اهمیت آزمون ماک آیلتس در آشنایی با آزمون واقعی

از آنجایی که آزمون آیلتس ملاک میزان مهارت و تسلط شما بر زبان انگلیسی است می‌تواند تعیین کننده پذیرش و یا عدم پذیرش برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان باشد.

 شرکت در آزمون آیلتس نیازمند دانش و مهارت کافی در پاسخ به سوالات این امتحان است و موفقیت در آن جز از طریق مطالعه، تلاش و کسب تجربه از طریق شرکت در آزمون ماک آیلتس امکان‌پذیر نخواهد بود. در واقع از آنجایی که آزمون آیلتس ملاک میزان مهارت و تسلط شما بر زبان انگلیسی است می‌تواند تعیین کننده پذیرش و یا عدم پذیرش برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان باشد.

تعیین هدف از شرکت در کلاس‎‌های زبان و یا فراگیری زبان از جمله موارد بسیار مهم و ارزشمندی است که به یادگیری بهتر و کسب انرژی در زمان بی‌حوصلگی و خستگی کمک می‌کند. یکی از اهدافی که افراد در هنگام یادگیری زبان برای خود تعیین کرده‎‌اند مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، امکان تحصیل در دانشگاه‎‌های مختلف این کشورها و نیز استخدام در مراکز مختلف این کشورها است که برای تحقق این هدف، علاوه بر فراگیری و توانایی مکالمه نیازمند شرکت در آزمون آیلتس هستند. شرکت در این آزمون در واقع تعیین‌کننده میزان تسلط شما بر این زبان بوده و کمک می‌کند تا به نحو راحت‌‎تری پذیرش خود را جهت اقامت در کشورهای انگلیسی زبان به دست آورید.

ماک آیلتس چیست؟

با توجه به این که هزینه شرکت در آزمون آیلتس بالا است و مبلغ قابل پرداخت هر سال در حال افزایش است و نیز با توجه به این که این مبلغ می‎‌بایست قبل از شرکت در آزمون به طور کامل تسویه شود آزمون‎‌هایی تحت عنوان ماک آیلتس به معنای مشابه آزمون آیلتس توسط آموزشگاه‎‌های زبان خارجی گرفته می‌شود تا دانش آموختگان قبل از شرکت در این آزمون بتوانند سطح معلومات و آمادگی خود را برای آیلتس سنجیده و در صورت لزوم به مطالعه بیشتر و تلاش بیشتر بپردازند تا موفقیت بیشتری پس از شرکت در آزمون اصلی کسب نمایند.

چگونگی آزمون‌‎های‎ ماک آیلتس

همانطور که اشاره شد این آزمون مشابه آزمون‎‌های اصلی آیلتس است بنابراین سبک و طریقه نمره دادن و نیز سوالاتی که پرسیده می‌شود مشابه آزمون اصلی خواهد بود و فضایی مشابه با امتحان اصلی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برخلاف سایر آزمون‎‌ها در آزمون آیلتس و ماک آیلتس با نمره قبولی و یا ردی رو به رو نخواهید بود بلکه میزان تسلط شما از نمره ۰ تا ۹ ارزیابی خواهد شد و بر اساس این نمره کشور انگلیسی زبان مدنظر شما، تصمیم به بررسی درخواست شما خواهد گرفت.

این آزمون به دو صورت جنرال (برای افراد داوطلب زندگی در کشورهای انگلیسی زبان) و آکادمیک (برای شرکت در مراکز آکادمیک این کشورها) و به واسطه سوالات استاندارد انجام می‌شود. آزمون ماک آیلتس همانند آزمون اصلی آیلتس سخت بوده و می‎‌بایست در مدت ۳ ساعت به سوالات پرسیده شده با دقت پاسخ دهید. این سوالات در بخش‌‎های مختلف مهارتی چون speaking ,writing ,listening ,reading پرسیده می‌شود تا به صورت تخصصی میزان اطلاعات خود را برای ورود به آزمون آیلتس اصلی که دارای سوالاتی از همین قبیل است بسنجید.

اهمیت آزمون ماک آیلتس

اهمیت آزمون ماک آیلتس-ایلتس

بررسی بخش‎‌های مختلف امتحان آیلتس

در آزمون آیلتس شما به دو صورت کتبی یا نوشتاری و گفتاری می‎‌بایست مورد ارزیابی قرار بگیرید. که مهارت‎‌های شنیداری، خواندنی، نوشتاری در قالب امتحان کتبی در یک روز و مهارت گفتاری در روز دیگر به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

بخش listening: مجموع سوالات مربوط به بخش لیسنینگ ۴۰ سوال در چهار بخش مختلف است، که شما در طی زمان حدود ۳۰ دقیقه فرصت پاسخگویی به آن را خواهید داشت. این بخش‎‌ها شامل مکالمات دو شخص در زندگی روزانه، صحبت‎‌های فردی که در یک موضوع اجتماعی سخنرانی می‌کند، مکالمه دو تا چهار شخص در خصوص موضوعات آموزشی مثل گفت و گوی بین دانشجویان بر سر یک پروژه تحقیقاتی و..، صحبت و یا سخنرانی یک فرد در مورد موضوعات آکادمیک است.

بخش reading: در این قسمت آزمون آیلتس نیز همانند بخش قبل ۴۰ سوال در چهار قسمت برای داوطلب در نظر گرفته شده که در طی مدت یک ساعت می‌‎بایست به آن‎‌ها پاسخ دهد. توجه نمائید که متونی که در دفترچه این بخش آورده شده از کتاب‌‎ها و منابع غیرتخصصی انتخاب شده‌‎اند.

بخشwriting: در این قسمت از شما خواسته می‌شود که در خصوص دو موضوع بنویسید. در آزمون جنرال باید یک مشکل را برای فردی به‌صورت نامه در حدود ۱۵۰ کلمه عنوان نمائید. در آزمون آکادمیک، باید تصویری شامل نمودار، جدول، … را به‌طور خلاصه در ۱۵۰ کلمه گزارش کنید. در متن دوم هر دو آزمون جنرال و آکادمیک نیز باید نظر خود را در مورد یک موضوع بیان کرده و علت مخالفت و موافق بودن خود را در حد ۲۵۰ کلمه به شکل انشا بیاورید.

بخشspeaking: این بخش آزمون آیلتس به صورت مصاحبه‌‎ای بوده که در طی مدت زمان ۱۱ الی ۱۴ باید به سوالات عمومی پاسخگو باشید و با تسلط در مورد موضوعاتی که بیان می‌شود صحبت نمائید و به مکالمه با فرد مصاحبه کننده بپردازید.

اهمیت آزمون ماک آیلتس در آشنایی با آزمون واقعی

اشاره کردیم که این آزمون یکی از بهترین روش‌‎ها برای تخمین زدن سطح معلومات قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس است؛ بنابراین شرکت در آن کمک می‌کند تا به نحو بهتری نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و برای پیشرفت آن‌‎ها برنامه ریزی کنیم. از طرفی این امتحان کمک می‌کنند تا داوطلب با میزان استرس کمتر و اعتماد به‌نفس بیشتری در آزمون آیلتس اصلی شرکت کرده و هنگام پاسخگویی به سوالات دچار سردرگمی نشود و با توجه به این که با نتایج این آزمون‎‌ها بسیار سریع‌تر از امتحان آیلتس در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید تعداد تست‌‎های بیشتری را در دوره‌‎های کوتاه‌‎تر برای ارزیابی خود قبل از برگزاری امتحانات آیلتس انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست