تحصیل در کدام کشور ها به صورت رایگان است؟

تحصیل در کجا رایگان است؟

  • به نظر شما تحصیل در کشورهای اروپایی بهتر است یا در ایران؟

  • آیا موقعیت مهاجرت تحصیلی دارید؟

  • از شرایط مهاجرت تحصیلی و تحصیل رایگان به چه میزان اطلاع دارید‌‌؟

  • به طور کلی تحصیل در کدام کشور ها رایگان است؟

تحصیل در کدام کشور ها رایگان است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم و بهترین کشورها را به همراه شرایط و مزایای آنها بررسی کنیم. با ما همراه باشید

تحصیل در کشورهای پیشرفته و تکامل‌یافته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نسل جوان در جوامع امروزی است و همواره در تلاش هستند که به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده و در دانشگاه‌هایی درجه یک با سطح علمی بالا مشغول شوند. تحصیل در خارج از کشور نیازمند هزینه‌های متعدد و تمکن مالی است.

برخی از افراد از نظر مالی امکان مهاجرت نداشته و همواره به دنبال پاسخ سوال «تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟» هستند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله با بررسی شرایط و ضوابط خواهیم گفت که تحصیل در کدام کشورها رایگان است.

امکان تحصیل رایگان در کشورهای اروپاییامکان تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی

راهنمای تحصیل به صورت رایگان در خارج از کشور

زمانی که درباره تحصیل به صورت رایگان در خارج از کشور صحبت می‌شود، برخی از افراد بر این باور هستند که به هیچ وجه بدون پرداخت هزینه نمی‌توان به تحصیل در برترین دانشگاه‌ها در سطح بین‌الملل پرداخت. ما امروز در جواب سوال تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟ برایتان خواهیم گفت که امکان تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی وجود دارد.

اگرچه هزینه تحصیل در خارج از کشور بسیار بالا است و تنها برای افرادی امکان آن میسر است که تمکن مالی داشته باشند، اما برخی از افراد با توجه به شرایط خاص و ویژه‌ای که دارند به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی در کشورهای خارجی هستند.

تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟

برخی از کشورهای مدرن و پیشرفته جهان از سایر کشورهای دیگر پذیرش دانشجو به عنوان بورسیه تحصیلی دارند، در ادامه امکان تحصیل رایگان در این کشورها را برایتان بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

تحصیلات رایگان در کشور آلمان

در پاسخ سوال تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟ کشور آلمان بسیار مناسب است. هزینه‌ی تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای بومیان کشور آلمان کاملا رایگان بوده و حتی این کشور دانشجویان مهاجر را با شرایط خاص مشمول بورسیه تحصیلی قرار داده و پذیرش می‌کند. تنها هزینه‌ای که بابت تحصیل در کشور آلمان شخص مهاجر باید بپردازد معادل ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو است که شامل هزینه‌های اداری پذیرش می‌شود.

کشور آلمان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی اروپا محسوب شده و نرخ بیکاری در این کشور در کمترین مقدار خود یعنی زیر ده درصد است. کسانی که موفق به تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور آلمان با بورسیه تحصیلی می‌شوند‌، مدارک تحصیلی معتبر دریافت کرده و آینده شغلی درخشانی در سراسر دنیا می‌توانند داشته باشند‌‌.

تحصیل در کشور آلمان برای برخی از دانشجویان با شرایط ویژه هزینه‌هایی با تعرفه‌های متفاوت دربر دارد. به‌عنوان مثال برای افراد پناهنده که قصد تحصیل رایگان در کشور آلمان را دارند، تعرفه و هزینه‌های تحصیلی متفاوت است.

لازم به ذکر است علاوه بر تحصیل رایگان در کشور آلمان، دانشجویان امکان بهره‌مندی از هزینه‌های کمک تحصیلی و بورسیه‌های تحصیلی را خواهند داشت. برای این منظور لازم است که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند، نمره قبولی برای پذیرش تحصیلی را کسب نمایند و مدارک تحصیلی به انضمام ریز نمرات و سابقه تحصیلی آن‌ها در کشور آلمان تایید شوند.


داشتن تحصیلات عالیه در کشورهای اروپایی و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

مزایای تحصیلات رایگان در کشور آلمان به شرح زیر است:

  • داشتن شانس بسیار زیاد برای دریافت ویزای تحصیلی

  • دریافت آموزش باکیفیت و رایگان

  • ارائه دادن برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی

اگر قصد تحصیلات رایگان در کشور آلمان را داشته باشید باید بگوییم که می‌توانید در رشته‌های مهندسی مکانیک‌، علوم کامپیوتر، اقتصاد و داروسازی به زبان انگلیسی تحصیل کنید و برای تحصیل رایگان در سایر رشته‌ها داشتن مدارک زبان آلمانی الزامی است.

برای اینکه ویزای تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید لازم است که تمکن مالی شما ۱۰.۲۳۶ یورو در سال باشد. این در حالی است که متوسط هزینه زندگی در کشور آلمان به صورت ماهانه ۸۵۰ یورو است.

برخی از دانشگاه‌های کشور آلمان که تحصیل در آن‌ها برای مهاجرانی که بورسیه تحصیلی شامل حالشان می‌شود امکان دارد به شرح زیر است:

  • دانشگاه آخن

  • دانشگاه مانهایم

  • دانشگاه کلن

  • دنشگاه اشتوتگارت

  • دانشگاه هامبورگ

    تحصیلات رایگان در کشور بلژیک

    اگر به دنبال شناخت این هستید که تحصیل در کدام کشورها رایگان است، باید بگوییم با حداقل هزینه‌ها قادر به تحصیل در کشور بلژیک خواهید بود و بروکسل پایتخت کشور مدرن و پیشرفته بلژیک رتبه چهارم بهترین شهرهای دانشجویی را در سال‌های اخیر کسب کرده و دارای کالج‌های معتبر برای تحصیل است.


    مطالعه مداوم و داشتن رزومه قوی تحصیلی برای اخذ بورسیه

    تحصیلات رایگان در چک

    اگر به زبان کشور جمهوری چک تسلط داشته باشید می‌توانید به راحتی بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کرده و رایگان به تحصیل بپردازید.‌ اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی کشور جمهوری چک را داشته باشید، لازم نیست تسلط به زبان این کشور داشته باشید و داشتن مدارک تسلط به زبان انگلیسی کافی است.  زندگی در کشور جمهوری چک نسبت به سایر کشورهای غربی و اروپایی به صرفه است و شهر برنو در جمهوری چک یکی از برترین شهرهای دانشجویی جهان محسوب شده و رتبه نهم جهانی را کسب کرده است.

    لازم به ذکر است که هزینه‌های زندگی دانشجویی در شهر پراگ‌ جمهوری چک نیز به نسبت کم بوده و کاملا برای دانشجویان صرفه اقتصادی دارد. برای تحصیل در جمهوری چک می‌توانید در دانشگاه‌های زیر ادامه تحصیل بدهید. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

    • دانشگاه چالز در پراگ

    • دانشگاه ماساریک در برنو

    • دانشگاه بوهیما در جنوب جمهوری چک

    • موسسه آموزش زبان دانشگاه چارلز

    از جمله مزایای تحصیلات رایگان در جمهوری چک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • تحصیل در دانشگاه‌هایی که جزو ده کشور برتر از نظر تحصیلی هستند.

    • هزینه‌هایی به صرفه و ارزان برای تحصیل

    • کیفیت آموزشی بسیار بالا

    • تحصیلات رایگان در صورت داشتن تسلط به زبان چک

    فارغ‌التحصیل شدن در برترین دانشگاه‌های جهان

    تحصیلات رایگان در کشور تایوان

    افراد زیادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، به منطور کاهش هزینه‌های مهاجرت و تحصیلی از مشاوران مهاجرتی سوال می‌کنند که تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟ یکی از کشورهایی که شرایط تحصیل رایگان در آن‌ فراهم است تایوان بوده و هزینه‌های تحصیلی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر متفاوت و مقرون به صرفه است.

    استفاده کردن از امکانات تحصیلی فوق‌العاده دانشگاه‌های اروپا
    استفاده کردن از امکانات تحصیلی فوق‌العاده دانشگاه‌های اروپا

    تحصیلات رایگان در کشور ایتالیا

    برخی از افرادی که سوال می‌کنند تحصیل در کدام کشورها رایگان است، در جستجوی پاسخ کشور ایتالیا بوده و علاقه‌مند به تحصیل در این کشور با حداقل هزینه‌های ممکن هستند‌. باید برای این افراد بگوییم که این امکان در سال‌های اخیر فراهم شده است و ایتالیا امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان ایرانی را میسر ساخته است.

    برای اینکه قادر به تحصیل رایگان در کشور استالیا باشید لازم  و ضروری است که واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا باشید. بورسیه‌های تحصیلی کشور ایتالیا به مدت سه، شش و تا نه ماه هستند و می‌توانید این بورسیه‌های تحصیلی را از دانشگاه‌های Politecnico di Milan، دانشگاه Padova، دانشگاه Bocconi، دانشگاه Bologna و سایر دانشگاه‌های مطرح و معتبر ایتالیا دریافت کنید.

    مبالغ بورسیه تحصیلی که دانشگاه‌های نام‌برده کشور ایتالیا در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تقریبا معادل ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال است.

    لازم به ذکر است دانشجویانی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلات رایگان در ایتالیا هستند، باید معادل ۵۰ یورو هزینه پرداخت کنند و پرداخت این هزینه به صورت آنلاین است و همچنین بعد از ورود به ایتالیا نیز باید ۳۰ یورو برای پرداخت اجاره اقامت بپردازند.

    امکان تحصیل به صورت کاملا رایگان در برترین کالج‌های بین‌المللی
    امکان تحصیل به صورت کاملا رایگان در برترین کالج‌های بین‌المللی

    تحصیل رایگان در کشور فرانسه

    جالب است بدانید که کشور فرانسه نیز امکان تحصیل رایگان مهاجرین را فراهم آورده است و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های بین‌المللی کشور فرانسه به تحصیل بپردازند. براساس قوانین جدید از سال ۲۰۲۰ کشور فرانسه نیز بورسیه تحصیلی معادل ۷ هزار تا ۲۱ هزار یورو در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

    لازم به ذکر است که علاوه بر کشورهای نام‌برده شرایط تحصیل رایگان در کشورهای هندوستان، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، یونان و سایر کشورهای دیگر نیز مهیا است.

    سوالات متداول

    • آیا برای تحصیل در کشورها به صورت رایگان محدودیت مقاطع تحصیلی وجود دارد؟

    در جواب این پرسش باید بگوییم که برای تحصیل در مقاطع تحصیلی در کشورهای خارجی و اروپایی در مقاطع دانشگاهی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

    • آیا می‌توان در رشته پزشکی نیز بورسیه تحصیلی از کشورهای خارجی دریافت کرد؟

    برای تحصیل در رشته پزشکی با اخذ شرایط بورسیه تحصیلی شخص مهاجر باید دارای رزومه تحصیلی بسیار قوی بوده و تسلط کامل به زبان کشور مقصد داشته باشد.

    • امکان دریافت بورسیه تحصیلات رایگان در کدامین کشورها وجود دارد؟

    اگر علاقه زیادی به دریافت بورسیه تحصیلی از کشورهای خارجی داشته باشید، قادر به تحصیل در کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه‌، جمهوری چک، تایوان و… خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست