اعطای اقامت موقت کانادا برای همسران متقاضیان اصلی در ۳۰ روز

کانادا ظرف ۳۰ روز برای همسران متقاضیان اصلی مهاجرت به کانادا اقامت موقت می‌دهد.

پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای همسران متقاضیان اصلی به مدت ۳۰ روز اقامت موقت صادر می‌کند.

طی خبری که اداره مهاجرت کانادا اخیراً منتشر کرده همسران متقاضیان اصلی مهاجرت به کانادا که دارای وضعیت اقامت دائم (PR) هستند می‌توانند در مدت زمان کمتری به اقامت موقت برسند. قبلاً این افراد (همسران متقاضیان اصلی) مجبور بودند تا تصمیم IRCC در کشور مبداً  و دور از همسر خود بمانند تا وضعیتشان مشخص شود. اما اکنون این افراد می‌توانند بدون داشتن وضعیت اقامت قانونی، همراه همسر خود به کانادا بیایند و تا کامل شدن فرآیند اخذ اقامت موقت خود در کنار همسر خود زندگی کنند.

بنابراین افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و همسر و فرزندانشان خارج از کانادا هستند با این قانون جدید می‌توانند وارد کانادا شوند و تا گرفتن اقامت خود در این کشور زندگی کنند.

البته باید یادآور شد که این افراد تا مشخص نشدن وضعیت خود نمی‌توانند به کار یا تحصیل در کانادا بپردازند.

اقامت موقت کانادا برای همسران

اعطای اقامت موقت کانادا

مدت زمان صدور ویزا برای متقاضیان روش اسپانسرشیپ هم بعد از این تغییرات ماه اعلام شد. قبلا زمان پردازش اخذ ویزا برای روش اسپانسرشیپ ۱۲ ماه بود اما اکنون با توجه به تسریع در روند اخذ اقامت همسر این پروسه از ۱۲ ماه به ۹۰ روز کاهش پیدا کرد.

با توجه به این تغییرات متقاضی اصلی که دارای اقامت دائم کانادا است می تواند همسر و افراد تحت تکلف خود را همراه خود به کانادا بیاورد و در عرض ۹۰ روز برای آنها مجوز اقامت موقت بگیرد.

IRCC اعلام کرد که متقاضیان همسر و فرزندان تحت تکفل آنها که با حامی مالی خود در کانادا زندگی می کنند و دارای وضعیت اقامت موقت کانادا هستند ممکن است واجد شرایط مجوز کار آزاد باشند. آنها می توانند به محض اینکه درخواست تکمیل شده برای اقامت دائم را به IRCC ارسال کردند، برای مجوز کار باز (Open work permit) درخواست دهند.

پیش از این، متقاضیان همسر تنها در صورتی واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد (open work permit) بودند که از داخل کانادا برای حمایت مالی درخواست می کردند.

شان فریزر وزیر اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کاناد همچنین اعلام کرد که دارندگان مجوز کار آزاد که مجوز فعلی آنها بین اول آگوست تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می شود، واجد شرایط تمدید مجوز خود به مدت ۱۸ ماه با

استفاده از یک فرآیند تسهیل شده رایگان خواهند بود. این تمدید شامل همسران و وابستگان اکثر نیروهای کار موقت، همسران دانشجویان خارجی و متقاضیان مقیم دائم (PR) می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست