بهترین سن برای مهاجرت چه زمانی است؟
شرح کامل محدودیت سنی برای مهاجرت

آیا هر زمانی که اراده کنیم، می‌توانیم برای مهاجرت اقدام کنیم؟

بهترین سن برای مهاجرت چه زمانی است؟ کودکان راحت‌تر می‌توانند مهاجرت کنند یا بزرگسالان؟ این سوال‌ها ممکن است برای هر کسی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارد پیش بیاید. برخی تصور می‌کنند هر زمانی که اراده کردند، می‌توانند آیلتس بگیرند و مهاجرت کنند. اما تسلط به زبان انگلیسی، تنها یکی از فاکتورهای مهم مهاجرت است و برای ورود به کشورهای دیگر، باید سن را نیز درنظر بگیرد تا موفق شوید. هر رده سنی برای مهاجرت، امتیاز و شرایط خاص خود را دارد. از طرفی دیگر، این‌که با چه ویزایی مهاجرت می‌کنید نیز در انتخاب سن مهاجرت اهمیت زیادی دارد؛ یعنی مهاجرت تحصیلی با مهاجرت کاری یا سرمایه‌گذاری از نظر سن، شرایط متفاوتی دارد. در ادامه، به شرح کامل شرایط سنی می‌پردازیم.

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی

اگر قصد دارید به صورت دائم در یک کشور دیگر زندگی کنید و به خوبی با فرهنگ آن‌ها منطبق شوید، بهتر است به صورت تحصیلی مهاجرت کنید. بازه سنی مناسب برای مهاجرت تحصیلی ۱۸ تا ۳۵ سالگی می‌باشد. البته رده سنی مناسب در هر کشور و دانشگاه متفاوت است و بستگی به رشته‌ای دارد که می‌خواهید در آن تحصیل کنید.

برای مهاجرت تحصیلی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • سن طلایی برای مهاجرت تحصیلی، از ۲۲ تا ۳۰ سالگی است. زیرا عموم دانشگاه‌ها تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی خارجی می‌پذیرند.

  • برای مهاجرت تحصیلی، نیاز به آمادگی برای دریافت مدرک آیلتس و کسب نمره قبولی در آزمون آیلتس دارید. این نوع دوره‌ها را می‌توانید پس از رسیدن به سطح متوسط زبان انگلیسی و از سن ۱۵ سال به بالا آغاز کنید. لازم است قبل از شروع مسیر یادگیری زبان انگلیسی تا آمادگی برای آیلتس، تعیین سطح زبان را انجام دهید.

  • کسانی که قصد دارند وارد دانشگاه‌های خارجی شوند، باید رزومه تحصیلی پرباری داشته باشند؛ از جمله مقاله معتبر، کار مرتبط با رشته و نمره‌های برتر در آزمون‌های دانشگاهی.

  • هر چه فاصله بین دریافت آخرین مدرک تحصیلی و اقدام برای اپلای کمتر باشد، شانس قبولی بالاتر است. به عنوان مثال کسی که در ۲۴ سالگی برای کارشناسی ارشد اقدام می‌کند نسبت به یک فرد ۳۲ ساله شانس بیشتری خواهد داشت. بنابراین بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی، زودترین زمان ممکن است!

محدودیت سنی برای مهاجرت تحصیلی

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت کاری

برخی افراد ترجیح می‌دهند پس از پایان تحصیل در ایران یا کشورهای دیگر، برای مهاجرت کاری اقدام کنند. در مهاجرت کاری نیز امکان دریافت اقامت دائم برای متقاضی وجود دارد. به صورت کلی، کسانی که در کشورهای دیگر مشغول به کار می‌شوند، عموما پس از ۵ تا ۱۰ سال پرداخت مالیات، به عنوان شهروند رسمی آن کشور شناخته خواهند شد. از آن‌جایی که کشورهای مختلف دنیا ترجیح می‌دهند نیروهای جوان و پرانرژی را جذب کنند، رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سالگی بهترین سن برای مهاجرت کاری خواهد بود. با این حال، در کشورهایی که سن بازنشستگی در آن‌ها بالاتر است و به ۶۰ الی ۶۵ سال می‌رسد، می‌توانید تا ۴۰ سالگی هم برای مهاجرت کاری درخواست دهید.

در فرآیند مهاجرت کاری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • در مهاجرت کاری علاوه بر آموزش آیلتس و دریافت مدرک تخصصی زبان با نمره بالا، نیاز به زبان انگلیسی حرفه‌ای و تجاری نیز خواهید داشت.

  • کسانی که می‌خواهند برای کار در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای توسعه‌یافته اقدام کنند، باید رزومه‌ای پربار و حرفه‌ای داشته باشند.

  • اگر در یک کشور مشغول به تحصیل هستید و می‌خواهید پس از پایان دانشگاه، ویزای کاری دریافت کنید،‌ باید از یک کارفرمای معتبر توصیه‌نامه بگیرید. به همین دلیل بهتر است حین تحصیل، مشغول کارآموزی شوید.

  • مشاغلی که به صورت دورکاری و فریلنسری فعالیت می‌کنند (مانند تولیدکنندگان محتوا یا برنامه‌نویس‌ها) نیز برای فعالیت حرفه‌ای در کشورهای دیگر نیاز به ویزای کاری خواهند داشت.

محدودیت سنی برای مهاجرت کاری

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت سرمایه‌گذاری

یکی از راه‌های عالی برای دریافت پذیرش از کشورهای دیگر و اقامت دائم در آن‌ها، این است که در آن کشور سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید. مثلا ملک بخرید، کارآفرینی کنید یا به هر نوعی سرمایه خود را در کشوری دیگر به گردش درآورید. مهاجرت با استفاده از روش سرمایه‌گذاری، عموما هیچ نوع محدودیت سنی ندارد و بر اساس قوانین اغلب کشورها، می‌توانید پس از ۱۸ سالگی برای آن اقدام کنید. این روش برای کسانی که بالای ۴۰ سال دارند و نمی‌توانند از روش‌های دیگر برای دریافت اقامت استفاده کنند، بسیار مناسب است.

در مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • برای ورود به کشورهای انگلیسی‌زبان با روش سرمایه‌گذاری، مدرک آیلتس جنرال با نمره متوسط مورد قبول خواهد بود.

  • در صورتی که روی فعالیت‌هایی مانند خرید ملک سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید با سن بالای ۴۵ سال هم اقامت بگیرید.

  • برای مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری، لازم است ثابت کنید که پولی که صرف می‌کنید متعلق به خود شماست؛ بنابراین با قرض یا هزینه والدین نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

  • برعکس روش‌های دیگر، بهترین سن برای مهاجرت سرمایه‌گذاری، بالای ۴۰ سال است؛ زیرا اثبات اینکه سرمایه متعلق به خود شماست راحت‌تر خواهد بود.

بهترین سن برای مهاجرت کودکان

همه ما دوست داریم فرزندانمان در بهترین شرایط ممکن پرورش پیدا کنند. تحصیل در بهترین مدارس دنیا و ورود به دانشگاه‌های برتر بین‌المللی،‌ می‌تواند شانس موفقیت کودکان را در آینده بسیار بالا ببرد. عموما وقتی والدین به یکی از روش‌های یاد شده مهاجرت می‌کنند، می‌توانند فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز با خود همراه کنند. بنابراین، بهترین سن برای مهاجرت کودکان، پیش از رسیدن به سن قانونی یعنی ۱۸ سالگی است؛ پس از این سن، هر فرد باید به شکل مستقل برای دریافت ویزا اقدام کند.

کودکانی که به همراه والدین خود برای مهاجرت اقدام می‌کنند، دارای شرایط زیر هستند:

  • افرادی که به همراه والدین خود مهاجرت می‌کنند، تا زمان اعتبار ویزای شخص اصلی (پدر یا مادر) اجازه اقامت خواهند داشت؛ مگر اینکه بتوانند پس از ۱۸ سالگی، از دانشگاه‌های آن کشور پذیرش بگیرند.

  • در صورتی که ویزای یکی از والدین تبدیل به اقامت دائم شود، کل اعضای خانواده می‌توانند به همراه او برای همیشه در کشور مقصد اقامت قانونی داشته باشند.

محدودیت سنی برای مهاجرت کودکان

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت زوجین

یکی از راه‌های مهاجرت به کشورهای دیگر، این است که یکی از زوجین بتواند اجازه پذیرش بگیرد و همسر خود را نیز با خود همراه کند. در این روش، محدودیت سنی فقط شامل حال شخصی است که ویزای اصلی را دریافت می‌کند؛ یعنی همان شخصی که قرار است در کشور مقصد مشغول به کار، تحصیل یا سرمایه‌گذاری شود. همسر فرد هیچ محدودیتی از نظر سنی نخواهد داشت. با این حال بهترین سن برای مهاجرت زوجین، سنین زیر ۳۰ سال است؛ زیرا در این صورت می‌توانند به تدریج اقامت دائم بگیرند و فرزندان خود را نیز در همان کشور بزرگ کنند.

در مهاجرت زوجین باید به چه نکاتی توجه داشت؟

  • رابطه واقعی دو طرف باید با ارائه مستندات مانند عکس و فیلم اثبات شود.

  • در صورتی که دو نفر پس از ورود به کشور مقصد از یکدیگر جدا شوند، ویزای همراه باطل می‌شود.

  • همسر فرد اصلی با ویزای همراه می‌تواند مشغول به کار یا تحصیل شود.

محدودیت سنی برای مهاجرت زوجین

بهترین سن برای مهاجرت

آیا سن در دریافت ویزا موثر است؟

 

مهم‌ترین بخش در پروسه مهاجرت، دریافت ویزا و در واقع، اجازه ورود به کشور مقصد است. در بسیاری از موارد، فرد می‌تواند پذیرش بگیرد اما در فرایند اخذ ویزا دچار مشکل می‌شود. هرچه سن شما به بازه ۲۲ الی ۳۰ سالگی نزدیک‌تر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزا از کشورهای مختلف خواهید داشت. کشورها، روی مهاجران خود حساب باز می‌کنند و عمده تلاش آن‌ها بر این است که نیروهایی متخصص، جوان و کارآمد جذب کنند. افرادی که سن آن‌ها بالاتر از ۳۵ تا ۴۰ باشد، عموما به سختی می‌توانند ویزا بگیرند،‌ مگر اینکه تخصص یا سرمایه قابل توجهی داشته باشند.

محدودیت سن در دریافت ویزا برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت

چگونه می‌توان برای آزمون آیلتس آماده شد؟

 

فرقی نمی‌کند بخواهید از کدام روش برای مهاجرت استفاده کنید یا سن شما چقدر باشد، در هر صورت یکی از نخستین شرط‌ها برای مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر، این است که زبان آن کشور را به خوبی بلد باشید. اغلب کشورهای دنیا، انگلیسی را به عنوان زبان بین‌المللی می‌پذیرند و با داشتن مدرک آیلتس یا تافل، می‌توانید به راحتی با روش های مختلف مهاجرت که در بالا بیان شد مهاجرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست