آیلتس آکادمیک بدهیم یا جنرال؟تفاوت‌های اصلی

انتخاب آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برای کسانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، یک موضوع بسیار مهم است. هر فردی باید پیش از ثبت نام اطلاعات کاملی درباره این آزمون به دست آورد و سپس اقدام کند. با کسب آگاهی از چگونگی این آزمون باید از بین دو آزمون آکادمیک و جنرال آیلتس یک مورد که متناسب با خواسته فرد است؛ انتخاب کند.

معمولاً این سؤال پیش می‌آید که آیلتس جنرال و آکادمیک هر کدام برای چه افرادی با چه شرایطی مناسب هستند. در واقع انتخاب نوع آزمون آیلتس به هدف افراد و برنامه‌ای که برای خود در نظر دارند، بستگی دارد. در ادامه این مقاله در این باره برای شما بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با آیلتس جنرال و آکادمیک

برای افراد زیادی کسب مهارت آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است. اما برای این که بدانید چه کسانی به آیلتس جنرال و چه کسانی به آیلتس آکادمیک نیاز دارند، لازم است که به طور جداگانه با این دو نوع آزمون آشنایی پیدا کنید. در زیر مطالبی در مورد این دو آزمون بیان می‌کنیم و در آن کاملاً مشخص است که آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برای چه افرادی می‌توانند مناسب باشند.

  • آیلتس جنرال:

    برخی از افراد برای مهاجرت به کشور‌هایی که زبان آن‌ها انگلیسی است (انگلستان، استرالیا، کانادا و . . . )، نیاز به کسب نمره بالا در آزمون آیلتس دارند، برخی دیگر هم برای کار در این کشور‌های انگلیسی زبان باید در آزمون آیلتس شرکت کنند. علاوه بر این‌ها افراد دیگری هم هستند که قصد تحصیل در این کشور‌ها را دارند. این افراد باید از میان آزمون آکادمیک و جنرال برای آیلتس، آزمون جنرال را انتخاب نمایند.

  آیلتس آکادمیک:

کسانی هستند که برای خود هدف‌های بزرگی را در نظر دارند، تحصیل در مقاطع بالاتر پس از اخذ لیسانس می‌تواند یکی از هدف‌های این افراد باشد. علاوه بر آن تعدادی از افراد هم علاقه دارند که دوره‌های آموزشی مختلفی را بگذرانند. برای چنین کسانی آزمون آکادمیک مناسب است و باید هنگام ثبت نام این گزینه را انتخاب کنند.

دریافت اپلای رشته‌های دانشگاهی مختلفی مانند پزشکی، داروسازی، پرستاری و . . . نیاز به مدرک آیلتس آکادمیک دارند. برای آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک شما باید مهارت‌های خود را افزایش دهید و آمادگی کامل داشته باشید.

آیلتس جنرال و آکادمیک چه تفاوتی دارند؟

آیلتس آکادمیک بدهیم یا جنرال؟

آیلتس آکادمیک بدهیم یا جنرال؟تفاوت اصلی

دریافت مدرک تافل یا آیلتس از جمله مسائل مهم برای برخی از افراد هستند. کسانی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، به دنبال راهی برای تقویت خود و دستیابی به این مدرک‌ها با نمره بالا هستند؛ به عنوان مثال تقویت لیسنینگ برای تافل نیازمند آگاهی از نکات لیسنینگ تافل است. در آزمون آیلتس هم همان طور که گفتیم متناسب با نوع آزمون باید آمادگی کامل برای شرکت در آن با توجه به انتخاب خود داشته باشید.

پس از آشنایی با هر دو آزمون‌های آیلتس در بخش قبل تا حدودی متوجه شدید که هر کدام برای چه افرادی با چه اهدافی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما این آزمون‌ها در چهار مهارت زبان که اهمیت بسیاری دارند، دارای چند تفاوت هستند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • یکی از تفاوت‌های این آزمون‌ها در مهارت‌های ریدینگ آیلتس است. اگر شما در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت نمایید، برای بخش ریدینگ از شما می‌خواهند چند متن مختلف با مباحث متفاوت را روخوانی کنید. در آزمون آکادمیک علاوه بر این متن‌ها ممکن است از شما درخواست کنند جداول، تصاویر و نموداری را بخوانید. اما در مقابل برای آزمون جنرال شما باید سه مرحله را در مهارت ریدینگ بگذرانید که در مرحله اول چند متن کوتاه را پیش روی خود دارید.

    آیلتس آکادمیک بدهیم یا جنرال؟تفاوت‌های اصلی

مرحله بعدی متنی را متناسب با کار در اختیار شما قرار می‌دهند که باید آن را بخوانید. مرحله سوم که مرحله آخر است، متنی در رابطه با موضوعات عمومی اما این بار طولانی‌تر دارید.

  • آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برای بخش رایتینگ یک ساعت زمان دارند. که این آزمون دارای دو تمرین است. شما برای این که در این آزمون نمره بالایی دریافت کنید، باید مهارت رایتینگ آیلتس خود را افزایش دهید. شاید بپرسید چگونه مهارت رایتینگ خود را تقویت کنیم؟ برای این کار کافی است اطلاعات خود را بیشتر کنید و تمرین و تکرار فراوانی انجام دهید. اما تفاوت دو آزمون جنرال و آکادمیک در این بخش مربوط به تمریناتی است که باید در یک ساعت تحویل دهید.

در آزمون جنرال تمرین اول نوشتن یک نامه است و تمرین بعدی مقاله‌ای است که باید بنویسید. اما در آزمون آکادمیک یک جدول یا نمودار را به عنوان تمرین اول در اختیار شما قرار می‌دهند که باید در مورد آن بنویسید. و تمرین دوم هم مانند آزمون جنرال یک مقاله است.

جمع‌بندی

خیلی از افراد برای ثبت نام در آزمون‌های آیلتس اطلاعات کافی درباره آن‌ها ندارند. برای این که در این آزمون‌ها شرکت کنید باید بدانید که از بین آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک کدام یک برای شما مناسب است و شما را به هدفتان می‌رساند. در این مطلب ما سعی کردیم با بیان توضیحاتی درباره این آزمون‌ها شما را با آن‌ها آشنا سازیم تا متوجه شوید آیلتس جنرال و آکادمیک هر کدام مورد نیاز چه کسانی هستند.

سؤالات متداول

آیا هزینه آزمون‌های جنرال و آکادمیک آیلتس با هم متفاوت است؟

خیر؛ هزینه آزمون آیلتس در هر دو نوع جنرال و آکادمیک یکسان است.

زمان این آزمون‌ها چگونه مشخص می‌شود؟

خود شما می‌توانید با مراجعه به سایت زمان مناسب را انتخاب کنید. این آزمون در ماه دو مرتبه برگزار می‌شود.

آیا امکان مردودی در آزمون آیلتس وجود دارد؟

خیر! نمره شما از ۰ تا ۹ مصاحبه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست