شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه-نرکیه

در سال های اخیر دانشگاه کوچ ترکیه از قطب های تحقیقات و پژوهش در زمینه های پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و حقوق و… بوده است. از مهمترین شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه می توان به شرکت در آزمون هایی نظیر آزمون های SAT ، ACT، MCAT، AP، EGE، ENT، CBSE، CISCE، ATAR و ارائه مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶ اشاره نمود. در صورتی که در ددلایل ارائه شده درخواست ارسال نکنید یا نمرات و سطح علمی شما پایین باشد، نمی توانید به تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه بپردازید.

دانشگاه کوچ ترکیه از دانشگاه های خصوصی غیرانتفاعی در شهر استانبول ترکیه که در زمینه های تحقیق و پژوهش پیشرو بوده و همچنین در سطح جهانی مطرح می باشد. این دانشگاه با توجه به برنامه‌های مدونی که در آن طرح شده است و برتری نسبی که نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور ترکیه دارد موجب جذب اساتید بین المللی معتبر از سرتاسر جهان شده است. همچنین هیئت علمی دانشگاه از جمله محققان برجسته کشور ترکیه و همچنین از موسسات تحقیقاتی نخبگان در سراسر جهان جذب شدند که باعث جلب نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه شده است. با آمارهای رسمی که از این دانشگاه ارائه شده است در این دانشگاه بیش از ۶۲۰۰ دانشجوی بین المللی در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا که در رشته های مختلف ارائه می‌شود که بالغ بر ۷۰ برنامه آموزشی می باشد شرکت می کنند. این دانشگاه در زمینه‌های تحولات فکری، فناوری، اقتصاد و روابط اجتماعی در سطح جهان فعالیت می کند. این دانشگاه در کشور ترکیه ماموریت ویژه ای در زمینه های پژوهشی و تمرکز بر ضرورت مشارکت در دانش جهانی و تاثیر گذاری و تحولات فکری، تکنولوژی، اقتصادی و اجتماعی فعالیت می کند که باعث شده است این دانشگاه در ۲۵ سال اخیر رکورد قابل توجهی در سطح جهان داشته باشد. براساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان در سیستم آموزش عالی موسسه تایم در سال ۲۰۲۲ دانشگاه کوچ ترکیه در رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ دانشگاه های برتر جهان و بر اساس نظام رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۲ koch university  در رتبه ۵۱۱ تا ۵۲۰ قرار گرفته است. در ادامه نحوه اپلای دانشگاه کوچ و همچنین شرایط پذیرش دانشگاه کوچ را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد.

دانشگاه کوچ ترکیه با توجه به نظام آموزشی که در نظر گرفته است شرایط به نسبت سختی برای ارائه پذیرش اعمال می کند. از جمله شرایط پذیرش دانشگاه کوچ می توان به ارائه نمرات آزمون یا مقطع دیپلم اشاره کرد که اگر نمرات از حداقل معیارهای این دانشگاه پایین تر باشد پذیرش در این دانشگاه غیر ممکن می باشد. همچنین دانشگاه مدارک تحصیلی مقاطع دیپلم ib یا A-LEVEL را مورد تأیید قرار می دهد. از آزمون هایی که مورد تایید این دانشگاه هستند، میتوان به آزمون هایSAT ،ACT ،MCAT ،AP ،EGE ،ENT،CBSE ،CISCE ، ATAR اشاره کرد. از دیگر الزامات ای ورود به دانشگاه کوچ ترکیه می توان به ارائه درخواست آنلاین در موعد مقرر اشاره کرد که این موضوع در ددلاین اپلای دانشگاه کوچ صورت نگیرد عملاً شرکت در برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف این دانشگاه عملی نمی باشد. البته باید در نظر گرفت که دانشجویانی که انگیزه های درخشانی برای تحصیل در زمینه های خاص را دارند در این دانشگاه رشد چشمگیر خواهند داشت من جمله برنامه های تحصیلی در زمینه های پزشکی و رشته های مربوط به مدیریت که به لحاظ بازار کار در این کشور هم بسیار جلب نظر می کند. در ادامه الزامات برای اپلای دانشگاه کوچ گردآوری شده است.

  • ۱-مدارک هویتی معتبر از جمله پاسپورت و شناسنامه
    ۲-ریز نمرات دوره دبیرستان که در کشور مبدا اخذ گردیده است
    ۳-گواهی تسلط به زبان انگلیسی در سطح مورد نیاز
    ۴-انگیزه نامه
    ۵-توصیه نامه از اساتید یا مسئولان آموزشی
    ۶-مدارک مهارت تسلط به زبان ترکی برای رشته های حقوق
    ۷-پرداخت هزینه های درخواست

    مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه کوچ چیست؟

    از اصلی ترین الزامات برای تحصیل در خارج از کشور تسلط به زبان هر کشور یا زبان انگلیسی به عنوان بین المللی می توان اشاره کرد. در این میان دانشگاه کوچ ترکیه با توجه به رتبه علمی در سطح جهان دارا می باشد بسیاری از برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد البته باید افزود که برخی از برنامه هایی که برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه ارائه می شود به زبان ترکی هستند که از جمله این برنامه ها می توان به رشته حقوق اشاره کرد. معمولاً شرایط پذیرش دانشگاه کوچ برای مدارک زبان انگلیسی برای افرادی که در کشورهایی که زبان رسمی آنها انگلیسی می باشد به این صورت که سه سال آخر تحصیلات و ریزنمرات آنها مورد قبول واقع می شود. از جمله این مدارک می توان به آزمون آیلتس و تافل اشاره کرد. در ادامه الزامات زبان در سطوح مختلف برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه برای شما عزیزان قابل مشاهده است.

مدرک زبان

سطح مورد نیاز

آیلتس

۶

تافل iBT

۸۰

گواهی زبان انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE)

درجه c یا امتیاز ۱۸۰ یا بالاتر

گواهی مهارت کمبریج در زبان انگلیسی (CPE)

درجه c یا امتیاز ۲۰۰ یا بالاتر

Pearson PTE Academic

۶۷

YDS/e-Yds

۸۰

شرط معدل دانشگاه کوچ چقدر است؟

از دیگر الزامات برای ورود به دانشگاه کوچ ترکیه ارائه معدل کسب شده در دوران تحصیلی مقاطع دبیرستان و دیپلم و همچنین کسب امتیاز لازم از آزمون استعداد تحصیلی در کشور ترکیه می باشد که از بازه ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ متغیر می باشد. معمولاً در Koch University نمرات آزمون که دو سال از اعتبار آن گذشته باشد مورد پذیرش واقع نمی گردد، البته نمراتی که غیر عادی می باشند همچون نمرات بسیار بالای آزمون زبان پس از گذراندن مصاحبه ورودی دانشگاه مورد تایید قرار می گیرد و لذا نمرات زبان باید در سطوح خواندن و نوشتن و نمرات ریاضی با ارائه گواهی باید باشد. تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه با رعایت الزمات درخواستی پس از بررسی از طریق پروفایل تشکیل شده توسط دانشجویان مقدور می گردد.

مراحل اپلای دانشگاه کوچ

از سری عواملی که برای اپلای دانشگاه کوچ ترکیه موثر می باشد می توان به عملکرد تحصیلی افراد در دوره دبیرستان و گواهی هایی که از سمت اساتید و مسئولان ذیربط ارائه می گردد اشاره کرد. از اصلی ترین مراحل برای آغاز فرآیند اپلای دانشگاه کوچ می توان به ارسال تکمیل فرم درخواست آنلاین و ارسال آن اشاره کرد. البته در زمان درخواست هیچ گونه مدرکی نباید با فرم درخواست ارسال گردد. معمولاً زمانی که درخواست از سوی دانشگاه دریافت میگردد در یک بازی کمتر از یک ماه پاسخ دانشگاه در صورت ارائه پذیرش ارسال می گردد و دانشجویان طبق ددلاین های دانشگاه موظفند تا مدارک تکمیلی اعم از فرم درخواست آنلاین و هزینه درخواست را به همراه مدارک تکمیلی اعم از مدارک هویتی همچون پاسپورت و شناسنامه و مدارک تحصیلی و انگیزه نامه و سایر موارد درخواستی دانشگاه را به صورت فایل pdf در پورتال اصلی دانشگاه و پروفایلی که توسط هر یک از دانشجویان تشکیل می شود بارگذاری نمایند. در مرحله بعد افراد پس از مهیا کردن شرایط پذیرش دانشگاه کوچ و اخذ پذیرش قطعی می توانند با ارائه مدرک آن برای ویزای تحصیلی این کشور از سوی سفارت ترکیه در کشور مبدا برای ورود و ثبت نام در Koch University اقدام نمایند.

تاریخ های مهم و ددلاین دانشگاه کوچ

به طور کلی افراد برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه می بایست در مورد مقرر اقدام برای اپلای از این دانشگاه نمایند. در صورتی که اپلای دانشگاه کوچ در زمان مناسب اخذ نگردد می بایست برای ددلاین بعدی این دانشگاه اقدام گردد. به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه در ترم پاییز افراد می بایست از ابتدای ژانویه ۲۰۲۳ اقدام خود را آغاز نمایند و این مهلت قانونی تا اول ژوئیه ۲۰۲۳ فعال می باشد و آخرین مهلت ارسال درخواست تا ۳۱ اوت ۲۰۲۳ می باشد. البته باید برای رشته های زمینه پزشکی ددلاین متفاوتی را در نظر گرفت که این ددلاین koch university از تاریخ ۱ مه ۲۰۲۳ آغاز و آخرین مهلت ارسال درخواست اول اوت ۲۰۲۳ می باشد، که همگی دانشجویان پس از گذراندن مراحل اپلای دانشگاه کوچ ترکیه در ددلاین ورودی دانشگاه برای ثبت نام تا اواخر سپتامبر زمان دارند تا وارد خاک ترکیه شوند و ثبت نام خود را قطعی کنند.

میزان هزینه تحصیل در دانشگاه کوچ

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه می بایست هزینه های یکساله تحصیل را در قالب شهریه قانونی و شهریه متغیر دانشگاه در ابتدای ترم یا به صورت سالیانه پرداخت نمایند که این موضوع برای دانشجویانی که شهروند کشور ترکیه می باشند با نحوه متفاوتی اعمال می شود که این دسته از آن می توانند به صورت شهریه در هر ترم مبالغ را پرداخت نمایند که به لیر ترکیه برای آنها محاسبه می شود. پرداخت هزینه شهریه دانشگاه یکی از شرایط پذیرش دانشگاه کوچ ترکیه می باشد که بایستی حتماً رعایت گردد. در ادامه برخی از این هزینه ها در Koch University  به تفکیک رشته برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

دانشکده

شهریه سالیانه ( دلار امریکا)

دانشکده علوم

۲۱,۵۰۰

دانشکده مهندسی

۲۱,۵۰۰

دانشکده علوم اداری و اقتصاد

۲۱,۵۰۰

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

۲۱,۵۰۰

دانشکده پرستاری

۲۱,۵۰۰

دانشکده حقوق

۲۱,۵۰۰

مدرسه پزشکی

۲۹,۵۰۰

معرفی دانشکده های دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ ترکیه با تمرکز بر مواردی همچون پزشکی، مدیریت و حقوق و… در زمینه‌های کاری و روابط اجتماعی در این کشور بسیار مطرح می باشد همچنین با تحقیقاتی که در سطح جهان از سوی اساتید بین المللی در این دانشگاه و دانشجویان مطرح این دانشگاه ارائه می گردد در بسیاری از ژورنال های بین المللی نام دانشگاه کوچ ترکیه می درخشد. دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه می توانند در دانشکده های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند که شامل دانشکده های علوم بهداشت، علوم انسانی، علوم و مهندسی، پرستاری، پزشکی، حقوق و کالج های مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، علوم اقتصاد و علوم مدیریتی می باشد. تمرکز اصلی این دانشگاه بر زمینه های پزشکی در کشور ترکیه می باشد. Koch University همچنین برای دانشجویان بین المللی در زمینه های علوم مهندسی برنامه های تحصیلی به همراه معرفی زمینه های کاری مختلف در بازار کار این کشور را فراهم می آورد.
شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

لیست بهترین رشته های تحصیلی دانشگاه کوچ ترکیه

به طبع تحصیل در هر دانشگاهی بسته به نظر هر کدام از دانشجویان و سلایق آن ها در هر رشته ای متفاوت می باشد ولی به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه که در هر کدام از دانشکده های مطرح ارائه می گردد که خود لیست رشته هایی را ارائه می دهد که به نسبت سایر دانشگاه های کشور ترکیه و جهان از تقاضای بالاتری برخوردار می باشد که برای این کد رشته ها معمولاً در طول سال درخواست های زیادی ثبت می شود. به طور کلی در زمان اپلای دانشگاه کوچ دانشجویان می بایست کد رشته و برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمایند چون بعد از ارسال درخواست آنلاین و بارگذاری مدارک امکان تغییر رشته وجود ندارد. در ادامه بهترین رشته های تحصیلی در هر کدام از دانشکده های دانشگاه کوچ ترکیه را برای شما عزیزان ارائه داده ایم.

دانشکده ها

رشته های مطرح

دانشکده علوم اداری و اقتصاد

لیسانس روابط بین الملل
لیسانس اقتصاد
لیسانس مدیریت بازرگانی

دانشکده مهندسی

مهندسی شیمی و بیولوژیکی
مهندسی کامپیوتر
مهندسی برق و الکترونیک
مهندسی صنایع
مهندسی مکانیک

دانشکده علوم

علم شیمی
فیزیک
ریاضیات
زیست شناسی مولکولی و ژنتیک

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

باستان شناسی و تاریخ هنر
ادبیات تطبیقی
تاریخ
روانشناسی
فلسفه وجامعه شناسی
رسانه و هنرهای تجسمی

دانشکده حقوق

قانون

مدرسه پزشکی

دارو

دانشکده پرستاری

پرستاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست