مهاجرت و تحصیل در سوئیس

 

سوئیس

سوئیس-مهاجرت

 

تحصیل در این کشور، هزینه و شرایط سنی تحصیل در این کشور در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی و تخصصی قرار می گیرد. آیا از شرایط مهاجرت به سوئیس و پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی سوئیس اطلاع دارید؟ هزینه تحصیل در سوئیس و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس چگونه است؟ روش های اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل چیست؟ برترین دانشگاه های کشور سوئیس جهت تحصیل کدامند؟ در صورت همراهی با ما تا پایان مقاله می توانید اطلاعات مفیدی در خصوص سوالات مطرح شده به دست آورید. این کشور در اروپای غربی واقع شده است و از چهار جهت جغرافیایی با کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، اتریش و فرانسه همسایه می باشد. جالب است بدانید که ثروتمندان و سیاستمداران زیادی، فرزندان خود را جهت مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، راهی این کشور می نمایند. چرا که سیستم آموزشی و تحصیلی در این کشور، جزو برترین نظام های آموزشی جهان می باشد.لطفا توجه کنید که محتوای اپلای سوئیس با تجربه وکیلان محلی و تحلیل سایت های معتبر تهیه شده و انتشار این محتوا نشان از خدمات در تمام زمینه ها ندارد.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • شرایط تحصیل در این کشور

  • تحصیل  در مدارس این کشور

  • تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی

  • تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

  •  تحصیل دکتری در سوئیس

  • دوره کار تحصیل در این کشور

  • تحصیل در سوئیس به همراه بورس تحصیلی

  • تحصیل رایگان در این کشور

  • شرایط سنی تحصیل در سوئیس

  • تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

  • تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی

  • کار دانشجویی  

  • شرایط اخذ ویزای همراه 

  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

  • شرایط کار پس از تحصیل

  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

  • مزایای تحصیل در سوئیس

  • سوالات متداول

  • سخن پایانی

شرایط تحصیل در سوئیس

سوئیس کشوری ثروتمند و بسیار زیبا است. جمعیت آن ۵/۷ میلیون نفر بوده و مردم آن به چهار زبان رسمی دنیا از جمله آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش سخن می گویند. پایتخت سوئیس، شهر برن می باشد. این کشور، شهرهای مهمی مانند ژنو، بازل، زوریخ و لوزان را در خود جای داده است. این شهرها سالیانه میزبان سیاستمداران، دانشمندان و ورزشکاران زیادی از سراسر جهان می باشند. شرایط تحصیل در سوئیس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا این کشور، دارای سیستم آموزشی عالی بسیار پیشرفته ای می باشد. وجود دانشگاه های درجه یک، سطح رفاه اجتماعی بالا، اقتصاد پویا و وجود امنیت محض در این کشور باعث شده است که دانشجوهای زیادی به منظور تحصیل در سوئیس اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط تحصیل در این کشور و نحوه اخذ اقامت این کشور از این طریق را مورد بررسی قرار دهیم.

تحصیل در سوئیس در مدارس

این کشور امکانات کم نظیری را در تمام مقاطع تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل برای افراد زیر ۱۸ سال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه انجام می پذیرد. مقطع ابتدایی برای دانش آموزان از ۶ سالگی آغاز شده و تا ۱۱ الی ۱۲ سالگی به طول می انجامد. در این مقطع، استعداد دانش آموزان توسط معلمان باتجربه کشف شده و آن را در جهت پیشرفت و توسعه برای مقاطع بالاتر پرورش می دهند. تحصیل در دوره ابتدایی برای دانش آموزان سوئیسی اجباری می باشد. همچنین تحصیل در مدارس این کشور در مقطع متوسطه، پس از اتمام دوره ابتدایی آغاز می شود. در این دوره، برنامه آماده کردن دانش آموزان برای ورود به دانشگاه اجرا می شود. این مقطع شامل دبیرستان (دوره ۴ سال و نیمه) و هنرستان (دوره ۶ سال و نیمه) می باشد. دوره دبیرستان به رشته هایی مانند ریاضی، علوم، زبان های معاصر، تربیت بدنی و هنر تقسیم بندی شده و در پایان به دانش آموزان، مدرک دیپلم فدرال (EM) جهت ورود به دانشگاه اعطا می شود. شرایط تحصیل در این کشور در دوره هنرستان، ۶ ساله بوده و برای رشته های فنی و حرفه ای می باشد.

 فرزندان شما در مدارس سوئیس بین ۲ تا ۳ زبان خارجی را به همراه مطالب آموزشی فرا خواهند گرفت. دانش آموزان پس از ماه ها تحصیل و کار عملی، مدرک دیپلم فنی (M) را اخذ نموده و اجازه ورود به بازار کار و دانشگاه ها را کسب می کنند.  شما با تحصیل در سوئیس هزینه نمیکنید، بلکه سرمایه گذاری سودآوری را برای فرزندانتان انجام خواهید داد. لازم به ذکر است که دولت سوئیس برای مقطع مدارس ویزای همراه صادر نمی نماید ولی والدین دانش آموز می توانند با اخذ ویزای دیدار ازاین کشور، ۳ ماه در هر سال را در کنار فرزندانشان بگذرانند.

 

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در این کشور ، ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد. زبان تدریس دانشگاه های سوئیس در دوره کارشناسی، آلمانی و فرانسوی می باشد. بنابراین دانشجویان می بایست حداقل مدرک B1 آلمانی و یا فرانسوی را دارا باشند. داشتن مدرک دیپلم معتبر برای تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی الزامی است. حداقل معدل دیپلم برای دانشجویان خارجی مانند ایران جهت شرکت در امتحان ورودی دانشگاه، ۱۴ می باشد. ضمناً متقاضیان می توانند در دانشگاه فرایبورگ (Fribourg) دوره پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشته، سپس وارد دانشگاه شوند. لازم به ذکر است که این دوره به زبان های آلمانی و فرانسوی و به مدت ۹ ماه برگزار می شود. مهاجرت تحصیلی به این کشور بسیار انرژی بخش می شود زمانی که بدانید بعد از اتمام دوران تحصیل، عالی ترین پست های کاری از آن شما خواهد بود. همچنین دانشجویان در مقطع کارشناسی، اجازه کار به مدت ۱۰ ساعت در هفته دارند. از جمله رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی جهت مهاجرت بهاین کشور از طریق تحصیل، رشته های علوم طبیعی، علوم انسانی، ریاضیات و علوم کسب و کار می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

از آنجایی که دانشگاه های سوئیس، معتبر بوده و سطح علمی بسیار بالایی دارند؛ لذا داشتن مدرک لیسانس معتبر و با معدل بالا الزامی می باشد. گفتنی است که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باید مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در ادامه آن باشد. خبر خوش برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس را دارند و از دانش زبان آلمانی برخوردار نیستند این است که، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی انجام می شود. تحصیل سوئیس در این دوره، یک الی دو ساله می باشد. جالب است بدانید دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در این کشور بگذرانند، از شانس بیشتری جهت اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا برخوردار خواهند شد. همچنین دانشجویان می توانند در حین تحصیل، به مدت ۲۰ ساعت در هفته به کار مشغول باشند. بعد از اتمام تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس در این مقطع به دانشجویان، مدرک فوق لیسانس مورد تأیید وزارت علوم سوئیس اعطا می شود. ضمناً در برخی دانشگاه ها نیز بورسیه تحصیل در سوئیس به دانشجویان خارجی اعطا می گردد.

تحصیل دکتری در سوئیس

تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا برای دانشجویان خارجی اهمیت بالایی دارد. امکانات آموزشی درجه یک و مؤسسات پژوهشی و تحقیقاتی سطح بالا، از مزایای کشور سوئیس برای دانشجویان دکترا می باشد.مدت زمان این دوره بین ۲ الی ۷ سال، بسته به زمینه تحقیق، دانشگاه و نوع فعالیت متغیر می باشد. به عنوان مثال مدت زمان اتمام این دوره در رشته اقتصاد و در دانشگاه سنت گالن، ۲ سال می باشد. در حالی که رشته های هنر و علوم انسانی در این مقطع، بین ۵ الی ۷ سال به طول می انجامد. تحصیل دکتری در سوئیس به دو صورت بورسیه تحصیلی یا اخذ پذیرش توسط متقاضی انجام می شود. تحصیل در این مقطع همانند دوره کارشناسی ارشد، نیازمند دانش یکی از مدارک زبان های انگلیسی، آلمانی و یا فرانسوی می باشد. همچنین انتخاب سوپروایزر و دریافت تأیید وی جهت همکاری نیز ضروری است. از جمله موارد مؤثر در تأیید همکاری سوپروایزر، داشتن رزومه علمی و تحقیقاتی خوب در زمینه تحصیلی مورد نظر می باشد.

دوره کار تحصیل در سوئیس

یکی از دوره های مهم که بسیار مورد استقبال دانشجویان در حال مهاجرت تحصیلی به سوئیس قرار می گیرد دوره کار تحصیل در سوئیس است. کار تحصیل، در واقع به این معناست که شما ما هم کار می کنید و هم تحصیل می کنید به عبارتی در طول تحصیل خود، شش ماه کار می کنید و شش ماه به تحصیل خود ادامه می‌دهید، که این دوره در مقایسه با دوره های موجود در ایران مشابه دوره کارورزی می باشد . لازم به ذکر است شما به عنوان دانشجویی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئیس و دریافت دوره کار تحصیل در سوئیس را دارد بتوانید موفق به دریافت این دوره شوید باید از نظر علمی شرایط خوبی را داشته باشید، یعنی نمره آیلتس شما حدود شش الی شش و نیم باشد که بتوانید برای ارتباط با مردم بومی سوئیس به راحتی ارتباط برقرار کنید و نمره های تحصیلی شما بالا باشد و از نظر علمی نسبت به سایر دانشجویان برتری داشته باشید. از جمله رشته هایی که کار تحصیل در آنها رایج است می توان رشته هایی مثل هتل داری، mba یا همان مدیریت و گردشگری را نام برد. از مزایای گذراندن کار تحصیل سوئیس این می باشد که در واقع شما دارای سابقه کاری و رزومه کاری می شوید در نتیجه دست یافتن به کار پس از فارغ التحصیلی نسبت به سایر فارغ التحصیلانی که این دوره را پشت سر نگذاشته اند شانس بالاتری خواهید داشت، زیرا سابقه کاری مرتبط با رشته خود دارید.

تحصیل در سوئیس به همراه بورس تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به سوئیس از طریق بورس تحصیلی، طرفداران زیادی در میان دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد. تعدادی از دانشگاه های این کشور، بورسیه های تحصیل کاملی (Full fund) را ارائه می دهند که این امر سبب شده سالیانه متقاضیان زیادی جهت اخذ بورسیه این دانشگاه ها با همدیگر رقابت کنند. بورسیه های تحصیلی کامل شامل هزینه های کامل تحصیل، هزینه مسکن و حمل و نقل می باشد. لزوم اخذ بورسیه تحصیل در سوئیس توسط دانشجو، داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی بسیار قوی می باشد. ضمن اینکه متقاضی باید دارای سوپروایزر یا استاد راهنما باشد. از نکات بسیار مهم در خصوص بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس، محدودیت سنی است. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در سوئیس عبارتند از: سنت گالن، نوشاتل، لوکرن، فرایبورگ و… .

تحصیل رایگان در سوئیس

هزینه زندگی و تحصیل در سوئیس از مهمترین دغدغه های دانشجویان بین المللی است. از این رو اطلاع یافتن از هزینه های تحصیل برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گفتنی است هزینه های تحصیل و زندگی در مناطق مختلف سوئیس، رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. از سوی دیگر مقوله ای نظیر تحصیل رایگان در سوئیس مورد سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل است. گفتنی است تحصیل رایگان در برخی دانشگاه ها، کالج ها و موسسات امکان پذیر است و برخورداری از بورسیه های تحصیلی بسیار کمک کننده خواهد بود.گاهی بورسیه های تحصیلی بخشی از مخارج تحصیلی و گاهی کلیه هزینه های تحصیلی را ساپورت می کند. بنابراین دانشگاه ها و مدارس دولتی و همچنین بورسیه و اسکالرشیپ ها می توانند منجر به تحصیل رایگان در سوئیس شوند.

شرایط سنی تحصیل در سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای برتر در زمینه تحصیل است که دانشگاه ها و مدارس با برترین کیفیت اموزشی را دارا است. در این کشور سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی بر روی آموزش و تحصیل صورت گرفته و به همین دلیل در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی بسیار یکه تاز و موفق در تحقیقات علمی است. مدرک تحصیلی در مدارس و دانشگاه های سوئیس بسیار با اعتبار است. در جدول زیر شرایط سنی تحصیل در سوئیس در مقاطع تحصیلی مختلف امده است.

زمینه تحصیلی

شرایط سنی

کمپ های تابستانی

بالای ۶ سال

دوزه های زبان

بالای ۱۲ سال

اموزش متوسطه

بالای ۶ سال

دبیرستان

بالای ۱۷ سال

لیسانس

بالای ۱۸ سال

فوق لیسانس

بالای ۲۰ سال

MBA

بالای ۲۰ سال

دکترا

بالای ۲۰ سال

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

حتما می دانید در سوئیس سه زبان رسمی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد و این بستگی به دانشگاه دارد که به چه زبانی آموزش های خود را ارائه می دهد و تدریس را انجام می دهد. در واقع تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان انگلیسی در برخی دانشگاه هاامکان پذیر می باشد گفتنی است تعداد زیادی از دانشگاه ها آموزش ها و رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. با این حال مقطع ها و رشته های مختلف در دانشگاه ها به زبان هایی متناسب با آنچه دانشگاه در نظر دارد ارائه می شود. مدارک مورد قبول برای مهارت هر زبان به شرح زیر است:

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

سوئیس از جمله کشورهای پیشرفته می باشد که مهاجرت تحصیلی به سوئیس بسیار مورد استقبال دانشجویان خارجی می باشد، از این رو تحصیل به زبان انگلیسی یکی از از دغدغه های دانشجویان بین الملل متقاضی برای تحصیل در این کشور می باشد، این امکان را کشور سوئیس برای دانشجویان بین المللی خود فراهم کرده که تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور را داشته باشند اما امکان تحصیل در تمام رشته ها به زبان انگلیسی وجود ندرد و برخی از رشته ها فقط به زبان سوئیسی یعنی زبان بومی این کشور تدریس می شود اما نکته مهم این است که تحصیل در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد محدودیت ندارد و تمامی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود که شما برای قبولی و پذیرش از دانشگاه های سوئیس باید حداقل نمره آیلتس شیش و نیم را ارائه دهید نکته دیگری که که باید به آن توجه داشت این می باشد که شرابط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی به این صورت است که تحصیل رایگان نمی باشد و نیازمند پرداخت شهریه می باشد که بسته به رشته مقطع و دانشگاه این شهریه متفاوت می باشد.

کار دانشجویی در سوئیس

دولت سوئیس مجوز کار پاره وقت برای دانشجویان، جهت کمک به تاًمین بخشی از هزینه های زندگی را برای آنان فراهم آورده است. متقاضیان مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته کار کنند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته صادر شده است. لازم به ذکر است که دانشجویان در ایام تعطیلات می توانند به صورت تمام وقت کار کنند.  علاوه بر دریافت حقوق و امکان تأمین بخشی از هزینه های زندگی در این کشور، کار دانشجویی در سوئیس می تواند دانشجویان را با محیط کاری کشور سوئیس آشنا کرده و با افزایش مهارت های ایشان و آشنایی با کارفرمایان سوئیسی، احتمال دریافت پیشنهاد شغلی پس از پایان دوره تحصیل را افزایش دهد. دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند، می توانند کار دانشجویی خود را از طریق روزنامه های محلی، مجلات و وب سایت های تخصصی پیدا کنند. در ادامه، آدرس ۳ وب سایت تخصصی برای شما عزیزان معرفی شده است:

شرایط اخذ ویزای همراه سوئیس

 

ادامه تحصیل در سوئیس برای متقاضیان متاًهل، برخلاف دیدگاه اکثر افراد، چندان دشوار نمی باشد. زیرا بعد از صادر شدن ویزای تحصیلی، متقاضی می تواند جهت اخذ ویزای سوئیس برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام نماید. توصیه می شود دانشجویان پس از ورود به کشور سوئیس و گذشت مدت زمان اندکی، برای صدور ویزای همراه درخواست دهند. جالب است بدانید خدمات درمانی برای همراهان متقاضی رایگان می باشد. ضمن اینکه تحصیل در مدارس سوئیس برای فرزندان متقاضی رایگان است. لازم است بدانید که برای درخواست ویزای همراه کشور سوئیس، از ویزای نوع B استفاده می شود. این نوع ویزا یک ساله بوده و قابل تمدید می باشد. ضمناً در نظر داشته باشید که همسر متقاضی، در طول مدت تحصیل شخص اصلی در کشور سوئیس، اجازه کار نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

اپلای از شرایط خاصی پیروی می کند. متقاضیان باید در ابتدا برای اخذ پذیرش دانشگاه، رزومه خود را برای دانشگاه ارسال نمایند. در صورت تاًیید شدن رزومه، دانشجویان می توانند برای اخذ ویزای نوع D یا ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. سفارت این کشور به متقاضیان تحصیل در سوئیس توصیه می کند که حداکثر سه ماه قبل از تاریخ ورود به کشور سوئیس، جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه، مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت ارائه شده است:

  • فرم درخواست ویزا

  • ترجمه تمام مدارک هویتی

  • چهار قطعه عکس گذرنامه ای جدید و رنگی

  • اصل گذرنامه معتبر با حداقل سه ماه اعتبار

  • کپی از صفحات ۲ و ۳ گذرنامه

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی

  • تأیید سوپروایزر

  • کپی پذیرش تحصیلی از موسسه آموزشی، کالج یا دانشگاه 

  • انگیزه نامه

  • ۲ توصیه نامه

  • ارائه پروپوزال

  • اثبات تمکن مالی با ارائه گواهی های تمکن مالی

  • داشتن مدرک زبان آیلتس، تافل و یا گوته

شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس

خبر خوب برای متقاضیان اپلای سوئیس این است که دانشجویان پس اتمام دوران تحصیل، به راحتی می توانند در بهترین شرکت های سوئیس و اروپا صاحب کار شوند. نرخ بیکاری پایین در کشوری، به معنای فراوانی فرصت های شغلی برای متقاضیان و تقاضای زیاد دولت سوئیس برای جذب نیروی کار تحصیل کرده می باشد. شرکت های بزرگ چند ملیتی مانند دل، مایکروسافت و رولکس در شهر ژنو دایر می باشند که می توانند در کنار مشاغل دولتی، فرصت های شغلی بسیار را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی قرار دهند. به طور کلی می توان گفت که تعامل خوبی بین دانشگاه ها و صنعت در این کشور وجود دارد که همین امر می تواند دلیل خوبی برای متقاضیان کار پس از تحصیل در این کشور باشد

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل در سوئیس

چنانچه دانشجویان قصد داشته باشند که اقامت خود را پس از تحصیل در سوئیس تمدید نمایند، می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داده و یا وارد بازار کار این  کشور شوند. لازم است بدانید که متقاضی نمی تواند از طریق اپلای سوئیس، تابعیت این کشور را دریافت نماید؛ بنابراین علاقمندان به اخذ اقامت سوئیس در پایان دوره تحصیلی خود می توانند برای ورود به بازار کار اقدام کرده و با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در این صورت متقاضی می تواند پس از گذشت حداقل ۵ سال زندگی در این کشور و پرداخت مالیات به دولت، برای اخذ اقامت این کشور اقدام نماید. دریافت پاسپورت این کشور، پس از گذشت ۱۰ سال امکان پذیر است. دقت داشته باشید که جهت دریافت تابعیت و شهروندی سوئیس، یادگیری یکی از زبان های سوئیس و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور الزامی می باشد. با مطالعه مقاله زیر، اطلاعات مفیدی در خصوص مهاجرت بهاین کشور و اخذ اقامت از طریق آن ها به دست خواهید آورد.

مزایای تحصیل در سوئیس

سوئیس کشوری با فرصت های شغلی زیاد، طبیعت و امکانات رفاهی عالی، مردمی خوب است. شرایط خوب برای زندگی و تحصیل سبب شده تا افراد زیادی از سراسر جهان تصمیم به مهاجرت به این کشور از طریق مختلف تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… می گیرند. از جمله مزایای تحصیل در سوئیس امکانات رفاهی، امکانات تفریحی است. همگام بودن با تکنولوژی های روز دنیا، دانشگاه های برتر، مدارس عالی از دیگر مزایای تحصیل در سوئیس است. فرصت های شغلی در ضمن یا پس از تحصیل، بورسیه های تحصیلی نیز از بهترین مزیت های تحصیلی است. اپلای سوئیس به دانشجویان امکان دسترسی به کیفیت بالای آمورش و تحقیقات را می دهد.

سوالات متداول

✅ آیا محدودیت سنی برای تحصیل در سوئیس وجود دارد؟

خیر شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به این کشور  در هر مقطعی که مایل باشید اقدام کنید به عنوان مثال از شش سالگی برای مقطع دبستان و ۱۸ سالگی به بعد برای مقطع لیسانس کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنید اما این نکته قابل ذکر است که گپ تحصیلی بین مقاطع تحصیلی شما نباید بالا باشد.

✅ در چه دانشگاه هایی تحصیل داروسازی در سوئیس ارائه می شود ؟

دانشگاه زوریخ، بازل ، ژنو از جمله دانشگاه هایی می باشد که این رشته در آنها تدریس می گردد.

✅ آیا بدون مدرک زبان می توان از دانشگاه های سوئیس، پذیرش تحصیلی گرفت؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع دانشگاهی این کشور فراهم است. اخذ پذیرش تحصیلی این کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، نیازمند ارائه مدرک زبان در سطح مورد نظر می باشد.

✅آیا تحصیل در سوئیس رایگان است؟

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دارای هزینه می باشد و مقدار آن بسته به رشته تحصیلی، مقطع، طول دوره تحصیل و دانشگاه متغیر خواهد بود.

✅آیا دانشجویان مقطع دکترا می توانند بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس دریافت نمایند؟

بله؛ دریافت بورسیه تحصیلی منوط به تأیید استاد راهنما یا سوپروایزر است.این  کشور، بورسیه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می نماید که دریافت آن ها به شرایط و سوابق علمی پژوهشی دانشجو و تأییدیه استاد راهنما بستگی دارد.

✅آیا دانشجویان می توانند ضمن تحصیل در سوئیس، به کار دانشجویی نیز بپردازند؟

متقاضیان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاهی این کشور شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، اجازه پرداختن به کار پاره وقت در حین تحصیل خود دارند.

سخن پایانی

ادامه تحصیل در این کشور، شرایط سنی تحصیل دراین کشور و هزینه تحصیل در ان  در این نوشتار مورد تحلیل علمی قرار گرفت. با توجه به اینکه سیستم آموزشی در سوئیس، بسیار پیشرفته بوده و از جایگاه بالایی در سطح جهان برخوردار است، همچنین با در نظر گرفتن سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور، اپلای سوئیس مدنظر افراد بسیاری قرار دارد. تحصیل سوئیس در مقطع دبستان، دانشگاه، دکترا، بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل در سوئیس و هزینه های زندگی در این کشور از جمله عناوینی می باشند که سعی شد در این مقاله به صورت اساسی مورد بررسی قرار داده شود. امیدواریم با مطالعه این نوشتار، پاسخ تمام سؤالات خود را دریافت کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست