بورسیه تحصیلی نیوزلند

 

بورسیه تحصیلی این کشور ، شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند و مهاجرت از طریق تحصیل با بورسیه تحصیلی در نیوزلند در این مقاله، مورد بحث و تحلیل علمی قرار می گیرد. آیا امکان تحصیل رایگان و یا کم هزینه دراین  کشور وجود دارد؟ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند چیست؟ آیا بورسیه تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی کشور نیوزلند ارائه می شود؟ در این مقاله در مورد تحصیل در کشور نیوزلند و شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی این کشور به طور کامل توضیح داده خواهد شد. شما می توانید در صورتی که تمایل به مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند دارید، این مقاله را تا پایان دنبال نمایید.

فهرست عناوینی که در این مقاله مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند عبارتند از:

 

نیوزلند

نیوزلند-مهاجرت

 

  • بورسیه تحصیلی نیوزلند

  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

  • بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی

  • بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

  • بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع دکترا

  • معرفی دانشگاه های بین المللی نیوزلند

  • مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

  • مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

  • سوالات متداول راجع به بورسیه تحصیلی نیوزلند

  • سخن پایانی درباره بورسیه تحصیلی نیوزلند

    بورسیه تحصیلی نیوزلند

نیوزلند کشوریست که در غرب اقیانوس آرام قرار گرفته است. مساحت این کشور، ۲۶۸ هزار کیلومتر مربع است و طبق آمار، ۷۴ درصد از جمعیت این کشور، اروپایی می باشند. نیوزلند جزو دسته کشورهای توسعه یافته محسوب می شود و در زمینه سلامت، آموزش، کیفیت زندگی و دفاع از حقوق بشر، طی سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری داشته است. اقتصاد  این کشور در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی، دارای پیشرفت چشم گیری بوده و صنعت جذب توریست نیز یکی از ارکان بزرگ اقتصادی نیوزلند را تشکیل می دهد. نیوزلند از لحاظ آب و هوایی، دارای آب و هوای معتدل بوده و در اغلب روزهای سال، سرد و بارانی است. این کشور همچنین زیستگاه گونه های متعدد جانوری می باشد.

نیوزلند از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار گرفته است و همین امر باعث شده تا افراد زیادی قصد تحصیل و کار در این کشور را داشته باشند. با توجه به این که تحصیل در این کشور می تواند به همراه اخذ بورسیه تحصیلی باشد، در مباحث بعدی در مورد شرایط تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی نیوزلند، توضیحات کاملی خواهیم داد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

این امکان برای اشخاصی که سابقه تحصیلی خوبی دارند فراهم است که با ارائه سوابق تحصیلی خود، بورسیه تحصیلی نیوزلند را دریافت نمایند. البته این موضوع، بستگی به شرایط شخص و سابقه تحصیلی وی دارد. یکی از مهم ترین ارکان بورسیه تحصیلی نیوزلند، نمرات بالا و معدل خوب است. همچنین شخص می بایست مقالات ISI داشته و از سطح زبان خوبی برخوردار باشد. در این صورت افراد می توانند جهت دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهند. در ضمن، بورسیه تحصیلی انواع مختلفی دارد و بسته به نوع آن، شخص می تواند کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده و یا کل هزینه های دانشگاه را به علاوه مقداری برای هزینه های زندگی خود دریافت نماید. از دیگر ارکان و شرایط مورد نیاز، تعهد افراد به کار در این کشور به مدت ۲ سال پس از پایان تحصیل خود می باشد. در این شرایط افراد می توانند جهت دریافت بورسیه تحصیلی نیوزلند درخواست دهند.

نیوزلند

نیوزلند-مهاجرت

بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی

کشور نیوزلند این امکان را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است که به تحصیل تمام وقت در کشور نیوزلند به همراه بورسیه تحصیلی بپردازند. همانطور که گفته شد بورسیه تحصیلی نیوزلند در دانشگاه های این کشور، انواع مختلفی دارد و بسته به نوع آن، شخص می تواند کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده و یا هزینه کامل تحصیل به همراه هزینه های زندگی را از دولت این کشور دریافت کند.

  • بورسیه تحصیلی UC:

    • این نوع بورسیه تحصیلی، بین المللی است و توسط دانشگاه کانترباری (Canterbury) ارائه می شود. این بورسیه برای سال اول تحصیل به دانشجویان مقطع لیسانس اعطا می شود.

  • بورسیه ADB:

    • این نوع بورسیه، از دانشگاه آکلند قابل دریافت است. در صورتی که دانشجویان واجد شرایط باشند، با اخذ این بورسیه می توانند هزینه تحصیل، زندگی و بیمه سلامت خود را در کشور نیوزلند فراهم دریافت نمایند.

      بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

      در مورد بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد باید گفت که انواع دیگری از بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه ها قابل ارائه است و افراد بسته به هوش و مهارت تحصیلی خود می توانند از مزایای این بورسیه ها بهره مند گردند. جالب است بدانید که دانشگاه های مختلف کشور نیوزلند، هر کدام بورسیه های تحصیلی متعددی ارائه می دهند که دارای شرایط متفاوتی می باشد. در مورد دوره کارشناسی ارشد نیز برخی دانشگاه ها از چنین شرایطی برخوردارند:

      بورسیه دانشگاه بین المللی اوتاگو:

      • این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دارند، در صورت وجود شرایطی، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اختصاص می دهد.

        بورسیه دانشگاه ویکتوریا:

        • عمده امکانات ارائه شده توسط این دانشگاه، در ارتباط با انجام کارهای تحقیقاتی می باشد.

بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقطع دکترا

دانشجویان معمولاً جهت اخذ بورسیه در مقطع دکتری اقدام می نمایند؛ زیرا همانطور که توضیح داده شد، دریافت بورسیه تحصیلی به ارائه سابقه تحصیلی خوب نیاز دارد و به همین جهت دانشجویان، نیاز به فرصتی برای ارائه مدارک قابل عرضه به دانشگاه می باشند. از جمله این شرایط و مدارک می توان از تألیف و نگار چندین مقاله ISI، نمرات بالا و همچنین مدرک زبان خوب یاد کرد. بورسیه تحصیلی این کشور برای مقطع تحصیلی دکتری، توسط چند دانشگاه در این کشور ارائه می شود.

  • بورسیه تحقیقاتی نیوزلند:

    • این بورسیه به دانشجویان بین المللی اختصاص پیدا کرده و توسط دانشگاه های AUT و ولینگتون ارائه می شود.

  • بورسیه دانشگاه اتاگو:

    • این بورسیه نیز به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد و می تواند هزینه های تحصیل و زندگی به همراه بیمه سلامت پوشش دهد.

  • بورسیه دانشگاه کانتربری:

    • این بورسیه نیز توسط دانشگاه کانتربری ارائه می شود و می تواند به صورت کمک هزینه تحصیلی بوده و یا کل هزینه های تحصیل را در بر گیرد.

معرفی دانشگاه های بین المللی نیوزلند

در صورتی که افراد قصد تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی این کشور را داشته باشند، می بایست از شرایط اخذ بورسیه و همچنین رتبه بندی های دانشگاه های این کشور آگاه باشند. دانشگاه های دنیا بر اساس سطح علمی و میزان اعتبار مدرکی که ارائه می دهند، دارای رتبه و جایگاه مشخصی در سطح جهان و کشور می باشند. بدیهی است افراد ترجیح می دهند در دانشگاه های با رنکینگ بالا تحصیل نمایند. اغلب افراد سعی دارند تا در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل شوند که مدرک بسیار معتبری ارائه داده و به واسطه آن، شانس خود برای ورود به بازار کار و کاریابی را افزایش دهند. در جدول زیر، نام برخی از دانشگاه های بین المللی این کشور را مشاهده می نمایید.

 

نام دانشگاه

نام شهر

رتبه جهانی

University of Auckland

آکلند

۲۰۶

University of Canterbury

کریچرچ

۴۸۸

Massey University

پالمرستون

۵۱۳

University of Otago

دوندین

۵۳۱

Victoria University of Wellington

ولینگتون

۷۸۴

مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

جهت دریافت بورسیه تحصیلی نیوزلند و تهیه مدارک، ممکن است نیاز به صرف چند ماه زمان باشد؛ زیرا مدارکی که توسط افراد ارائه می شود، مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد. دریافت بورسیه تحصیلی، تفاوت بسیاری با پذیرش در دانشگاه دارد. چرا که افراد بسیاری از سراسر دنیا، قصد تحصیل در این کشور و اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند را دارند. بنابراین دقت در تهیه و تدوین مدارک، بسیار مهم می باشد و به همین دلیل، توصیه می شود که در زمینه چیدمان مدارک خود، حتماً نسبت به دریافت مشاوره از متخصصین این امر اقدام فرمایید. مدارک لازم به منظور دریافت بورسیه تحصیلی نیوزلند به شرح زیر است:

  • ارائه مدارک هویتی

  • ارائه آدرس ایمیلی که معمولاً زیاد از آن استفاده می کنید.

  • ارائه لیستی از سوابق تحصیلی گذشته و هرگونه مدرک مرتبطی که در زمینه تحصیل خود بدست آورده اید.

  • لیستی از جوایز و یا گواهی نامه هایی که تا کنون دریافت کرده اید.

  • توضیح و شرح این که به چه علت رشته مورد نظر را انتخاب کرده اید و بعد از تحصیل می توانید چه خدماتی را به این کشور ارائه نمایید.

  • توضیح شفاف برای این امر که مهارت شما چگونه می تواند برای این کشور، سود و منفعت داشته باشد.

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آن ها و توصیه نامه دانشگاه.

     

دریافت ویزا برای ایرانیان، جزو مراحل پراسترس و چالش برانگیز مهاجرت محسوب می شود. زیرا در حال حاضر، کشورهای بسیاری جهت اعطای ویزا به ایرانیان سخت گیری می کنند و چنین امری می تواند تمام سرنوشت اشخاص را تحت تأثیر قرار دهد. پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز، با افراد باسابقه در زمینه اخذ ویزا مشورت کرده و ترجیحاً کشورهایی را برای تحصیل انتخاب نمایید که سابقه خوبی در اخذ ویزا به ایرانیان دارند. تحصیل در کشور دانمارک و هلند نیز می تواند گزینه های مناسبی برای افرادی باشد که هم قصد تحصیل در کشوری اروپایی و با سطح بالای کیفیت زندگی داشته و هم تصمیم به اقدام برای کشوری با ریسک پایین ویزا دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا برای متقاضیان بورسیه تحصیلی نیوزلند به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی به همراه پاسپورت معتبر

  • ارائه مدارک تحصیلی

  • ارائه نمره زبان

  • تمامی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آن ها

  • انگیزه نامه

  • توصیه نامه

  • ارائه فرم وقت سفارت

     

    هزینه های زندگی در نیوزلند

    افرادی که برای دریافت بورسیه تحصیلی نیوزلند درخواست می دهند، می توانند با هزینه های بسیار کمتری در کشور نیوزلند اقامت داشته باشند. همانطور که در سرفصل های قبلی گفته شد، تعدادی از دانشگاه های این کشور، هزینه های زندگی دانشجویان را نیز تا حدودی تأمین می نمایند. اما به هر حال، قبل از هر چیز می بایست میزان هزینه ها زندگی در هر کشوری مورد بررسی قرار گیرد. گر چه متقاضیان تحصیل در نیوزلند می توانند از کار دانشجویی و میزان ساعات تعیین شده بدین منظور، جهت تأمین بخشی از هزینه های خود استفاده نمایند؛ اما قطعاً مبلغ دریافتی در کار دانشجویی، به طور کامل پاسخگوی هزینه های زندگی در این کشور نخواهد بود. بسیاری از افراد در بدو ورود به این کشور، به منظور اقامت در خوابگاه دانشگاه درخواست می دهند و همین امر می تواند از هزینه های زندگی آنان تا حد زیادی بکاهد. با توجه به موارد گفته شد، لازم می دانیم که در ادامه به برخی از هزینه های زندگی در کشور نیوزلند بپردازیم تا بتوانید شرایط خود را نسبت به وضعیت موجود بسنجید. از جمله این هزینه ها، هزینه مربوط به خورد و خوراک می باشد
    بخش دیگری از این هزینه ها، شامل اجاره یا خرید مسکن می شود. همانطور که گفته برخی از دانشجویان، با اقامت در خوابگاه های دانشجویی، سعی در پرداخت هزینه کمتر بابت اقامت خود در این کشور دارند.

    ✅ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در نیوزلند چیست؟

    از مهم ترین ارکان بورسیه تحصیلی نیوزلند، نمرات بالا و معدل خوب است. همچنین شخص می بایست مقالات ISI داشته و از سطح زبان خوبی برخوردار باشد. از دیگر ارکان و شرایط مورد نیاز، تعهد افراد به کار در این کشور به مدت ۲ سال پس از پایان تحصیل خود می باشد.

    ✅ انواع کمک هزینه ها و بورسیه های نیوزلند کدامند؟

    کمک هزینه های تحصیلی و زندگی در نیوزلند انواع مختلفی دارند. تعدادی به پوشش کامل یا برخی از هزینه های تحصیل و تعدادی نیز به پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در نیوزلند به صورت کامل می پردازند.

    ✅ بورسیه تحصیلی نیوزلند در چه مقاطعی ارائه می شود؟

    این بورسیه ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود؛ اما تعداد بورسیه های اعطا شده در مقطع دکتری بیشتر است و دانشجویان مدت زمان بیشتری برای تهیه رزومه علمی نظیر تألیف یا نگارش مقاله دارند.


    _____________________  سخن پایانی درباره بورسیه تحصیلی نیوزلند _____________________

    بورسیه تحصیلی نیوزلند، برترین دانشگاه ها جهت تحصیل در کشور نیوزلند و شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند در این مقاله به طور کامل و علمی بررسی شد. در مقاله فوق، به بررسی شرایط کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاهی نیوزلند جهت دریافت بورسیه پرداخته شد و همچنین توضیحاتی در باب مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه و هزینه های زندگی در کشور نیوزلند ارائه شد. عمده بورسیه های تحصیلی ارائه شده در نیوزلند، در مقطع دکتری می باشد؛ اما این بدان معنا نیست که در دیگر مقاطع دانشگاهی این کشور، بورسیه تحصیلی ارائه نمی شود. بلکه متناسب با شرایط تحصیلی و رزومه علمی افراد، بورسیه های تحصیلی متعدد به متقاضیان اعطا می گردد.

    موسسه زبان های خارجی سفیر اندیشه جهت  ارتقا سطح زبان افرادی که قصد مهاجرت به کشور نیوزلند را دارند دوره ای تحت عنوان دوره مکالمه فشرده برگزار میکند . جهت اطلاع دوره می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید .

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست