تقویم زمانی برگزاری آزمون MHLE در ۱۴۰۲

 

تقویم زمانی برگزاری آزمون MHLE در 1402

تقویم زمانی برگزاری آزمون MHLE در ۱۴۰۲-MHLE

 

سایت مرکز سنجش پزشکی برنامه ای تحت عنوان برنامه زمان برگزاری آزمون MHLE سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی در نظر گرفته است. آزمون ام اچ ال ای در هر سال در چند نوبت برگزار می شود و داوطلبان فرصت دارند با توجه به شرایط خود یکی از تاریخ های برگزاری را انتخاب نمایند.

داشتن سطح بالای دانش زبان انگلیسی برای افرادی که قصد تحصیل در مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت را دارند لازم است؛ چرا که این افراد می بایست کتب مرجع و مقالات علمی معتبر به زبان انگلیسی مربوط به رشته تخصصی خود را مطالعه نمایند و با به روز نگه داشتن دانش خود، احاطه بیشتری به آخرین دستاوردهای علمی رشته تحصیلی خود داشته باشند.

از این رو مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور سنجش تسلط داوطلبان به زبان انگلیسی، آزمون MHLE را در چند نوبت در سال برگزار می کند. تقویم برگزاری این آزمون هر سال از طریق سایت sanjeshp.ir منتشر می شود. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه جدول زمان برگزاری آزمون ۱۴۰۲ MHLE برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ارائه شده است.

زمان برگزاری آزمون MHLE 1402

وزارت بهداشت برای تحصیل داوطلبان در مقطع دکتری، شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر را قرار داده است. علاوه بر آن به جهت سهولت داوطلبان در این امر، آزمون زبان انگلیسی ای را تحت نظر وزارت بهداشت و مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می نماید که داوطلبان مقطع دکتر بتوانند در این آزمون شرکت نموده و مدرک زبان را بدست آورند.

 آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت که تحت عنوان آزمون MHLE در طول سال چند بار برگزار می شود که هر ساله جدول تاریخ برگزاری آزمون توسط سنجش پزشکی کشور به صورت رسمی اعلام می شود.

تقویم آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت در سال جاری، درسایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. داوطلبان فرصت دارند با توجه به شرایط خود در یکی از تاریخ های برگزاری آزمون ثبت نام کرده و در آن شرکت نمایند. جدول زمان برگزاری آزمون MHLE 1402 در قسمت زیر ارائه شده است که داوطلبان می توانند در موعد مقرر به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمای

جدول زمانی برگزاری آزمون MHLE در سال ۱۴۰۲

دوره

زمان برگزاری

۷۰

۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲

۷۱

۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲

۷۲

۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲

۷۳

۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲

مشاوره شرکت در آزمون MHLE 1402

داوطلبان شرکت در آزمون MHLE می بایست با مطالعه منابع آزمون، خود را برای شرکت در آن آماده کرده، تا بتوانند نتیجه مطلوب را کسب نمایند و پس از آن بتوانند در مقطع دکتری فارغ التحصیل شوند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون ام اچ ال ای موظف اند که در زمان برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه آزمون MHLE را با خود به همراه داشته باشند در غیر این صورت مجوز شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

داوطلبان بایستی در روز آزمون MHLE کارت شناسایی معتبر نیز به همراه داشته باشند تا مسئولین بتوانند صحت اطلاعات را بررسی نمایند.

سوالات متداول

۱- ✔️ آزمون MHLE چه زمانی برگزار می شود؟

✔️ آزمون MHLE در سال ۱۴۰۲ در چند نوبت برگزار می شود که تاریخ دقیق برگزاری هر یک در متن مقاله ارائه شده است.

۲- ✔️ آیا داشتن مدرک زبان MHLE برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت الزامی است؟

✔️ خیر. طبق متن مقاله هنگام ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیازی به ارائه مدرک MHLE نیست، اما این مدرک در زمان مصاحبه دکتری و حین تحصیل در این مقطع مورد نیاز می باشد.

۳- ✔️ آزمون MHLE چه تفاوتی با آزمون MSRT دارد؟

✔️ همان طور که در متن مقاله اشاره شده آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت و آزمون MSRT توسط وزارت علوم برگزار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست