همین که در حال مطالعه این صفحه باشید یعنی اینکه در حال آماده شدن برای آزمون آیلتس هستید، یا دست کم به فکر آن هستید! پس بهتر است از آخرین تغییرات آزمون آیلتس در سال ۲۰۲۰ آگاه باشید!

نگران نباشید، این تغییرات در حدی نیستند که فکر شما را آشفته کرده یا خللی در برنامه ریزی های شما وارد کنند. آزمون آیلتس، همان آزمون آیلتس است. اما کمی توجه به این نکات به شما کمک خواهد کرد سر امتحان اصلی به خاطر همین تغییرات کوچک و کم اهمیت تمرکزتان را از دست نداده و نتیجه بهتری در آزمون بگیرید!

این تغییرات در بخش Listening اعمال شده و بخش های دیگر همچنان به همان شکل هستند.

تغییرات داخل بخش Listening
اولین تغییر در بخش Listening آزمون آیلتس، در کلمات به کار رفته در آزمون است. در این بخش کلمه Section حذف شده و Part تبدیل شده است.

اما شاید تغییر اصلی که در اینجا اتفاق افتاده در ابتدای بخش Listening باشد. از اینجا به بعد دیگر خبری از مثال ابتدای آن نیست. صدای ضبط شده از همان ابتدا پخش شده و شما هم باید از همان اول با دقت به آن گوش کرده و سوالات را جواب دهید. این فایل صوتی دوباره پخش نخواهد شد.

به همین خاطر، باید از قبل تمرین کرده باشید تا سر جلسه شوکه نشوید. از همان لحظه اول که دفترچه بخش Listening به شما داده میشود، تمرکز کرده و به دستور العمل هایی که برای شما پخش میشود دقت کامل داشته باشید.

تغییر بعدی، در صفحه بندی دفترچه آزمون است. این بار دیگر خبری از شماره صفحه نیست که شاید به نظر برای بعضی از داوطلبان کمی ترسناک به نظر آید، اما بدیهی است که اگر همراه با صدای پخش شده در آزمون پیش رفته و موضوع صحبت ها را گم نکنید، این مسئله کوچکترین مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

 

مبحث بعدی موضوع مکالمات داخل بخش Listening آیلتس است .
همان طور که میدانید، قسمت Listening آزمون خود از چهار بخش تشکیل شده که در هر یک مکالمه ای پخش میشود.

بخش اول، مکالمهای است بین دو نفر که و موضوع آن هم معمولا عبارت است از رزرو یک اتاق در هتل، گرفتن کارت عضویت باشگاه یا چیزی مشابه آن.

بخش دوم، صحبت های تنها یک نفر است و آن هم مربوط به موضوعات اجتماعی مثل شغل، دانشگاه یا تحصیلات ابتدایی.

موضوع بخش های سوم و چهارم برخلاف اولی و دومی موضوعی آکادمیک دارند. بخش سوم مکالمه ای است بین دو نفر که ممکن است صدای افراد دیگری هم همراه آن باشد. بخش چهارم هم سخنرانی یک شخص درباره موضوعی آکادمیک بوده و درک آن از بخش های قبلی دشوارتر است.

موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست