بهترین کشور ها برای دریافت فول فاند

فول فاند

فول فاند-بهترین کشور

اطلاعات جمع آوری شده از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در خصوص دانشجویان نشان می دهد که بازار مطالعات بین المللی بزرگ و بزرگتر می شود. ما می توانیم این را با افزایش مبالغی که دانش آموزان در طول سال تحصیلی خرج می کنند، درک کنیم. اگر شما هم تصمیم دارید برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنید و نیاز به بورسیه دارید، می توانید در اینجا با بهترین کشورها برای دریافت فول فاند آشنا شوید.

اهمیت ورود دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی پول قابل توجهی را (برای پرداخت شهریه، هزینه های زندگی) یا بهره مندی از تخفیف های مالی (بورسیه تحصیلی، شهریه) با خود می آورند. همه این پول را می توان برای ایجاد ارزش کلی بازار آموزش بین المللی در یک کشور تخمین زد. به طور معمول، ارزش بالاتر بازار دانشجویان بین‌المللی به معنای تعداد بیشتر دانشجویان بین‌المللی در آن کشور است که آن را به مقصد برتر دانشجویان تبدیل می‌کند.

از طرفی، برخی از دانشجویان به فول فاند دانشگاه ها نیاز دارند. البته باید گفت که همه بورسیه ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از بورسیه ها فقط به صورت معافیت از هزینه تحصیل هستند، برخی فقط هزینه های زندگی را پوشش می دهند، در حالی که برخی از آنها کمک هزینه نقدی جزئی ارائه می دهند.

اما در برخی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند، برنامه های بورسیه وجود دارد که هم هزینه های تحصیل و هم هزینه های زندگی را پوشش می دهد و گاهی اوقات شامل هزینه های سفر، کمک هزینه کتاب، بیمه، و غیره نیز می شود. بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل، آنچه را که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز دارید فراهم می کند.

بورسیه های دولتی با بودجه کامل

بورسیه های کامل در این لیست مربوط به بورسیه هایی است که حداقل هم هزینه تحصیل و هم هزینه های زندگی را پوشش می دهد:

 برنامه فولبرایت (آمریکا)

برنامه دانشجویان خارجی فولبرایت بورسیه های معتبری برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را در ایالات متحده دنبال کنند. به طور کلی، کمک هزینه شهریه، بلیط هواپیما، کمک هزینه زندگی و بیمه درمانی و غیره را تامین می کند. برنامه فولبرایت بودجه ای را برای مدت زمان تحصیل فراهم می کند. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند محسوب می شود.

بورسیه تحصیلی Chevening (بریتانیا)

بورسیه تحصیلی  Chevening، برنامه بورسیه جهانی دولت بریتانیا، به دانشمندان برجسته اعطا می شود.  مبلغ بورسیه به طور معمول شامل مدرک کارشناسی ارشد است و به مدت یکسال خواهد بود. اکثر بورسیه های Chevening  که پوشش می دهد شامل هزینه های تحصیل، کمک هزینه زندگی با نرخ معین (برای یک فرد)، بلیط هواپیما رفت و برگشت کلاس اقتصادی.

بورسیه تحصیلی تعالی دولت (سوئیس)

بورسیه های تحصیلی عالی دولت سوئیس به فارغ التحصیلان همه رشته ها این فرصت را می دهد تا در یکی از دانشگاه های دولتی یا مؤسسه های معتبر در سوئیس، در مقطع دکترا یا پسادکتری تحقیق کنند. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند محسوب می شود که کمک هزینه های بورسیه اش شامل بیمه درمانی، شهریه دانشگاه، هزینه اقامت و کمک هزینه ماهانه می شود.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی (سوئد)

مؤسسه سوئد بورسیه تحصیلی در سوئد را برای دانشجویان بین المللی با صلاحیت بالا از کشورهای در حال توسعه که می خواهند تحصیلات کارشناسی ارشد تمام وقت را در دانشگاه های سوئد دنبال کنند، ارائه می دهد. افرادی که بورسیه دریافت می کنند، می توانند هزینه زندگی و تحصیل را به همراه کمک هزینه بیمه و سفر داشته باشند.

بورسیه های آموزشی و کارشناسی ارشد VLIR-UOS (بلژیک)

VLIR-UOS به دانشجویانی از کشورهای در حال توسعه منتخب در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بورسیه تحصیلی اعطا می کند تا آنها بتوانند برنامه آموزشی و کارشناسی ارشد مرتبط با توسعه را در دانشگاه های بلژیک دنبال کنند. بورسیه تحصیلی، هزینه های اقامت، کمک هزینه، هزینه های سفر و سایر هزینه های مربوط به برنامه را پوشش می دهد. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند است که می توانید انتخاب کنید.

بورسیه های گیتس کمبریج (بریتانیا)

بورسیه های گیتس کمبریج جوایزی با هزینه تمام شده برای تحصیلات تکمیلی و تحقیق در هر موضوعی است که در دانشگاه کمبریج وجود دارد. این بورسیه برای همه دانشجویان بین المللی از سراسر جهان آزاد است و تمامی هزینه های تحصیل در دانشگاه کمبریج را در بر می گیرد. هزینه های دانشگاه، کمک هزینه نگهداری، بلیط هواپیما و برخی از کمک هزینه افراد وابسته.

بورسیه تحصیلی کلارندون در دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)

صندوق بورس تحصیلیClarendon  یکی از طرح های بورسیه است که دارای اعتبار بالایی خواهد بود.  این دانشگاه هر سال، به متقاضیان تحصیلات تکمیلی ۱۴۰ بورس جدید اعطار می کند. بورسیه های Clarendon بر اساس برتری علمی و پتانسیل در تمام موضوعات دارای مدرک در سطح کارشناسی ارشد در دانشگاه آکسفورد اعطا می شود. این بورسیه ها هزینه های تحصیل و کالج را به طور کامل و کمک هزینه سخاوتمندانه ای را برای هزینه های زندگی پوشش می ده د. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند است.

بورسیه های بین المللی Warwick Chancellor’s (بریتانیا)

مدرسه فارغ التحصیل وارویک هر ساله حدود ۲۵ بورسیه بین المللی صدراعظم را به برجسته ترین متقاضیان بین المللی دکترا اعطا می کند. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان از هر ملیتی و برای هر رشته ای که در وارویک ارائه می شود باز است. این بورسیه ها شامل پرداخت کامل هزینه های تحصیل در خارج از کشور و کمک هزینه نگهداری است.

بورسیه های بین المللی دانشگاه سیدنی (استرالیا)

دانشگاه سیدنی از داوطلبانی دعوت می کند که واجد شرایط اخذ مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی یا کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند تا برای بورسیه تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی (USydIS) درخواست دهند. USydIS  هزینه های تحصیل و کمک هزینه زندگی را تا سه سال پوشش می دهد. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند محسوب می شود.

بورسیه های با پتانسیل بالا دانشگاه ماستریخت (هلند)

بورسیه های با پتانسیل بالا دانشگاه ماستریخت توسط صندوق بورس تحصیلی UM با هدف تشویق دانشجویان با استعداد خارج از منطقه اقتصادی اروپا به دنبال برنامه کارشناسی ارشد در UM در دسترس قرار می گیرد. این بورسیه ها شامل شهریه، هزینه های زندگی، هزینه های ویزا و بیمه می شود.

بورسیه تحصیلی عالی آمستردام (هلند)

بورسیه تحصیلی تعالی آمستردام (AES) به دانشجویان با استعداد استثنایی خارج از اتحادیه اروپا کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند تا برنامه های کارشناسی ارشد واجد شرایط ارائه شده در دانشگاه آمستردام را دنبال کنند. AES  یک بورسیه تحصیلی کامل ۲۵۰۰۰ یورویی است که هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد. این یک انتخاب عالی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند خواهد بود.

برنامه بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد ETH زوریخ (سوئیس)

ETH زوریخ از دانشجویان بین المللی ممتازی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ETH هستند پشتیبانی می کند. برنامه بورسیه و فرصت تعالی (ESOP) شامل کمک هزینه ای است که هزینه های زندگی و تحصیل ۱۱۰۰۰ CHF در هر ترم و همچنین معافیت از هزینه تحصیل را پوشش می دهد.

بورسیه بین المللی ا در دانشگاه بریتیش کلمبیا (کانادا)

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) بورسیه تحصیلی لیسانس را برای دانشجویان بین المللی با استعداد متوسطه و پس از متوسطه از سراسر جهان فراهم می کند. برندگان جوایز بین المللی رهبر فردا یک جایزه در سطحی متناسب با نیاز مالی خود دریافت می کنند که با توجه به هزینه های شهریه، هزینه ها و هزینه های زندگی آنها تعیین می شود، منهای مشارکت مالی دانش آموز و خانواده آنها سالانه برای این هزینه ها. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند است.

برنامه بورسیه بین المللی Lester B. Pearson در دانشگاه تورنتو (کانادا)

برنامه بورس تحصیلی بین المللی Lester B. Pearson در دانشگاه تورنتو برای شناسایی دانشجویان بین المللی که پیشرفت تحصیلی و خلاقیت استثنایی نشان می دهند و به عنوان رهبران مدرسه خود شناخته می شوند، در نظر گرفته شده است. این بورسیه شامل شهریه، کتاب، هزینه های جانبی و پشتیبانی کامل اقامت به مدت چهار سال می شود.

بورسیه های مشترک بانک جهانی ژاپن

برنامه بورسیه تحصیلی مشترک بانک جهانی ژاپن به دانشجویان کشورهای عضو بانک جهانی کمک هزینه تحصیلی می دهد تا مطالعات مرتبط با توسعه را در دانشگاه های منتخب در سراسر جهان دنبال کنند. این بورسیه هزینه های سفر بین کشور شما و دانشگاه میزبان، شهریه برنامه تحصیلات تکمیلی شما، هزینه بیمه درمانی پایه، کمک هزینه ماهانه برای پوشش هزینه های زندگی، از جمله کتاب را فراهم می کند. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند در نظر گرفته می شود.

برنامه بورسیه ADB ژاپن

برنامه بورسیه بانک توسعه آسیایی-ژاپن (ADB-JSP) با هدف ارائه فرصتی برای شهروندان واجد شرایط کشورهای عضو در حال توسعه بانک توسعه آسیایی برای انجام مطالعات تکمیلی در اقتصاد، مدیریت، علم و فناوری و سایر زمینه های مرتبط با توسعه با مشارکت دانشگاهی است. موسسات در منطقه آسیا و اقیانوسیه ADB-JSP شهریه کامل، کمک هزینه معاش و مسکن ماهانه، کمک هزینه کتاب و مواد آموزشی، بیمه پزشکی، و هزینه های سفر را فراهم می کند.

کمک های مالی مطالعات جهانی بنیاد روتاری

بنیاد روتاری بودجه بورسیه های تحصیلی را توسط کمک هزینه جهانی بنیاد ارائه می کند. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند است و کمک هزینه تحصیلی برای دوره های تحصیلی یا تحقیقات در سطح فارغ التحصیل برای یک تا چهار سال تحصیلی را تامین می کند. حداقل بودجه برای بورسیه جهانی ۳۰۰۰۰ دلار است که می تواند موارد زیر را تامین کند: گذرنامه/ویزا، تلقیح، هزینه های سفر، لوازم مدرسه، شهریه، اتاق و هیئت مدیره و غیره.

جایزه بورس تحصیلی OFID

OFID  (صندوق اوپک برای توسعه بین المللی) یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل به متقاضیان واجد شرایطی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه معتبر در سراسر جهان هستند ارائه می دهد. ارزش این بورسیه ها تا ۵۰۰۰۰ دلار است که هزینه های تحصیل، کمک هزینه ماهانه برای پوشش هزینه های زندگی، مسکن، بیمه، کتاب، کمک هزینه جابجایی و هزینه های سفر را پوشش می دهد. این یکی از بهترین کشورها برای دریافت فول فاند محسوب خواهد شد

بیشتر دانشجویان بین المللی مربوط به کدام کشورها هستند؟ 

احتمالاً تا به حال حدس زده اید که کشوری که بیشترین دانشجوی بین المللی را دارد، چین است. خب، بالاخره پرجمعیت ترین کشور دنیاست. اما فهرست به اینجا ختم نمی شود. بازار دانشجویان بین المللی OECD نشان می دهد که دانشجویان بین المللی که بیشترین درآمد را در صنعت آموزشی دارند از کشورهای زیر هستند:

•    چین

•    هند

•    کشور کره

•    کانادا

•    ژاپن

•    آلمان

•    فرانسه

•    مکزیک

•    انگلستان

اکنون می توانید ایده خوبی در مورد محبوب ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور و بهترین کشورها برای دریافت فول فاند و پیشینه فرهنگی اکثر دانشجویان بین المللی داشته باشید. اما فقط به این دلیل که یک کشور در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است، به این معنی نخواهد بود که شما باید تحصیلات خود را در آنجا دنبال کنید.

قبل از تصمیم گیری در مورد یک کشور و یک دانشگاه، ابتدا باید تحقیق کنید که زندگی در آن کشور چگونه است و فکر کنید که آیا آن محیط تحصیلی خاص بین المللی با بودجه، جاه طلبی های تحصیلی و حرفه ای شما مطابقت دارد و برای پیشرفت شخصی شما مناسب است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست