افزایش هزینه آزمون تافل اینترنتی و تافل هوم ادیشن ۲۰۲۳

افزایش هزینه آزمون تافل

افزایش هزینه آزمون تافل-هوم ادیشن

تافل یک آزمون کامپیوتری است که توسط ETS برگزار می شود و دانش انگلیسی داوطلبان مورد نیاز برای تحصیل، کار یا مهاجرت به خارج از کشور را آزمایش می کند.  مطابق با گزارش ETS هزینه آزمون تافل اینترنتی و هزینه مربوط به ثبت نام TOEFL Home Edition بدون آنکه از قبل اعلام شده باشد، ۲۰دلار افزایش یافت. بنابراین داوطلبان ایرانی باید برای شرکت در این آزمون می بایست به جای ۲۴۵ دلار، از یکم فوریه ۲۰۲۳، مبلغ ۲۶۵ دلار را پرداخت کنند. این در حالی است که این افزایش قیمت آزمون تافل شامل کشورهای دیگر همسایه ایران مانند امارات، ترکیه و ارمنستان نیز شده است.

افزایش قیمت آزمون تافل 

اگر بخواهید از طریق ترکیه در شرکت کنید، بایستی مبلغ ۱۵۷ دلار، در ارمنستان ۲۲۰ دلار و در امارات ۳۰۰ دلار را بپردازید. ضمن آنکه باید توجه داشته باشید که دیگر گزینه های شرکت در آزمون از قبیل هزینه اعتراض به امتیاز، هزینه ریپورت نمره و یا قیمت تغییر زمان آزمون تغییری نداشته است. در صورتی که ثبت نام شما به لحظات آخر برسد و به اصطلاح دیرهنگام باشد، باید ۴۰دلار به هزینه پرداختی خود اضافه نمایید.

ثبت نام تافل

ثبت نام تافل را می توان با چند مرحله ساده تکمیل کرد. مدت زمان تافل حدود ۳ ساعت ۳۰ دقیقه است. محدوده نمره تافل ۰-۱۲۰ است که در هر بخش دارای محدوده نمره ۰-۳۰ می باشد. سه نسخه از تافل وجود دارد که  مبتنی بر رایانه، iBT  و PBT را شامل می شود.

هنگام ثبت نام افزایش قیمت آزمون تافل را در نظر داشته باشید. الگوی آزمون تافل شامل چهار بخش است: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. در طول همه‌گیری کووید ۱۹، ETS  نسخه خانگی ویژه تافل iBT را با بسته شدن مراکز آزمون راه‌اندازی کرد. این روش از نسخه خانگی تافل iBT دارای برنامه درسی مشابه با آزمون اصلی است.

داوطلبان هیچ نسخه چاپی کارت نمره تافل را دریافت نمی کنند، اما ظرف ۶ تا ۱۰ روز پس از آزمون، گزارش آنلاین در وب سایت رسمی در دسترس خواهد بود.

TOEFL iBT به دلیل سهولت و استفاده از منابع کمتر توسط اکثر داوطلبان ترجیح داده می شود.  اکنون ETS TOEFL ibt Special Home Edition را برای داوطلبانی ترتیب داده است که به دلیل شیوع COVID-19 دسترسی به مراکز آزمون تافل برایشان دشوار است. نسخه خانگی در ایران برگزار نمی شود. اما فرمت آزمون تافل عمومی به همراه روش نمره دهی یکسان است. در هر صورت افزایش قیمت آزمون تافل برای کاربران ایرانی نیز منظور می شود.

چرا تافل را انتخاب کنیم؟

بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا نمرات تافل را به عنوان پیش نیاز مهارت زبان انگلیسی می پذیرند. دانش‌آموزان در این آزمون مهارت زبان شرکت می‌کنند تا مهارت‌های خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن خود را اندازه‌گیری کنند.

داوطلبان به دلایل مختلفی مانند مدرک دبیرستان، مدرک لیسانس، شغل یا تحصیلات عالی تافل را دنبال می کنند. دانشجویان به دلیل نمرات خوبشان در این آزمون زبان، تافل را به آیلتس ترجیح می دهند. بهترین بخش این است که هیچ مصاحبه ای به عنوان بخشی از فرآیند وجود ندارد و آزمون ها به صورت ناشناس نمره گذاری می شوند.

ETS نشان می‌دهد که داوطلبان به ‌طور میانگین نمره ۲۴ از ۳۰ را در Speaking، Writing و Listening کسب کرده‌اند. با میانگین کلی نمره ۹۵، داوطلبان به راحتی می توانند کالج های TIER 2 در ایالات متحده و کانادا را تضمین کنند. دانش‌آموزان می‌توانند برای بورسیه تافل بر اساس نمره‌ای که در آزمون کسب کرده‌اند، درخواست دهند. توجه داشته باشد که برای پرداخت هزینه، افزایش قیمت آزمون تافل را در نظر بگیرید.

نکات برجسته تافل

چند نکته وجود دارد که داوطلبان آزمون قبل از شرکت در تافل باید بدانند:

واجد شرایط بودن تافل

برای شرکت در تافل، ETS هیچ معیار واجد شرایط بودن برای تافل را ذکر نکرده است. قبل از ثبت نام، داوطلبان باید دستورالعمل های خاصی را که در وب سایت رسمی ذکر شده است، طی کنند. همچنین ETS هیچ محدودیت سنی برای متقاضی ذکر نکرده است.

ثبت نام تافل

شرکت کنندگان در آزمون می توانند ثبت نام تافل را به صورت آنلاین یا آفلاین یا از طریق برنامه رسمی تافل موجود در فروشگاه پلی استور تکمیل کنند. روند درخواست برای آزمون در طول سال باز است. ساده ترین راه برای ثبت نام در آزمون تافل با حساب ETS ، چه به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن رسمی است.

برنامه آنلاین تافل

داوطلبان برای ایجاد یک پروفایل معتبر وارد وب سایت رسمی تافل می شوند. هنگام ثبت نام در تافل، با توجه به افزایش قیمت آزمون تافل باید پاسپورت را به عنوان یکی از مدارک اولیه همراه داشته باشید. نام شما باید درست نوشته شود. برای تکمیل ثبت نام باید چند مرحله ساده را دنبال کنید.

در هنگام ثبت نام تمام اطلاعات لازم را در صورت نیاز پر کنید، آنها بررسی کرده و در نهایت برای تکمیل ثبت نام، هزینه های درخواست تافل را بپردازید. ثبت نام در آزمون تافل با استفاده از حساب ETS سریع ترین و ساده ترین فرآیند ثبت نام است. پس از اتمام ثبت نام، یک ایمیل تایید از ETS دریافت خواهید کرد. این ایمیل را تا روز آزمون ایمن نگه دارید.

افزایش هزینه آزمون تافل

افزایش هزینه آزمون تافل-هوم ادیشن

فرآیند ثبت نام در سال ۲۰۲۳

اگر کسی مایل به ثبت نام آنلاین برای تافل ۲۰۲۳ است برخی از نکات حیاتی که باید به خاطر بسپارند در زیر آمده است، ضمن آنکه باید نکته مهم افزایش قیمت آزمون تافل را نیز در نظر داشته باشند.

•    ثبت نام آنلاین آزمون تافل ۲۰۲۳ را می توان در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته انجام داد.

•    ثبت نام تافل ۲۰۲۳ سه روز قبل از تاریخ انتخابی آزمون با هزینه تأخیر ۴۰ دلار بسته می شود.

داوطلبان می توانند فرآیند پرداخت را با پرداخت هزینه درخواست تافل ۲۰۲۳ با استفاده از کارت اعتباری MasterCard یا VISA تکمیل کنند. همچنین پرداخت هزینه ثبت نام از طریق پی پال نیز ممکن است. در صورتی که حساب PAYPAL ندارید، می توانید از خدمات کارشناسان ۲۰پیمنت بهره مند شده و ثبت نام خود را از طریق ۲۰پیمنت کامل کنید.

چگونه مرکز و تاریخ آزمون تافل را پیدا کنیم؟

داوطلبان می توانند با دنبال کردن مراحل داده شده، مراکز آزمون موجود برای آزمون تافل iBT را در مکان ها و تاریخ های مورد نظر خود بررسی کنند. این در حالی است که لازم است افزایش قیمت آزمون تافل را نیز در نظر بگیرند.

مرحله ۱: از وب سایت رسمی www.ets.org/toefl دیدن کنید

مرحله ۲: یک مرکز آزمون در مکان دلخواه خود پیدا کنید.

مرحله ۳: دوره ۲ ماهه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله ۴: روی Find Test Centers and Dates کلیک کنید.

مرحله ۵: بنا به راحتی مرکز آزمون را بر اساس تاریخ یا مسافت انتخاب کنید.

مرحله ۶: روی Show Test Times و Register کلیک کنید.

مرحله ۷: روی ثبت کلیک کنید

ثبت نام آنلاین تافل ۲۰۲۳

مرحله ۱٫ ثبت نام کنید

داوطلبان برای شروع فرآیند ثبت نام باید در ets.org/toefl ثبت نام کنند. آنها باید مطمئن شوند که نامی که هنگام ثبت نام استفاده می کنند با شناسه ای که قصد دارند در روز آزمون همراه داشته باشند مطابقت داشته باشد.

داوطلبان باید مشخصات خود را با پر کردن اطلاعات مورد نیاز و در نتیجه ایجاد نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنند. داوطلبان می توانند بهترین ترفندها را برای موفقیت در آزمون بدانند. از سویی دیگر، هنگام ثبت نام، افزایش قیمت آزمون تافل را منظور کنند.

مرحله ۲٫ زمانبندی آزمون

پس از پر کردن تمام اطلاعات، داوطلبان تأییدیه ای را خواهند دید که منعکس کننده اطلاعاتی است که قبلا ارسال کرده اند. پس از این، دانش آموزان می توانند با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوند. صفحه اصلی نمایش داده می شود.

My Tests، روی “ثبت نام برای آزمون” کلیک کنید. روی «تست تافل» کلیک کنید و ادامه دهید، قبل از کلیک کردن روی «موافقم»، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده روی صفحه را مرور کنید.

مرحله ۳٫ تایید کنید

صفحه بعدی از متقاضیان می خواهد که تاریخ مناسبی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنند. داوطلبان می توانند پس از دریافت تاریخ آزمون و مرکز مورد نظر خود ثبت نام خود را تایید کنند. دانشجویان می توانند حداکثر چهار دانشگاه را برای ارسال نمرات تافل خود انتخاب کنند و افزایش قیمت آزمون تافل را هنگام پرداخت در نظر بگیرند.

اگر مایل به اضافه کردن مؤسسه های بیشتری هستند، می توانند با پرداخت هزینه اضافی هر کدام ۲۰ دلار این کار را انجام دهند.

الزامات مرورگر

برای کاربران Mac سیستم ثبت نام TOEFL با Safari سازگار نیست. شخص باید از Google Chrome یا Mozilla Firefox استفاده کند. اما برای کاربران Windows داوطلبان باید از Internet Explorer، Google Chrome یا Mozilla Firefox با سیستم عامل Windows 7 یا بالاتر استفاده کنند.

برای بهترین نتایج، داوطلبان باید قبل از ثبت نام در آزمون اطمینان حاصل کنند که مرورگر به جدیدترین نسخه به روز شده است.

شرایط شناسایی برای ثبت نام تافل ۲۰۲۳ چیست؟

هنگام درخواست برای آزمون تافل ۲۰۲۳، فرد باید ضمن در نظر گرفتن افزایش قیمت آزمون تافل، یک شناسه معتبر ارائه دهد که باید شرایط زیر را داشته باشد:

مدرک شناسایی باید سند اصلی باشد؛ مدارک فتوکپی پذیرفته نخواهند شد و مدارک را نمی توان روی تلفن همراه یا هر وسیله الکترونیکی دیگری ارائه کرد. کارت شناسایی ملی صادر شده توسط دولت باشد که توسط کشوری که نامزد متعلق به آن است صادر و به رسمیت شناخته شود.

همچنین، باید معتبر باشد؛ مدارک منقضی شده (دارای تاریخ انقضا گذشته) پذیرفته نمی شوند. این مدارک شامل نام کامل داوطلب آزمون شونده باشد که باید دقیقاً با نام مندرج در مدرک شناسایی مورد استفاده برای ثبت نام مطابقت داشته باشد. شامل یک عکس جدید و قابل تشخیص است. شما بایستی امضای خود را درج کنید (نام روی شناسه و نام امضا باید مطابقت داشته باشد).

مدارک شناسایی اولیه قابل قبول 

اگر قصد دارید در آزمون شرکت کنید، ابتدا با در نظر گرفتن افزایش قیمت آزمون تافل، هزینه آن را بپردازید. برای ثبت نام تافل ۲۰۲۳ از طریق پست، داوطلبان باید نکات زیر را رعایت کنند:

•    فرم ثبت نام TOEFL 2023 به صورت PDF را دانلود و پر کنید.

•    برای پر کردن فرم ثبت نام یادرخواست تافل ۲۰۲۳ باید از جوهر خودکار سیاه/آبی استفاده شود.

•    یکی از روش های پرداخت ذکر شده در فرم را انتخاب کنید.

•    فرم را همراه با پرداخت خود به آدرس ذکر شده در فرم یا مرکز ثبت منطقه ای خود ارسال کنید.

•    فرم ها باید حداقل چهار هفته قبل از تاریخ آزمون شما دریافت شوند.

•    اگر تأییدیه دریافت نکردید، حداقل سه روز کاری قبل از مهلت ثبت نام با مکانی که مدارک خود را پست کرده اید تماس بگیرید.

•    اگر از طریق پست ثبت نام می کنید، باید کدهای خاصی را به صورت دستی وارد کنید که به صورت خودکار به صورت آنلاین وارد می شوند.

ثبت نام تافل ۲۰۲۳ از طریق تلفن

داوطلبانی که قصد ثبت نام تلفنی در تافل را دارند، با در نظرگرفتن افزایش قیمت آزمون تافل، باید با مرکز ثبت نام منطقه ای تافل تماس بگیرند. نحوه پرداخت مانند ثبت نام آنلاین باقی می ماند. با این حال، برای ثبت نام دیرهنگام، خطوط تلفن در ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی در یک روز کاری قبل از آزمون بسته می شود و ۴۰ دلار آمریکا هزینه تأخیر دارد.

لطفاً توجه داشته باشید بر اساس ثبت نام تافل ۲۰۲۳، داوطلبان باید از طریق پست به مقامات در مورد هر گونه معلولیت یا نیازهای مرتبط با سلامتی که نیاز به همراه داشتن تجهیزات، نوشیدنی یا تنقلات به اتاق آزمون، استراحت های اضافی یا طولانی مدت یا نیاز به محل اقامت دیگری دارد، اطلاع دهند. کاندیداها باید مراحل درخواست اقامت را تا زمانی که تایید شود دنبال کنند.

ETS  هیچ معیار واجد شرایط بودن خاصی را برای تافل تجویز نمی‌کند، اما داوطلبانی که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، باید از الزامات دانشگاه مورد نظر و افزایش قیمت آزمون تافل آگاه باشند، زیرا هر موسسه شرایط نمره تافل خود را تجویز می‌کند.

نتایج تافل پس از ۱۰ روز از تاریخ آزمون به صورت آنلاین بررسی می شود و پس از ۱۳ روز می توانید آن را دانلود کنید. هنگام بررسی نمرات تافل ۲۰۲۳ باید جزئیات شناسایی را در اختیار داشته باشید. داوطلبان می توانند در صورت عدم رضایت از نمره دریافتی با طی مراحل ثبت نام تافل ۲۰۲۳ در آزمون مجدد شرکت کنند.

جمع بندی

هنگام ثبت نام در آزمون تافل، به افزایش قیمت آزمون تافل توجه داشته باشید. در برنامه درسی تافل ۲۰۲۳ چهار بخش وجود دارد که عبارتند از Reading، Listening، Speaking و Writing. الگوی آزمون تافل ۲۰۲۳ به گونه ای است که داوطلبان موظفند خود را برای تمامی مقاطع ذکر شده آماده کنند. داوطلبان علاقه مند می توانند الگوی آزمون را در مقاله نمونه تافل بررسی کنند.

سرویس تست آموزشی (ETS) آزمون تافل ۲۰۲۳ را برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی داوطلب انجام می دهد. علاوه بر این، بیش از ۱۰۰۰۰ کالج، دانشگاه و سازمان در ۱۳۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده آن را به رسمیت می شناسند.

تافل بیش از ۵۰ بار در سال در ۴۵۰۰ مرکز آزمون در ۱۶۵ کشور جهان برگزار می شود. اکثر داوطلبان در سراسر جهان برای آزمون تافل مبتنی بر اینترنت درخواست می دهند. از آنجایی که این آزمون در ایران برگزار نمی شود، می توانید یکی از کشورهای همسایه را برای آن انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست