده است.

اداره ی مطالعات تحصیلات تکمیلی و پژوهش دانشگاه آلبرتا اعلام کرد که دانشجویان ایرانی که تا تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۳ از ایران اپلای کنند  از پرداخت اپلیکیشن فی معاف خواهند بود این معافیت شامل پرداخت های انجام شده از تاریخ اول مارس ۲۰۲۳ تا ۱ جولای است و شامل پرداخت هایی که تا قبل از ۱۶ دسامبر انجام شده نمی شود.

حذف اپلیکیشن فی برای دانشجویان ایرانی

یکی از مهمترین مشکلاتی که در سر راه متقاضیان پذیرش تحصیلی قرار می گیرد، پرداخت اپلیکیشن فی در زمان ثبت نام می باشد.
از یک طرف تحریم های موجود باعث می شود پرداخت ارزی برای ما ایرانیان بصورت مستقیم ممکن نباشد که همین وابستگی به سایت های واسط برای پرداخت ارزی باعث افزایش هزینه های اپلای می شود. از طرف دیگر با افزایش نرخ تبدیل دلار به ریال، در صورتی که متقاضی بخواهد برای تعداد زیادی از دانشگاه ها اقدام کند باید هزینه هنگفتی صرفا برای پرداخت اپلیکیشن فی بپردازد که در صورت عدم پذیرش این هزینه قابل برگشت نخواهد بود.
بنابراین خبر حذف اپلیکیشن فی برخی از دانشگاه ها در این اوضاع نابسامان می تواند بسیار خوشحال کننده باشد.

از کجا بدونم کدوم دانشگاه ها به کمپین حذف اپلیکیشن فی پیوستن

بمنظور آپدیت بودن و سهولت دسترسی به لیست این دانشگاه ها یک لیستی آمده شده است که همواره بروز می شود. این لیست که بصورت یک فایل اکسل بر بستر گوگل درایو موجود است دارای ۲ شیت می باشد که شیت اول برای مقطع کارشناسی و شیت دوم برای کارشاسی ارشد و بالاتر می باشد. پس حتما هنگام مطالعه، شیت متناسب با مقطع تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

هر شیت از ۳ ستون تشکیل شده است که ستون اول نام دانشگاه، ستون دوم لینک دسترسی به آن و ستون سوم دستورالعمل نحوه حذف اپلیکیشن فی می باشد. برای برخی بصورت کلی برای ایرانیان حذف شده، برخی با اعمال کد تخفیف و برخی دیگر از طریق ارسال ایمیل به دپارتمان مربوطه اعمال می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست