تخصص پزشکی در انگلستان

تخصص پزشکی

تخصص پزشکی-انگلیس

کشور انگلستان جزء آن دسته از کشورهایی است که دانشگاه های آن در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرار دارد و سیستم آموزشی آن یکی از به روز ترین سیستم های آموزشی در دنیاست. نظام آموزشی کشور انگلستان در حوزۀ پزشکی بسیار پیشرفته است و به همین دلیل افراد زیادی علاقه مند هستند تا با گذراندن تخصصی در پزشکی در انگلستان و پزشکی در انگلستان مدارک تحصیلی خود را از برترین دانشگاه های دنیا که در انگلستان هستند، اخذ کنند. در این مقاله به بررسی مراحل و شرایط تخصص در پزشکی در انگلستان و پزشکی در انگلستان می پردازیم.

دورۀ تخصص در پزشکی در انگلستان

 آن دسته از دانشجویان رشتۀ پزشکی که مایل هستند پس از اتمام دورۀ عمومی خود، دوره های تخصص را بگذرانند، باید تا حدود هفت سال در این مقطع به تحصیل بپردازند. پس از اتمام تخصص در پزشکی در انگلستان به متقاضیان گواهی آموزش تکمیلی (CCT) داده می شود.
دورۀ تحصیلات تخصص پزشکی در انگلستان شامل دو دورۀ تمرینی اصلی و تمرینی پیشرفته است. دورۀ تمرینی اول حدود دو سال زمان و دورۀ تمرینی دوم بیش از سه سال زمان نیاز دارد. پس از اتمام این دوره و اخذ مدرک (CCT) دانشجوی متخصص برای ورود به دوره های بعدی آماده می شود. پس از اتمام دورۀ تخصص پزشکی دانشجو می تواند برای ورود به دورۀ تخصص شورای پزشکی عمومی آماده شود. این دوره معادل سازی مدرک پزشکی در انگلیس که (GMC) نام دارد دانشجو را برای اخذ مدارک (NMC)، (HCPC)، (RCVS) و (GDC) آماده خواهد کرد.
دورۀ تخصص پزشکی در انگلستان یک دورۀ کار است و متقاضیانی که در آن  شرکت می کنند مبلغی را به عنوان دستمزد و یا حقوق دریافت می کنند. این دوره جزء دوره های تحصیلات تکمیلی در انگلستان نیست. دانشگاه های آموزشی در کشور انگلستان نقشی در این دوره ها ندارند و دانشجویان و متقاضیان هزینه ای تحت عنوان شهریۀ دانشگاه پرداخت نمی کنند. اما باید هزینه های مربوط به جلسات و کنفرانس های علمی و ثبت نام در شورای عمومی پزشکی را پرداخت کنند.
حقوقی که متقاضیان دورۀ تخصص در پزشکی در انگلستان دریافت می کنند جهت پوشش هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی آن ها کافی است. معمولاً حقوقی پزشکان متخصص در کشور انگلستان دریافت می کنند با توجه به تخصص، منطقۀ در حال فعالیت ساعت کار آن ها متفاوت است و از ۵۰۰۰۰ پوند تا ۹۰۰۰۰ پوند در سال ممکن است تغییر کند.

شرایط تخصص در  پزشکی در انگلستان چیست؟

آن دسته از دانشجویان دورۀ پزشکی عمومی که تحصیلات خود را در این دوره به اتمام رسانده اند می توانند جهت حضور در دورۀ تخصص در  پزشکی در انگلستان آماده شوند. دورۀ پزشکی در انگلستان و بسیاری از دانشگاه های دنیا یک دورۀ ۵ تا ۷ ساله است که پس از اتمام این دوره دانشجویان باید دورۀ کارآموزی دوساله را سپری کنند. پس از اتمام دورۀ کارآموزی متقاضیان می توانند جهت شرکت در دورۀ تخصص در پزشکی در انگلستان آماده شوند. دانشجویان و متقاضیان شرکت در دورۀ تخصص پزشکی در انگلستان باید پیش از حضور در این دوره پس از گذراندن دورۀ کارآموزی، جهت شرکت در آزمون (PLAB) آماده شوند.
یکی از شرایط ضروری جهت شرکت در دورۀ تخصص در پزشکی برای متقاضیان این است که باید مجوز شورای عمومی پزشکی (GMC) را دریافت کنند. جهت اخذ این مجوز معادل سازی مدارک پزشکی الزامی است. اخذ این مجوز برای تمام دانشجویان متقاضی جهت شرکت در دورۀ تخصص در پزشکی که دورۀ پزشکی در انگلستان یا تمام دانشگاه های بین المللی را گذرانده اند ضروری است.
شرایط لازم جهت اخذ پذیرش و قبولی در دورۀ تخصص در پزشکی در انگلستان قبولی در آزمون های (PLAB)، ثبت نام در شورای عمومی پزشکی، ارائۀ مدارک تحصیلی پزشکی عمومی و ارائۀ مدرک زبان آیلتس با نمرۀ ۷ و بالاتر و در آخر نیز کسب تأییدیۀ شورای پزشکی عمومی و اخذ شمارۀ نظام پزشکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست