تقویم آزمون زبان انگلیسی تولیمو در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

تقویم آزمون زبان انگلیسی تولیمو

تقویم آزمون زبان انگلیسی تولیمو-تقویم آزمون زبان انگلیسی تولیمو

تقویم آزمون و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره های ۲۰۲ تا ۲۱۳ اعلام شد.

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره های ۲۰۲ تا ۲۱۳ به روش الکترونیکی مطابق جدول اعلامی برگزار خواهد شد.

آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می توانند در زمان مقرر که از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

یادآوری ۱: متقاضیان لازم است منحصرا به مرکزی که در زمان ثبت نام آن را انتخاب کرده اند، مراجعه کنند و در سایر مراکز از آنها آزمون به عمل نخواهد آمد. (اسامی مراکز در سامانه ثبت نام اعلام شده است)

یادآوری ۲: متقاضیان برای شرکت در جلسه آزمون باید ساعت: ۷:۳۰ صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند مراجعه کنند. شروع فرآیند آزمون در ساعت ۸:۰۰ صبح روز برگزاری خواهد بود و متقاضیان باید نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. عدم حضور به موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

الف: شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون:

از آن جایی که آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می شود، برای متقاضیان کارت ورود به جلسه آزمون پیش بینی نشده است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نیست.

متقاضیان باید با کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکسدار جدید یا گذرنامه، کارت پایان خدمت (برای آقایان) و گواهینامه رانندگی) به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه کنند.

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که متقاضیان باید توسط رایانه، پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت کنند.

ماه

دوره

روزهای سه شنبه

فروردین

۲۰۲

۲۲ فروردین ۱۴۰۲

اردیبهشت

۲۰۳

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

۲۰۴

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

خرداد

۲۰۵

۲ خرداد ۱۴۰۲

۲۰۶

۱۶ خرداد ۱۴۰۲

تیر

۲۰۷

۶ تیر ۱۴۰۲

۲۰۸

۲۰ تیر ۱۴۰۲

مرداد

۲۰۹

۳ مرداد ۱۴۰۲

۲۱۰

۱۷ مرداد ۱۴۰۲

۲۱۱

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

شهریور

۲۱۲

۱۴ شهریور ۱۴۰۲

۲۱۳

۲۸ شهریور ۱۴۰۲

ب) بخشها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها:

بخش های تستی: شامل ۱۰۵ سؤال است و متقاضیان باید جمعا در مدت ۸۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.

بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression)

تعداد سؤالات ۳۵ سوال (۱۵ سؤال تکمیل جمله و ۲۰ سؤال شناسایی خطا)، مدت پاسخگویی ۲۲ دقیقه

بخش دوم: درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension)

تعداد سؤالات ۳۵ سوال (قسمتA (۲۰ گفتگوی کوتاه): ۲۰ سؤال؛ قسمت B (۲ گفتگوی طولانی): ۸ سؤال؛ قسمت C (۳ سخنرانی): ۷ سؤال)، مدت پاسخگویی ۱۸ دقیقه.

سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به صورت مستقل برای هر متقاضی از طریق هدست پخش خواهد شد و متقاضیان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام کنند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یکبار پخش می شود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

بخش سوم: خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension)

تعداد سؤالات ۳۵ سوال، مدت پاسخگویی ۴۰ دقیقه

بخش تشریحی: نوشتاری (Writing)

شامل یک سؤال است که متقاضیان باید در مدت ۳۰ دقیقه از طریق رایانه به سؤال مربوط پاسخ دهند. متقاضیان در این قسمت باید از مهارت تایپ جملات با صفحه کلید برخوردار باشند.

تذکرات مهم:

همراه داشتن ماسک برای متقاضیان الزامی است.

متقاضیان باید کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکسدار جدید یا گذرنامه) همراه داشته باشند.

متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس، کاغذ یاداشت و …)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه و … اکیدا ً خودداری کنند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه های امتحانی پیش بینی نشده باشد، لذا حوزه های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.

صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم التحریر، نت (یادداشت)، … در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب می شود و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه ولو به صورت خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هندزفری و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.

در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون، لازم است متقاضیان، حداکثر تا یک روز بعد از آزمون، ازطریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت سازمان سنجش با این سازمان مکاتبه و درخواست خود را ثبت کنند. درخواست های واصله بعد از مهلت مقرر، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود. لازم است از مراجعه حضوری به سازمان، خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست